ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בינתיים רץ לבד

גנץ: "לבני שמאלנית מדי". ומה יאיר לפיד

על פי הדיווח אמש ב'כאן11', בני גנץ מחוזר על ידי כמה מפלגות, כדי שיחבור אליהן ויחזק אותן מבפנים. אחרי שנפגש עם לבני התבטא בפני מקורביו כי היא "שמאלנית מדי" | נפגש גם עם המועמד לראשות הממשלה יאיר לפיד, שמסרב בתוקף לזוז מכס היושב ראש 

גנץ: "לבני שמאלנית מדי". ומה יאיר לפיד
הרמטכ"ל לשעבר רא"ל בני גנץ צילום: תומר נויברג, פלאש 90

לאחר שהרמטכ"ל לשעבר רב אלוף בני גנץ רשם אתמול (חמישי) את מפלגתו 'חוסן לישראל' אצל אייל גלובוס, רשם המפלגות במשרד המשפטים, הוא הפך לדמות מפתח שתקבע את גורל הבחירות לשמאל או לימין, זאת בעוד הוא עדיין לא הציג את עמודתיו. 

אולי אפשר לקבוע בינתיים כי גנץ מתעתע בשני הצדדים, כאשר הוא מעדיף להגדיר את עצמו כמפלגת מרכז, כמו שיאיר לפיד מתיימר להציג את 'יש עתיד', בעוד מעשיה בפועל מוכיחים כי היא מפלגת שמאל מובהקת.

אם נעיין בטופס שהגיש גנץ בעת הרשמת מפלגתו החדשה, נמצא בה שורותיים המעידות על האג'נדות שלה, "המשך ביסוס וחיזוק מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית לאור החזון הציוני כפי שבא לידי ביטוי במגילת העצמאות, תוך קביעת ושינוי סדר העדיפויות הלאומי בנושאים הבאים; חינוך, פיתוח תשתיות לאומיות, חקלאות, חוק משפט ובטחון פנים, מדיניות רווחה, שלום וביטחון", כך בטופס.

על פי דיווחו אמש של ראש הדסק הפוליטי ב'כאן' יואב קרקובסקי, גנץ נפגש באחרונה גם עם ציפי לבני וגם עם יאיר לפיד בנפרד, אך לא יצא דבר מאותן פגישות. על לבני התבטא גנץ כי היא "שמאלנית מדי", כך לדברי מקורביו, ולפיכך מהלך של חבירה אליה נפסל.

גם עם יאיר לפיד עמו נפגש מספר פעמים בשבועות האחרונים, לא צלח המשא ומתן, זאת בשל סירובו של לפיד להעביר את ההנהגה למאן דהוא, שר האוצר לשעבר המתמודד לראשות הממשלה בהווה, מוכן לחבירה כזאת  שהוא נותר בראש הרשימה ועל כן הוא בעצם זה שהכשיל את החבירה של גנץ אליו.

בתוך כך, אמש התייחס ראש הממשלה נתניהו לשאלת כתב 'ערוץ 20', שמעון ריקלין, באשר לבני גנץ, לפני המראתו לנסיעה המדינית בברזיל, "אני לא מתערב איך השמאל מחלק את המנדטים שלו".

יצוין כי מדובר בהתייחסות ראשונה של ראש הממשלה לבני גנץ, המסתמן כהפתעת הבחירות וזוכה בסקרים האחרונים לכ-16 מנדטים, כאשר משנתו ומדיניותו בנושאי היום עדיין אינם יודעים וטרם ברור היכן ממוקמת מפלגתו מבחינה פוליטית.

בתוך כך, גם בסיעות החרדיות מתייחסים למפלגתו הצפויה של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ ואומרים כי מדובר במפלגת אוירה.

ציפי לבני בני גנץ יאיר לפיד בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד