ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

שוברים מיתוסים • 'עשרת הדיברות' למתאפרת המתחילה

האם את יודעת להתאפר? • האם הסתכלת במראה רגע לפני שיצאת מהבית? • האם אהבת את מה שראית? • רגע לפני שאת מורחת על עצמך איפור - קבלי מספר טיפים • עשי, וגם 'לא תעשי'

סט איפור. צילום: יעקב נחומי
סט איפור. צילום: יעקב נחומי



במסגרת עבודתי כמאפרת אני נפגשת בלא מעט נשים אשר חושבות כי הן מתאפרות נכון ואני שואלת את עצמי, אם הן הסתכלו במראה לפני שהן יצאו מהבית, והאם הן אוהבות את מה שהן רואות.

כשאנחנו מתאפרות אנחנו צריכות לחשוב כל הזמן כי האיפור הוא כלי עזר שנותן לנו הזדמנות להדגיש את תווי הפנים שלנו בצורה מחמיאה ולא כזה הגורם לנו להיראות צבועות סתם.

האמת מאחורי המיתוסים:

1. לחות מתחת למייק אפ

קרם לחות חשוב מאד לכל אחת ואחת מאיתנו אך תפקידו להחדיר לחות לעור הפנים, לפתוח נקבוביות ולמלא אותן בלחות החסרה לנו. בעלות עור שמן צריכות להימנע מלשים מתחת למייק-אפ א. בגלל שהמייקאפים של היום כולם עשירים בלחות. ב. הנקבוביות הפתוחות כתוצאה מקרם הלחות גורמות למייק אפ להתרומם ולהיראות כמו שכבה וגושים על הפנים. אנו נתקלות בהרבה נשים שרואים שהן מאופרות עם מייק אפ והסיבה היא או שהמייק אפ לא מתאים להן (כמו שלחות צריכה להתאים לעור הפנים כך גם המייק אפ) או שמה שהן שמות מתחת למייק אפ לא נכון.

הפתרון: סרום מתחת למייק אפ. המרקם של הסרום מתייבש מהר על עור הפנים ותפקידו לסגור נקבוביות. או לשים את הלחות לפחות חצי שעה לפני שאנחנו מתחילות להתאפר.

2. פודרה גורמת לעור להתייבש ועושה גושים בעור

תפקידה של הפודרה לקבע את המייק אפ לפנים, לעשות מראה מאט ולא מבריק או מזיע, ולשמור על עמידות המייק אפ. ולא, לא צריך לראות אותה. הפודרה גורמת לפנים להיות חלקות וכשאנו שמות אותה אנחנו צריכות להיראות הכי טבעיות כאילו לא התאפרנו ובטח שלא שמנו מייק אפ... כאילו ככה העור שלנו טבעי. במידה והפודרה עושה גושים היא לא מתאימה לעור שלנו ולא מספיק איכותית.

הפתרון: פודרה אבקה שקופה על בסיס סיליקון ולא טלק. הפודרה הדחוסה היא לטאצ' ותיקון במהלך היום או הערב בלבד.

3. "רוצה מייק אפ הכי בהיר למרות שאני תימנייה"

תחשבו שניקח נייר בגוון כהה ונשים מעליו נייר פרגמנט לבן, מה נקבל ? אפור. תפקיד המייק אפ ליצור גוון אחיד לפנים וחובה להתאים את הצבע לפנים. במידה ונניח מייק אפ בהיר ולא נתחשב בצבע העור הטבעי, הפנים יראו אפורות, ירוקות או ורודות וזה יראה מוזר.

הפתרון: להשתמש בשני מייק אפים. הראשון בגוון העור האמיתי שלך והשני בשני טונים בהיר יותר אותו יש להניח על המייקאפ הראשון באזור ה"טי" (מצח, אף, סנטר ומעט בעצמות הלחיים). כך ניצור מראה בהיר יותר אך יש לדאוג לטשטש נכון כדי שלא יראו הבדלים בחיבור המייק אפ.

4. רוצה מראה שזוף ושמה מייק אפ כהה

שיזוף זה מקסים אולם אנו מודעות לסכנה ומעדיפות להיזהר מהשמש ולא להיחשף אליה. אם נשתמש במייק אפ כהה מה עם הצוואר? והעורף? והאוזניים? ומה יקרה אם נזיע וייוצרו כתמים חומים על הפנים? טעות לשים מייק אפ כהה! אנחנו ניצור הבדלים בעור ושוב לא נראה טבעיות.

הפתרון: ברונזר! הברונזר, הוא כמו סומק אך המרקם שלו פודרתי בצבע אדמה. לאחר שמרחנו את המייקאפ בגוון העור שלנו ואת הפודרה שמקבעת את המייק אפ, נשים ברונזר וניצור את המראה השזוף. קיים בשוק אף ספריי ברונזר אותו ניתן להשפריץ במרחק מה מהפנים והוא יוצר מראה כהה.

5. עפרון שחור בתוך העין מקטין את העין

עפרון שחור בתוך העין אולי מקטין את העין אך הוא גם אוסף את העין ונותן לנו מבט פחות חולמני. טעות נפוצה לחשוב שאם יש לי עיניים קטנות עלי את העיפרון רק מחוץ לעין.

הפתרון: לשים עפרון שחור גם מחוץ לעין ולצאת מעט מגבולות העין. כהה מחוץ לעין מגדיל את העין. כשאנחנו רוצות לשים עפרון בתוך העין מומלץ מאד לטשטש אותו גם מחוץ העין ולתת לעין המשכיות ומראה של עין פקוחה יותר.

6. איילינר, לא יכולה בלעדיו...

איילינר יפה ומקסים לרובנו, הוא תוחם את העין ועושה מסגרת יפה. אך צריך להיזהר ממנו... מאד... הוא יכול ליצור מראה נוקשה ולא נעים לעין. וגם יכול לעשות מראה של עין נפולה. אך מה עושים נשים בעלות עיניים עגולות? או בולטות? להן אסור להשתמש במוצר זה. זה יבליט להן את העיניים ולא יעשה את העבודה.

הפתרון: הפתרון להדגשת קו ריסים עליון הוא להניח את האיילינר בצורה דקה על קו הריסים העליון ובזוית החיצונית מעט לעבות אותו ולטשטש. כך תיווצר תחושה של עין מורמת.

7. בעלי עיניים ירוקות או כחולות מתאפרות בירוק או כחול

בעלות עיניים בהירות הרוצות להדגיש אותן, כדאי להן להשתמש בצלליות בגוון מט ובצבעים חומים, אפרפרים, אפרסקים וצבעים אלה הכי יעצימו את צבע העיניים.

8. לא יכולה לצאת מהבית בלי סומק

תפקידו של הסומק לתת חיות ואור לפנים. כשאנו לא מניחות בסיס נכון של מייק-אפ על הפנים אנו מדגישות עם הסומק את כל האדמומיות, כהויות או סגמנטציות הקיימות בעור, כאלה שאפילו לא ראינו אותן לפני.

הפתרון: לשים שכבה בסיסית של מייק אפ וליצור מראה אחיד ולאחר מכן להניח ברונזר וסומק.

9. איפור כהה מסביב לעין מכהה אותי

זה נכון לגבי אלה להן כהויות מסביב לעיניים, אך ברוב המקרים הצבע הכהה מתקן לנו את צורת העין ומבליט את הבהיר שמסביב.

כמו-כן איפור כהה מחוץ לעין מגדיל את העין!

הפתרון: להשתמש בקונסילר נכון ולנטרל כהויות ולאחר מכן להשתמש בצלליות כהות על מנת למסגר את העין.

10. ג'ינג'יות עם שפתון בגוון חום: "כי זה מה שמתאים לי"

בעלות שיער בגוון ג'ינג'י צריכות להיזהר עם צבעים כדי שלא יראו מידי צבעוניות. לכן רוב הג'ינג'יות מקובעות על הגוונים החומים. במידה ואת כזו, וברצונך להוריד מעט מהמראה הכתום כדאי מאד לערבב בסומק ובשפתיים את הצבע הוורדרד.

הפתרון: לפני שאת קונה שפתון, נסי להניח מעט סומק על השפתיים ומעליו ליפגלוס ותראי כמה שהמראה הוורדרד נותן לך אור ומוריד מהפיגמנט הכתמתם.

מתוך מגזין החורף של "FINE" בעריכת העיתונאית שלהבת חסדיאל.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד