י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תכנית חיסכון למחתנים

תקנות בחסידות: לא קונים שעון לחתן ולכלה

בחצר באבוב 45, יצאו השבוע בתקנות חדשות לחסידים המשיאים את צאצאיהם. התקנה הראשונה היא, שלא עורכים מסיבת תנאים, כותבים שטר תנאים וקוראים אותו בעת סגירת השידוך בבית המחותן או לפני החופה | ולא רק, שעון לכלה מהרבנית שהתברך על ידי האדמו"ר, שטריימל מסוג מסוים, נדוניה בחנות מסוימת והצאות ליל החתונה, לצד מענקים כספיים מצד החצר | כל הפרטים

תקנות בחסידות: לא קונים שעון לחתן ולכלה
אסיפת 'שלימתא חדוותא' בחצר באבוב 45 צילום: באדיבות המצלם

באסיפה היסטורית "שלימתא חדוותא" שקיימה קהילת באבוב-45, הוכרזו תקנות חדשות לחתונות, בפני אלפי בני הקהילה,
כאשר האדמו"ר מבאבוב-45 השמיע את המשא המרכזי ודרש מחסידיו לציית לתקנות החדשות ובירכם בכל טוב וטוב.

מהפרטים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים', מדובר ברפורמה של ממש, למשל, מעתה ואילך לא ייערכו שמחת תנאים. את שטר התנאים יקראו או בשעת סגירת השידוך בבית המחותן, או במעמד הקבלת פנים שלפני החופה. מדובר בצעד דרמטי.

על פי חישוב, מדובר בחיסכון של 1,000$ לצד החתן,ו-5,000$ לצד הכלה, כאשר קופת 'אור חיים' של החסידות, מתחייבת לתת מענק לכל מי שינהג לפי תקנה זו - סך של 2,500$.

גם לגבי המתנות לחתן ולכלה, חוקקו תקנות מיוחדות; לא יינתן שעון לחתן. חיסכון לצד הכלה 2,500$. קרן 'אור חיים' תיתן למקיימי התקנה 2,500$.

כמו כן באותה מידה, לא יינתן שעון זהב לכלה. חיסכון לצד החתן של לפחות 3,000$, וקופת חתנים תשתתף עם צד החתן לכבוד זה במענק בסך 2,500$. כמו כן הרבנית מבאבוב 45 תליט"א, תעניק שעון יוקרתי לכל כלה, שיתברך ע"י האדמו"ר בכבודו ובעצמו.

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד, כי גם לגבי רכישת שטריימל, הוגבלו החסידים לפירמה אחת בלבד - "כתר מלכות". על פי החישובים, מדובר בחיסכון לצד החתן של 4,500$. 'קופת חתנים' של באבוב 45 תיתן מענק בסך 2,500$ למקיימי התקנה.

גם לגבי צרכי החתונה, הושג הסכם על תכנית מוזלת ופרקטית של נדוניית צרכי החתונה עם החנות "חתונה פלאזא", אשר לה שני סניפים במרכז בורו פארק ובוויליאמסבורג.

ברכישת רהיטים ומכשירי בית, חיסכון לכל צד 4,000$, 'קופת חתנים' תיתן 2,500$ לצד החתן, ואותו סכום תיתן קופת 'אור חיים' לצד הכלה. המתנות מסל קניות זה, יחסכו לצד החתן 5,000$ ולצד הכלה 1,500$, 'קופת חתנים' וקופת 'אור חיים' יתנו על כך מענק של 2,500$.

חבילת ליל החתונה: נערכה תכנית ייחודית של חבילת ליל החתונה, בהשתתפות של 4,900$ לכל צד. באולמות החתונה שאין להם עדיין חבילה עצמאית של מנגנים וזמרים וכן הלאה, התארגנו כמה נגנים וזמרים מהחצר, צלמים ופרחים, שיהיו חלק מהחבילה. וכל זה יביא לחיסכון של 2,500$ לכל צד.

באבוב 45 חשבו על הכל בכל מכל כל, ומעתה ואילך לא יישלחו הזמנות לחתונה, במקום זה הקהילה תוציא לוח חודשי, בו יעודכנו כל החתונות של החודש הקרוב. מדובר בחיסכון לכל צד 500 דולר.

אם נתכנס לסיכום התקנות, הרי שמדובר במהלך מבורך, כאשר במסגרת התקנות, יחסוך צד החתן 21,500$ וצד הכלה 16,500$. ואם נחשב גם את המענקים בסך עשרת אלפים דולר שמלווים את משתתפי התכנית והעומדים בתקנות, חוסכים עוד יותר, צד החתן סך של 31,500 דולר, וצד הכלה 26,500 דולר.

לאחר הצגת התכנית השמיע דברים נואם הכבוד רבי אריה אייזנברג הי"ו, ולאחר מכן נשמעו דברות קודש ודברי ברכה מפי האדמו"ר, שבדבריו בפני קהל עדת חסידיו, התמקד בצורך החזק שמוטל על כל אחד לעמוד ולסיים בעצמו את התקנות החדשות, כשהוא מסביר כי הן נועדו לטובתו של כל אחד, כדי שיוכלו לערוך את השמחה בשלימות, בשמחה האמיתית מתוך הרחבת הדעת, בלי דעת ולחצים.

לסיום, חולקה לכלל ציבור המשתתפים, חוברת מהודרת ועשירת תוכן, שבה הוצגו כל העובדות והמספרים הנוגעים לתקנות החדשות, שלב אחרי שלב.

נושא התקנות החדשות הפך בימים האחרונים לשיח המרכזי בחסידות, כאשר נרשמת היענות רבה מצד חסידים שגמרו שידוכים במזל טוב ובשעה טובה ומוצלחת והחלו לפעול על פי התקנות שהנהיג הרבי, מבלי לסטות ימין ושמאל.

באבוב 45 תקנות הוצאות תכנון חתונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד