י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

הספקיות יחוייבו לתת שירות בשבת • מה יעשו החרדים?

חברות האינטרנט חוייבו להפעיל מוקד שירות לקוחות שיעבוד גם בשבת • בחברות החרדיות נערכים להגשת בג"ץ • "אם לא תהיה ברירה - החברה תיסגר"

מחייבים לעזור גם בשבת. תמונת אילוסטרציה: פלאש 90
מחייבים לעזור גם בשבת. תמונת אילוסטרציה: פלאש 90

לפני כחודש יצאה שורת תקנות חדשה לספקיות האינטרנט, זאת כדי לשפר את השירות לציבור הלקוחות שלהם.

סעיף 10א' בשורת התקנות ששיגור משרד התקשורת קובע: "מוקדי הפניות הטלפוניים, לקבלת תלונות בנושאי תקלות, יפעלו כל ימות השנה, להוציא יום כיפור, 24 שעות ביממה".

ספקי האינטרנט המשרתים את הציבור החרדי, מוצאים עצמם, אפוא, בפני תסבוכת של ממש.

עו"ד שלמה פרקש, ממשרד א. לנדוי, המייצג את ספקית האינטרנט 'נט- צח', המספקת אינטרנט ללקוחות פרטיים ועסקיים מהציבור הדתי-חרדי אמר: "מדובר בפגיעה בחופש הדת".

לדבריו, החברה כמו גם חברות אחרות, הגישו בקשה להתחשב או לנסות לשנות את הסעיף הבעייתי.

"צריך להבין שבמקרה שלנו מדובר בספק אינטרנט ייחודי שהולך ועושה אינטרנט מסונן בעיקר לציבור החרדי. אם נט-צח יצטרכו לאייש מוקד בשבתות, יש סיכוי גדול שהלקוחות החרדים יעזבו את החברה, הם לא יהיו מוכנים להיות מנויים של חברה שמחללת שבת.

"זו פגיעה כלכלית בחברה, פגיעה בחופש הדת של בעלי החברה ועובדי החברה. נהיה מוכנים להודיע מראש ללקוחות שלא תהיה תמיכה בתקלות בשבתות - מי שלא רוצה יוכל ללכת למתחרים".

פרקש אינו שולל את העובדה שהחברה תצטרך לסגור את שעריה. "אנחנו נגיש בג"ץ ונתקוף את הסעיף הפוגעים בנו ובחברות נוספות בכל דרך אפשרית. אם נראה שאין ברירה נצטרך לשקול את צעדינו הלאה".

בחברות אחרות, כמו ב-018 אקספון, הפונים גם לציבור הכללי וגם לציבור הדתי והחרדי, משתמשים בפתרון אחר. את השירותים ואת התמיכה הטלפונית נותנת הספקית באמצעות נציגים מהמגזר הערבי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד