י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שוב עלילות דם

מחריד: "מטגנים המבורגרים עם דם של תינוקות"

זוג יהודי קיבל 50 אלף דולר מענק, אך ינטוש בגלל התנכלויות חמורות שספגו רק בשל יהדותם • השכנים הנוכריים האשימו אותם: "היהודים מטגנים המבורגרים עם דם של תינוקות"

מחריד: "מטגנים המבורגרים עם דם של תינוקות"
pixabay

ליסה פרידלי ובעלה, היגרו מניו יורק לפני שמונה שנים לאלבמה, לאחר שמיליונר יהודי שילם להם 50,000 דולר בכדי שיבואו להקים את הקהילה היהודית במקום, אך לאחר שמונה שנים הם הזמינו מתווך דירות כדי לבחון את הבית אותו הם רוצים למכור, בשל כוונתם לחזור לניו יורק, שם מתגוררים נכדיהם.

עיתון הוושינגטון פוסט מביא את הסיפור על הזוג היהודי שקיבל 50 אלף דולר מתנה ממיליונר יהודי בשם לארי בלומברג. על פי הדיווח, אחד עשר משפחות קיבלו סכום דומה, בתנאי שהם יתגוררו במקום לפחות שלוש שנים, 7 משפחות מתוכן כבר עזבו, ומשפחת פרידלי כנראה תהיה השמינית במספר. "קשה כאן באלבמה להיות יהודי, מאוד קשה, אני אומרת את זה בצער רב", סיפרה גברת פרידלי ל'וושינגטון פוסט'.

עוד דווח, כי בתי כנסת רבים בעיירות קטנות נסגרו בשנים האחרונות באלבמה, מאחר ואין מספיק אנשים כדי לקיים את התפילות. 14 בתי כנסת נסגרו ב -10 השנים האחרונות, ועוד 47 נוספים בסכנה.

בין שלל החוויות הקשות שעברו אליהם ניתן למנות כזו שמזכירה ימים אפלים בהיסטוריה של עם ישראל, תקופות שבהם סבלנו מעלילות דם חמורות.

המשפחה היהודית החליטה לעזוב לאחר שהשכנים האשימו אותם, כי "היהודים מטגנים המבורגרים עם דם של תינוקות".

הבעל קני, קיבל שיחת טלפון ממקום עבודתו, ונאמר לו שאחד הלקוחות גילה כי הוא יהודי, וביקש מהמרפאה לשלוח לו מטפל אחר. "הלקוח ביקש שנחליף אותך", נאמר לקני ממקום עבודתו.

התנכלות עלילת דם אלבמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד