י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
יוצא דופן

גורם ישראלי מאשר: תקפנו נשק בסוריה

ישראל בדרך כלל מתעלמת מדיווחים בתקשורת זרה על אודות מעשיה מעבר לגבולות הארץ. אך הפעם באופן חריג, גורם ישראלי מאשר לסוכנות זרה כי ישראל עומדת מאחורי התקיפה בסוריה שלשום

גורם ישראלי מאשר: תקפנו נשק בסוריה
מטוסי קרב. אילוסטרציה צילום: unsplash

באופן חריג, גורם ביטחוני ישראלי אישר הלילה (חמישי) לסוכנות הידיעות AP, כי ישראל תקפה שורה של מטרות איראניות בסוריה ביום שלישי בערב.

לדברי הגורם, התקיפה האווירית פגעה במטרות לוגיסטיות ומחסני נשק בסוריה, המשמשות להעברת נשק לחיזבאללה. עוד דווח כי בתקיפה הושמדה גם סוללת נ"מ סורית באזור דמשק שביצעה ירי לעבר מטוסי חיל האוויר הישראליים.

הגורם הביטחוני שדיבר בעילום שם, אמר גם כי איראן פועלת בקרבת הגבול עם ישראל. הפרשן הצבאי יוסי מלמן, צייץ בחשבון הטוויטר כי "אם אכן זה כך" שמדובר בבכיר ישראלי "ואין לי סיבה לפקפק בכך, אז בעיני זה זלזול בציבור (ובתקשורת הישראלית). דרג מדיני ודרג צבאי עושה במידע חשאי כבשלו ומתעלם ממחויבותו לדווח לציבור, שמשלם שכרו אך לא סופרים אותו ממטר".

יואב זיתון, ‏הכתב הצבאי של Ynet, צייץ בנושא וכתב "צה"ל והקבינט הקפידו על מדיניות העמימות, שבסיועה הותקפו מאות יעדים איראניים בשנים האחרונות, מבלי שסוריה תקפה בתגובה. נראה שלמישהו בישראל מתאים כעת לשנות מדיניות זו, בדרך מתוחכמת".

בשבועון האמריקני "ניוזוויק", דווח אתמול בשם גורם במשרד ההגנה האמריקני, כי בתקיפה נפגעו כמה בכירים בחיזבאללה שהיו יעד להפצצות. לדבריו, התקיפה התבצעה דקות ספורות לאחר שהבכירים עלו על מטוס איראני במקום. עוד דווח, כי בין המטרות שהותקפו היו גם מחסני תחמושת איראניים שהכילו מערכות GPS מתקדמות ביותר של איראן וחיזבאללה, לדיוק טילים מונחים.

סוריה תקיפה ישראלית הברחת נשק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד