י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

מכור לאינטרנט? יש לנו את הפתרון עבורך

אם גם אתה טובע בפיתויי האינטרנט ונכשל בצפיה בתכנים לא ראויים, עם ארגון 'שמור עיניך' תוכל להיגמל מההתמכרות למסך ולמחשב בשיטה ייחודית - והכל חינם ללא תשלום • כתבה פרסומית

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

הנגישות הקלה לאינטרנט והאלמוניות שבגלישה הן הסיבות העיקריות להתמכרות. הגלישה האובססיבית באינטרנט הורסת מערכות נישואים ופוגעת באורח החיים היהודי יותר מכל דבר אחר. כיום, חלק נכבד מההשקעה של הקהילות שלנו בחינוך הולך לאיבוד בגלל כוח המשיכה האדיר שיש לפיתויים האלה.

ארגון "שמור עיניך" הציל אלפי אנשים מנפילה למלכודות האלה בכך שסיפק להם שירותי סינון מקיפים, מיילים של חיזוק יומי בנושאי שמירת העיניים, מאמרים ועצות. הגברת המודעות לסכנות והצעת כלים מעשיים מאפשרים לאנשים להימנע מהניסיונות האלה.

בשלוש שנות פעילות, הצליח ארגון "שמור עיניך" לעזור לכאלף יהודים לחזור לדרך השפיות, ההחלמה והשליטה העצמית, והכל בעזרת הכלים הרבים שפיתחו, הכוללים אתר אינטרנט, פורומים, ספרי הדרכה, תוכנית להימנעות ראשונית של 90 יום, קו חם, קבוצות תמיכה טלפוניות, חונכים/ספונסרים, תרפיסטים, קבוצות תמיכה של תוכנית 12 הצעדים, תכנית החלמה מותאמת לרמת ההתמכרות ועוד.

כמו כן מקבלים המטופלים עלוני חיזוק יומיים במייל. "החיזוק היומי" הוא מייל שמקבלים מידי יום, ובו עצה טובה, חיזוק או עדות של מישהו שהיה במצב הזה, ויצא. האתר מציע לגולשים לפתוח דרכו מייל אנונימי, שיאפשר להם לתקשר ללא חשש של חשיפה. באמצעות המייל ניתן לא רק לקבל עצות וחיזוקים, אלא גם להפנות שאלות.

רבים מהמחלימים שלחו לארגון 'שמור עיניך' מכתבי תודה וברכה בה סיפרו בעצמם באיזו צרה גדולה היו עד האור בקצה המנהרה שהתגלה להם בזכות "שמור עיניך". "כשאני מסתכל לאחור, למקום שבו הייתי לפני שלוש שנים, אני לא יכול להאמין למה שהשגתי בכל הנוגע למחשבות שלי ולמקומות באינטרנט שאליהם הלכתי מאוחר בלילה. אי אפשר לזהות אותי היום, ברוך השם, ואני כמעט יכול לומר שניצחתי את הבעיה הזאת. העובדה שהגעתי עד הלום היא כולה בזכות מה שעשיתם למעני, שלא לדבר על אלפי האנשים האחרים שלהם עזרתם", כותב אהרון, אברך מאיזור המרכז.

ההישגים עד כה נחשבים להצלחה חסרת תקדים גם בקנה מידה של מיטב מרכזי גמילה עתירי תקציב המתמודדים עם סוגים שונים של התמכרויות. בארגון 'שמור עיניך' מאמינים בכל הלב שהפרויקט הזה חיוני ביותר להצלת הקדושה של כלל ישראל! גם גדולי הרבנים הצטרפו. "אין לכם מושג איזה אנשים נופלים קורבן לפורנוגרפיה באינטרנט", אומר הרב אברהם טוורסקי. "זאת אחת ההתמכרויות החזקות ביותר. יום אחר יום אחר יום אני מקבל מכתבים וטלפונים מאנשים ששואלים "מה אני יכול לעשות כדי להציל את עצמי?" לאחר שהתמכרו לפורנוגרפיה שהפילה אותם עד בור תחתיות. יותר מכל גורם אחר התופעה הזאת הרסה חיי נישואים ופירקה משפחות. היא ממיטה חורבן נורא".

תוכנית הגמילה מורכבת מ-20 כלים אותם עובר המטופל לאחר אבחון ראשוני. במדריך התוכנית של GYE יכולים להשתמש אנשים המתמודדים עם התאווה בכל רמה, אם ניסו להפסיק בעצמם ולא הצליחו עד כה. כמו כן יכולים להשתמש בו רבנים, מחנכים, משגיחים, מטפלים ומנהיגים בקהילה, היכולים ללמוד איך לסייע לאחרים הנאבקים בבעיה.

כל השירותים ותהליך הגמילה אינם כרוכים בתשלום ונעשים באנונימיות מוחלטת. בפורום שבאתר הארגון, בטבלאות, בקווי התמיכה ובשיחות הוועידה משתמשים רק בכינויים ובכתובות מייל שאינן חושפות שמות. בתור התחלה, אולי תרצו ליצור לעצמכם חשבון מייל אנונימי. כל הפעילות מתבססת על תרומות בלבד כשכל תרומה מתקבלת בברכה ועוזרת להציל עוד נפש אחת בישראל.

ליצירת קשר עם ארגון שמור עיניך ניתן לבקר באתר החברה. לכניסה לחצו כאן
אינטרנט התמכרות גלישה סדנא פורום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד