י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ברקע שיחות האחדות

גפני נחרץ: "כל צד יקבל את הייצוג לפי גודלו"

"לדעתי לא תהיה התמקדות בנושא הגיוס במערכת הבחירות", כך אומר ח"כ גפני בראיון מיוחד לביטאון הליטאי 'יתד נאמן', לרגל פיזור הכנסת ופתיחת מערכת הבחירות | מפיח אופטימיות: "מאמין שאפשר לקבל קולות מבחוץ יותר מבעבר" | על גנץ: "אם יצטרף לממשלה זה יהיה ברכה"

גפני נחרץ: "כל צד יקבל את הייצוג לפי גודלו"
יו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שעות ספורות לפני שהכנסת ה-20 פיזרה את עצמה אחרי ארבע שנים לבחירות מוקדמות, ראיין אריה זיסמן, עורך החדשות של יתד נאמן, את יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני, על הנושאים העומדים על הפרק. 'בחדרי חרדים' עם עיקרי הדברים כפי שהם מובאים הבוקר בביטאון הליטאי. 

תחילה נשאל גפני, מה הוביל לדעתך להקדמת הבחירות, חוק הדיחוי או חקירות נתניהו?

"חברו כאן כמה גורמים יחד", השיב גפני והסביר במפורט, "ראשית המציאות היא שהקואליציה התקשתה לתפקד עם 61 ח"כים. חשבנו שזה אפשרי, אבל אז החלו ח"כים מבפנים להצביע נגד הקואליציה. שנית – ברקע היה כל הזמן נושא החקירות, בפרט בשבוע שעבר כאשר התברר שהפרקליטות מאיצה את עניין הגשת ההמלצות. כמו כן, כאשר התברר שלפיד לא מתכוון להצביע בעד חוק הדיחוי כפי שאמר כל הזמן שיעשה, בעוד אנחנו היינו מצביעים נגד, התברר שאין עוד אפשרות להמשיך. אפשר אם כן לומר שהכול חבר ביחד והביא להקדמת הבחירות".

מבחינת הציבור החרדי, אין זה טוב שחוק הדיחוי יעמוד במרכז סדר היום של הבחירות. ההסתה תגבר כפי שכבר היה בעבר, ומי שיוכל ליהנות מכך הוא לכאורה יאיר לפיד, אולם חבר הכנסת גפני מרגיע בראיון ל'יתד' ואומר, "לדעתי לא תהיה התמקדות בנושא הזה במערכת הבחירות, לא מצד המפלגות הכלליות ולא מצדנו. הרי ברור לכולם שבאופן מעשי, אין ולו תלמיד ישיבה אחד שמגויס בכוח. המציאות היא שמי שרוצה ללמוד יושב ולומד כפי שהיה כל השנים ללא שינויים. העיסוק בנושא הזה הוא מלאכותי, וכך גם הציבור רואה זאת".

ובכל זאת – המפלגות לא יעלו את זה על סדר היום? 

"לדעתי לא. זה לא מעשי", קובע גפני. "היחיד שאולי ינסה לעשות זאת הוא יאיר לפיד. אבל זה לא יעזור לו. אני שוב חוזר: הגיוס לא יהיה על סדר היום".

צריך להתחיל לחשוב קדימה. התחלת לגלגל בראשך במה צריך הקמפיין שלנו להתמקד?

גפני: "אני מאד מקווה שננהג בהגיון ונתמקד בבעיות שצריך להתמקד בהן בכל הנושאים. נדגיש במקביל את כל מה שעשינו ופעלנו למען כולם ללא יוצא מהכלל. יש לנו הרבה הישגים".

בכל מערכת בחירות אנחנו מנסים להביא קולות מבחוץ עקב הפעילות שלך ושאר הח"כים לטובת כלל האוכלוסיות. אבל בסופו של דבר, זה לא מתבטא בקלפי בהמונים. הפעם זה יכול להיות שונה? יש סיכוי לקבל קולות מבחוץ?

"פעלנו בקדנציה הזו ועבדנו למען כולם. יש המון תוצאות. רבים מבחוץ תומכים במה שעשינו", אומר יו"ר 'דגל התורה' ומוסיף, "השאלה היא האם גם ישימו את הפתק בקלפי עבורנו. אני מאמין שאפשר לקבל קולות מבחוץ יותר מבעבר".

שאלת השאלות > "כמובן שהולכים יחד"

במהלך הראיון עלה איך לא, והתמיהה היא אולי מדוע לא נשאלה ראשונה, האם "דגל התורה" ואגו"י ילכו יחד בבחירות הקרובות במסגרת "יהדות התורה"?

"אתה שואל ברור, ואני אענה ברור: כמובן שיש ללכת יחד. יש לעשות כל מאמץ בכיוון הזה", השיב גפני.

באיזה צורה תהיה לדעתך ההליכה המשותפת?  

"אני לא נכנס כעת לסדר המקומות. רק אומר שהמפה החרדית ברורה עכשיו יותר מבעבר", קבע גפני וחידד, "ברור שמה שהיה לא יהיה. כל אחד צריך לקבל ייצוג בהתאם לכוחו. הבחירות לרשויות הוכיחו זאת ונפעל לאור זאת".

האם אפשר להתגבר על כל מה שהיה בבחירות לרשויות ולהניח הכל בצד? זה לא ישפיע על תפקוד מטות הבחירות?

"היו מקומות שהלכנו לבד והיו מקומות שצעדנו עם אגודת ישראל. הבחירות הארציות הן שונות. אם אתה זוכר, כבר אצלכם בכנס ההודאה בחיפה, עוד לפני הסיבוב השני בירושלים, הצהרתי ברורות שפנינו לשלום. גם עכשיו אני אומר זאת. אנחנו בעזרת ה' נלך יחד, כאשר כל צד יקבל את הייצוג לפי גודלו".

האם נהיה צפויים למשא ומתן מתיש, שיסתיים רגע לפני הגשת הרשימות ויותיר טעם רע לכולם, דבר שישפיע גם על התנהלות מערכת הבחירות שלנו?

"עד כמה שתלוי בנו, זה לא יקרה. זה לא סוד שהתחלנו כבר בשיחות בנושא ההליכה המשותפת ואני מאמין ומקווה שבעז"ה נסיים אותן מהר ונציג רשימה לציבור שכל אחד מקבל בה ייצוג על פי כוחו", מקווה ח"כ גפני. עם זאת הוא מבהיר כי "כמובן ששום דבר לא יקרה בלי הנחייתם וברכתם של גדולי ישראל שליט"א, לפני כל סיכום. אני מאמין ומייחל שהכול ייגמר מהר וטוב לכולם".

חד משמעית > "לא נשב עם לפיד"

איך לדעתך תיראה הקואליציה הבאה?  

"לפי מה שנראה כרגע, ולפי כל הסקרים והתחזיות, נתניהו ימשיך לעמוד בראשות הממשלה. הוא עצמו גם מצהיר בכל הזדמנות שהקואליציה הבאה תהיה דומה לזו שהייתה עד כה. כמובן שאנו חיים באזור בלתי צפוי, ויכול להיות אחרת. אולם כרגע כאשר בוחנים את העניין, מה שהיה הוא שיהיה".

ומה באשר לחידת הבחירות – בני גנץ? אתה אישית מכיר אותו?  

"גנץ הוא איש טוב. יצא לי לדבר אתו כמה פעמים בעבר", אומר גפני, בטרם הכריז גנץ על הקמת מפלגתו 'חוסן לישראל', "אין לדעת עדיין מה יעשה והאם יקים מפלגה משלו או יצטרף ל'מחנה הציוני'. בכל מקרה הוא דמות חיובית ואם הוא יצטרף לממשלה זה יהיה לברכה".

ומה יקרה אם לפיד יצורף לממשלה?

"לא נשב עמו בשום צורה ובשום אופן. אין בעולם המערבי אדם שמדבר באופן כמוהו ומסית נגד ציבור ומגזר שלם. האיש הזה כולו נגד הציבור החרדי – גברים נשים וטף. לא נשתף אתו שום פעולה", מצהיר גפני ברורות.

 לסיום נשאל גפני, האם קיים סיכוי שנתניהו יעדיף אותו על פני הסיעות החרדית?

"אני מאמין ומקווה שנתניהו לא ייקח אותו לקואליציה", מקווה יו"ר 'דגל התורה' ומזכיר, "אנחנו בכל זאת היינו נאמנים יותר לאורך כל הקדנציה מכפי שהוא היה בקדנציה הקודמת. עם זאת הסכנה קיימת. איני מזלזל בשום אופציה, גם אם היא נראית מזערית כרגע".

משה גפני יתד נאמן בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד