י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ספינת השמאל טובעת

סקר > 'המחנה הציוני' בשיא השפל: רק שבעה מנדטים

מפלגת 'העבודה' בשמה הנוכחי 'המחנה הציוני', הולכת ומצטיירת כספינה טובעת בים המפלגות המתמודדות בבחירות לכנסת. שבעה מנדטים - זהו שיא השפל שידעה התנועה שחרתה על דגלה את השמאל הישראלי • איפה לפיד הטוען לכתר? ומה עם ש"ס, ישראל ביתנו ובוגי יעלון?

סקר > 'המחנה הציוני' בשיא השפל: רק שבעה מנדטים
נתניהו, גבאי, גנץ, יעלון צילום: יונתן זינדל/מרים אלסטר/אדם שולמן, פלאש 90

אילו הבחירות היו מתקיימות היום, אלו היו התוצאות - הליכוד מביא הישג של 31 מנדטים, לעומת 'המחנה הציוני' שהשיג בבחירות הקודמות ב-2015, 24 מנדטים, מתרסק ויורד ל-7 מנדטים בלבד. במקום השני, הרחק מ'הליכוד' - בני גנץ עם 15 מנדטים והמפלגה השלישית בגודלה, היא הרשימה המשותפת עם 12 מנדטים. כך עולה מסקר המתפרסם הבוקר בעיתון 'ישראל היום'.

עוד עולה מהסקר, כי 'יש עתיד', ו'הבית היהודי' מקבלות מספר מנדטים זהה - 11 כל אחת. אחריהם 'יהדות התורה' עם 7 מנדטים, מפלגת 'גשר' של אורלי לוי - 6 מנדטים, 'כולנו' של כחלון - 5, מרצ - 5, ישראל ביתנו - 4, ש"ס - 4 ואילו מפלגתו של בוגי יעלון זוכה רק לשני מנדטים ובעצם לא עוברת את אחוז החסימה.

הנתון דרמטי ביותר בסקר הנוכחי, הוא שפל של כל הזמנים עבור 'המחנה הציוני', שממשיך להתרסק ולרדת סקר אחרי סקר, כאשר בסקר הזה זוכה המפלגה ל-7 מנדטים בלבד, זאת כשברקע ישנם דיווחים כי ח"כים מסוימים מבינים כי הסקרים די מאששים את המצב בפועל ופוזלים לעבר מפלגות קיימות וחדשות בכדי להבטיח את מקומם בכנסת הבאה בפלטפורמה אחרת. 

הסקר נערך עבור 'ישראל היום', בקרב 507 בני אדם, על ידי מכון 'מאגר מוחות' בהנהלת הפרופסור יצחק כץ. המשתתפים בסקר מייצגים את האוכלוסייה הבוגרת בישראל, עם טעות דגימה של 4.3%. הסקר נערך השבוע, אחרי החלטת ראשי המפלגות להקדים את הבחירות לד' בניסן. 

הפרשן הפוליטי של 'ישראל היום' מתי טוכפלד, מדווח כי על פי תוצאות הסקר, עומדות בפני נתניהו כמה אפשרויות להרכבת הממשלה הבאה, אך טבעי שיקים ממשלה כדלהלן: 31 של הליכוד + 11 של הבית היהודי, בצירוף 'כולנו' עם 5 מנדטים, יהדות התורה עם 7, ש"ס עם 4 וכן ישראל ביתנו עם ארבעת המנדטים שלה, הרי לו ממשלה של 62 חברים. זה אמנם די דחוק, אך אופציונלי וטבעי מבחינתו.

אופציה נוספת שניצבת בפני נתניהו, החלפת 'ישראל ביתנו' במפלגתו של בני גנץ בתמורה לתיק הביטחון, אז יעמוד בראשות קואליציה רחבה של 73 ח"כים.

ההערכה היא, שנתניהו יעדיף את אלה שלא הצהירו כי לא ישבו עמו במקרה ויוגש נגדו כתב אישום, כדוגמת משה כחלון. כך למשל הוא יכול לבחור פרטנרים טובים ונוחים יותר כמו בני גנץ ואורלי לוי. זאת כשברקע מקנן החשש שמפלגות המרכז יחברו לגוש חוסם נגד נתניהו, תסריט שיתכן כי לא יצלח, אך אינו בלתי מופרך ובפוליטיקה כמו בפוליטיקה הכל אינטרסים.

סקר בחירות בחירות 2019 התרסקות המחנה הציוני אבי גבאי ישראל היום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד