י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לוהט באיחוד הלאומי

קרב ראש בראש: סמוטריץ' מול אריאל

במפלגה הימנית ביותר בכנסת החל מאבק ראש בראש בין היו"ר הנוכחי אורי אריאל לבצלאל סמוטריץ', שטוען לכתר ומבקש לכבוש את הראשות

קרב ראש בראש: סמוטריץ' מול אריאל
השר אורי אריאל וח"כ בצלאל סמוטריץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גם הקרב על ראשות מפלגת 'האיחוד הלאומי' הופך להיות מעניין. לאחר שנים שבראש המפלגה עמד אורי אריאל, הכוכב הצעיר בצלאל סמוטריץ' מבקש לכבוש את הכתר.

בעוד שבועיים, יכריעו 150 חברי מרכז 'האיחוד הלאומי' מי ינהיג את מפלגתם שנמצאת כחלק ממפלגת 'הבית היהודי' בקדנציה הקרובה.

חה"כ בצלאל סמוטריץ' הודיע בשעות האחרונות על כוונתו להתמודד לתפקיד היו"ר.

סמוטריץ' מסביר במכתבו כי מה שהביא להחלטתו להתמודד לתפקיד הוא לאחר שלדבריו: "בשלה העת שהאיחוד הלאומי - תקומה תעלה קומה לקראת האתגר הבא שלה, ותמצב את עצמה כבית הפוליטי של הציונות הדתית ושל כל מי שמזדהה עם דרכה וערכיה".

"זה יכול וצריך להיות בית פוליטי חי, תוסס, אטרקטיבי ומוצלח, כזה שתופס עמדות מפתח, משפיע ומוביל תהליכים משמעותיים, אך בד בבד נשאר נאמן באופן מובהק לתורת הגאולה של הציונות הדתית, מחויב לערכיה, לציבוריות שלה, ולמפעלותיה", הוסיף.

סמוטריץ' מעביר ביקורת מרומזת על סיעת האחות הבית היהודי שלטענתו, "זה לא האתגר שמציבה לעצמה ההנהגה הנוכחית של הבית היהודי. שאיפותיהם הפוליטיות של חברינו השרים בנט ושקד מכוונות לראשות הממשלה, ואתגר שימור הציבוריות הציונית דתית, כחיל החלוץ ההולך לפני המחנה וסולל לו את הדרך, אינו חלק מהן. זה התפקיד שלנו".

סמוטריץ' טוען כי את ההחלטה הוא קיבל בתום תקופה ממושכת בה הוא התלבט והתייעץ עם רבותיו, תוך שכוונתו היא לחדש את הכוח הפוליטי של סיעת תקומה בכנסת ולהוביל מהלכים פוליטיים.

סמוטריץ' מודה ליו"ר המפלגה הנוכחי שצפוי להתמודד מולו לתפקיד וכותב כי, "אורי הוא איש מדהים שעם ישראל חייב לו הכרת הטוב עצומה על עשרות שנים של עשיה. העבודה לצידו היא זכות ותענוג מרתק, וזו הזדמנות להודות לו באופן אישי".

אורי אריאל בצלאל סמוטריץ' האיחוד הלאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד