י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בצל הקמת המפלגה החדשה

היועץ של גנץ מציג: אמירות אנטי חרדיות ומאבק על גיוס לצבא

בצל הכרזת בני גנץ על הקמת מפלגתו, מתברר כי היועץ בו בחר לנהל את הקמפיין שלו, חתום על שלל אמירות שמהוות פגיעה בציבור הדתי והחרדי ונאבק למען גיוס חרדים • בין היתר כתב: "צאו מהצבא שלנו", "אני נגד דת", "מי שלא מבין שזו דמוקרטיה ליברלית - שיקבל עונשים"

היועץ של גנץ מציג: אמירות אנטי חרדיות ומאבק על גיוס לצבא
גנץ צילום: מרים אלסטר / פלאש 90

הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ מצטרף למירוץ הפוליטי ואף הגיע בשעות האחרונות לרשום את מפלגתו החדשה שזוכה לכינוי 'חוסן לישראל', אך מותיר מאחוריו ערפל כבד סביב דעותיו בסוגיות הביטחוניות, המדיניות והכלכליות, כמו גם יחסו כלפי המגזר החרדי בתחומים השונים ובראשם סוגיית גיוס תלמידי הישיבות לצבא.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מי שצפוי לנהל את קמפיין הבחירות של גנץ הוא איתי בן חורין, המשמש יועץ אסטרטגי ומחבר הספר "הקרב על הגיוס" - המלחמה על גיוס החרדים לצה"ל.

נבירה קלה ברשת החברתית מגלה, כי מדובר באחד מהלוחמים הגדולים בכל הקשור לגיוס בני הישיבות לצה"ל, במסגרת מאבקים שונים אותם ניהל עבור ארגונים שונים, עליהם התגאה בחשבון הפייסבוק שלו, וכן בשורת פוסטים ומאמרים פרי עטו שעסקו בנושא זה.

אם לא די בכך, מתברר שבן-חורין אינו מחבב לכאורה גם את הדתיים והחרדים שבחרו בעצת רבותיהם להתגייס, תוך הקפדה על שמירת תורה ומצוות.

בפוסט שפרסם בעבר, הוא משתלח בהם: "צאו מהצבא שלנו". 

בתגובה למקרה שאירע לפני תקופה, שבו מדריכת צניחה הדגימה תרגיל לחניכים ועשרות מהם בחרו להפנות לה את הגב, כתב בן חורין: "אני רק מתאר לעצמי את הסרטונים וההודעות לעיתונות אם היה מקרה כזה עם קהל שאיננו מהbase של הממשלה שלנו. מזעזע. ולכל מי שאומר שבגלל זה לא צריך לגייס חרדים - טועה ומטעה".

בן חורין ממשיך וכותב: "צריך לגייס, והם צריכים לעמוד בנורמות של המאה ה-21. כמו שמי שנוסע בכביש מעל 100 מקבל דו"ח, מי שלא מבין שזו דמוקרטיה ליברלית - שיקבל עונשים - עד שיבין".

בפוסט שהעלה, הוא מאבחן מהי הדרך 'לטפל' בדתיים והחרדים ואף קובע כי אילולי חרם דרבנו גרשום היו החרדים מתחתנים עם מספר נשים: "ומי שחושב שזה בלתי אפשרי? אם זה היה תלוי בהם הם גם היו מתחתנים עם כמה נשים כמו בתקופת התנ"ך - איפה ששמים להם גבולות, הם מתיישרים. את הפוסט מסיים בן חורין וקובע: "איפה שמתקפלים מתוך "כבוד", הם לוקחים עוד ועוד".

גם בעניין החינוך בתלמודי התורה החרדיים יש לבן-חורין משנה סדורה. במאמר שפרסם באתר 'וואלה' אותו שיתף בפייסבוק וציין "ד"ש לכל "מכבדי" אלו שלא רוצים לפגוע ברגשות הדתיים", הוא טוען "הטרנד המשבח חרדים ימשיך לספר לנו כמה הם חברתיים, כאשר במו ידיהם הם גוזרים על הדור הבא עוני ודלות כאשר לא מאפשרים לימודי ליבה. אני פוגש חרדים סופר איכותיים ואינטליגנטיים שרוצים להשתלב בעולם ולשמור על דתם ואמונתם, אבל הם לא יודעים אנגלית בסיסית, חיסרון דרמטי בעולם המודרני".

בפוסט אחר שפרסם ברשת החברתית, כותב בן חורין: "כל הסיפורים האחרונים על "צניעות" בלבוש, ולכבד את הדתיים, בהיבט של כשרות, שמירה על השבת וכמובן לבוש – זה אחד הדברים המרתיחים ביותר שאנחנו נאלצים לחיות איתו -ויותר ויותר מוותרים ומתפשרים".

באותו פוסט הוא מוסיף: "רק להבהיר, אני לא נגד דתיים. אני נגד דת. נגד צביעות, ובעד נגד הפחדנות של החילונים אשר תמיד מרגישים יראה או צורך "לכבד" את הדתי או את הדת".

בהמשך הוא כותב בזלזול: "העובדה שאנשים רוצים לקיים אורח חיים שנקבע לפני 3000 שנה, בכל מיני אגדות ספרותיות, היא מוזרה בעיניי, אבל שיהיה למי שרוצה טוב עם זה – זה לא צריך לחייב אף אחד, כמו שהמיתולוגיה היוונית לא מחייבת את היוונים – וכך זה צריך להיות", עפ"ל.

באתר הרשמי של משרדו מופיע: "בשנת 2000 הקים את תנועת “התעוררות” אשר נאבקה למען חלוקת נטל השירות, גיוס תלמידי הישיבות החרדים לצבא ושיפור זכויות חיילי המילואים. אחד מתוצרי המאבק הוא חוק המילואים אשר עבר בכנסת בשנת 2008".

מוקדם לקבוע כאמור מהן דעותיו של הלקוח הטרי, בני גנץ בכל הסוגיות דלעיל, ובמפלגות החרדיות עוקבים בשבע עיניים אחר האמירות וההודעות שיתפרסמו מטעמו בכל הנוגע לנושאים המשליכים על הציבור החרדי.

'בחדרי חרדים' פנה למשרדו של איתי בן-חורין בכדי לקבל תגובה, נפרסמה לכשתתקבל.

בני גנץ חרדים בן חורין קמפיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד