י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מתפצלים מהבית היהודי

רגב: "בנט ושקד הפקירו את הבית ועשו סיבוב על הציונות הדתית"

ראשי הבית היהודי השרים נפתלי בנט ואיילת שקד הדהימו את המערכת הפוליטית בשעה האחרונה והכריזו על הקמת המפלגה החדשה שפונה למגזר החילוני - "הימין החדש" | במסיבת העיתונאים שכינסו השניים הם הפנו חיצים לעבר נתניהו והאשימו אותו בכך ששיקר | כל הפרטים

רגב: "בנט ושקד הפקירו את הבית ועשו סיבוב על הציונות הדתית"
נפתלי בנט צילום: פלאש 90

הדרמה הפוליטית בימין: עכשיו זה רשמי, השרים נפתלי בנט ואיילת שקד הודיעו בשעה האחרונה (מוצאי שבת) כי הם מקימים מפלגה חדשה שזוכה לשם "הימין החדש", כאשר הם נוטשים את סיעת הבית היהודי והאיחוד הלאומי.

בנט ושקד הכריזו על המהלך הדרמטי במסיבת עיתונאים שהתכנסה בבית העיתונאים בתל אביב.

השרים הסבירו את המהלך, שגובה בברכתם של ראשי הציונות הדתית, ואמרו כי ״עם ישראל חייב להתאחד - חילוניים, מסורתיים, דתיים וחרדים. כולנו עם אחד. יש דגל מרכזי שלא הצלחנו להרים מתוך מפלגת הבית היהודי - שותפות אמיתית בין חילונים לדתיים. עשינו מספר ניסיונות לייצר שותפות כזו, אך לצערנו זה לא צלח. לכן, היום אנחנו מקימים מפלגת ימין חדשה, של חילוניים ודתיים, מפלגה שבה, לראשונה בתולדות המדינה, חברים באופן שווה ומלא חילונים ודתיים. כזו שמייצרת שותפות אמת. כמו באוהל בטירונות, כמו במקום העבודה״.

בנט ושקד הציגו את אופייה של המפלגה החדשה במילים ״מפלגת ימין. נקודה. בלי אבל ובלי בערך. בעד ארץ ישראל, בלי פשרות. נגד מדינה פלסטינית. נקודה. נגד שחרור אלפי מחבלים בעיסקאות. בעד מסורת, בעד עם ישראל ובעד מדינת ישראל. לו, לפני 13 שנים, הייתה קיימת מפלגה זו, ההתנתקות לא הייתה קורית״.

עוד הוסיפו כי ״אנחנו לא עוזבים את הציונות הדתית - אנחנו מרחיבים את הבית. אנחנו מגדילים דרמטית את גוש הימין. נוכל להחזיר מנדטים שבורחים מהליכוד שמאלה, למפלגות שמתחפשות לימין, אך הן בעצם שמאל. המהלך הזה יציל את הימין בבחירות הקרובות, וייצר לראשונה ימין אמיתי, ימין שלא מזגזג, שלא מניח את טובתו האישית מעל טובת המדינה״.

השרים חתמו את דבריהם ואמרו ״אנחנו יוצאים לדרך חדשה, למסע קשה של יצירת אלטרנטיבה להנהגה הלאומית. אנחנו מזמינים את כל מי שרואה את עצמו כציוני - לאומי במדינת ישראל להצטרף אלינו. הבית נפתח, בואו לימין החדש. ישראל חוזרת לנצח״.

בתוך כך, מנכ״ל מפלגת הבית היהודי ניר אורבך ייכנס הערב את סיעת הבית היהודי בשעה 22:00 לדון בהתפתחויות.

התגובות במערכת הפוליטית לא איחרו לבוא. המפלגה שסופגת את המכה הקשה הערב, האיחוד הלאומי, מסרה כי, "אנחנו מצרים על החלטתם של בנט ושקד לנטוש את רשימת הציונות הדתית והמחנה הלאומי. אין לנו ספק שהרוב המכריע של הציבור יבחר בנאמנות לדרך ולערכים ולא יתפתה לטרנד פוליטי או למפלגת אווירה חדשה, הפעם בימין".

עוד נמסר באיחוד הלאומי: "אנחנו נשב באופן מיידי עם חברי הבית היהודי וכוחות נוספים כדי להוביל רשימה מאוחדת וגדולה שתביא לידי ביטוי את הערכים של הציונות הדתית והמחנה הלאומי שלא מפחד להניף גבוה את דגליו של הכרעת הטרור ללא פשרות וחיזוק ההתיישבות יחד עם שמירה על צביונה היהודי של המדינה".

בבית היהודי הודיעו כי, יוקם צוות מיוחד שיאיץ את המו"מ עם חברינו מהאיחוד הלאומי על מנת להגיע להסכמות בהקדם האפשרי מיד לאחר בחירת יושבי הראש בשתי המפלגות.

במפלגת כולנו הגיבו להקמת המפלגה החדשה ואמרו הערב; "הערב קמה מפלגה סקטוריאלית נוספת שמבקשת לצמצם עוד את הממלכתיות. בקדנציה האחרונה פעלו בנט ושקד כאיגוד סקטוריאלי שחיפש את המפריד והמקטב בציבוריות הישראלית".

בכולנו הוסיפו עוד כי, "ישראל זקוקה למפלגה ששמה את הישראלי במרכז. שנלחמת עבור כל ישראלי באשר הוא. שנלחמת כדי להסיר את ה"הם" מהשיח הציבורי. שוב מתברר שיש רק מפלגה לאומית, ממלכתית וחברתית אחת. כולנו״

בליכוד תקפו אף הם את מפלגת הימין החדשה ומסרו; "מי שרוצה להבטיח שהממשלה הבאה תהיה ממשלת ימין בראשות נתניהו ולא ממשלת שמאל בראשות לפיד-גנץ-גבאי, חייב להצביע רק לליכוד בראשות נתניהו".

מיש עתיד נמסר, "בזמן שהגוש של נתניהו מתפצל נוצרת פה הזדמנות היסטורית להחליף את השלטון. כפי שהראו הסקרים בשבוע האחרון, יש עתיד היא האלטרנטיבה היחידה להחלפת שלטון נתניהו. אם כל מי שבאמת מעוניין להחליף את השלטון יתייצב מאחורי יאיר לפיד ויש עתיד, אפשר לנצח בבחירות ולשנות את הכיוון אליו הולכת המדינה".

יאיר לפיד מסר: ״לי דווקא אכפת איך מתחלקים המנדטים של נתניהו, מפני שעכשיו ברור שאפשר לנצח את נתניהו".

שרת התרבות מירי רגב התייחסה להצהרת השרים בנט ושקד ואמרה: "בשנים האחרונות בנט ושקד ירו בתוך הנגמ"ש ועכשיו הם הפקירו את הבית ועשו סיבוב על הציונות הדתית.

אני קוראת לאנשי הציונות הדתית: בואו למפלגת הימין האמיתית. הצביעו רק למפלגת הליכוד האמיתית והגדולה שבה יש מקום לדתיים וחילוניים, מזרח ומערב, פריפרייה מרכז ויהודה ושומרון. היזהרו מחיקויים".

בעקבות הודעתם של נפתלי בנט ואיילת שקד על הקמת מפלגה דתית-חילונית, מפרסמת הערב מפלגת עוצמה יהודית קריאה לחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' והשר לשעבר אלי ישי לחבור לבלוק טכני שיהווה מפץ ימני שיאחד את כל המחנה הדתי לאומי למאבק על ארץ ישראל ועל זהותה היהודית של המדינה.

גורמים בעוצמה יהודית אומרים הערב כי "נפתלי בנט איכזב בגדול והיה שותף לחוסר מעש מתמשך שכלל את הפקרת הדרום, השתלטות הבדואים על אדמות הנגב, גירוש יהודים מבתיהם בעמונה ובנתיב האבות, וההתקפלות בחאן אל אחמר חרף החלטת בג"צ כי יש לפנות את המקום".

עוד אומרים הגורמים כי "ב'ימין החדש' אין כל חדש. הניסיון של בנט להתנער מאחריותו לממשלה שאמרה ימין ועשתה שמאל, היא פתטית".

יו״ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה יואל חסון מסר: ״בנט זה סמוטריץ ושקד זה בצלאל - אין חדש תחת השמש, אותה הנהגה קיצונית שפגעה בדמוקרטיה הישראלית ונתנה יד לנסיון להפוך את ישראל למדינה חשוכה. בנט ושקד הם קיצוניים עם סמוטריץ או בלי סמוטריץ".

ראש האופוזיציה ציפי לבני הגיבה: ״שם חדש לאותם אדריכלי הסיפוח, הפגיעה בשלטון החוק ובדמוקרטיה. מולם צריך להציג את הדרך הציונית הברורה של מדינה יהודית ודמוקרטית שנפרדת מהפלשתינים לשלום ואיתה לנצח".

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ שלי יחימוביץ מסרה: "אחרי שהודיעו שאין להם בעיה עם כהונתו של ראה״מ שקוע עד צוואר בפלילים גם אם יוגש נגדו כתב אישום, עושים בנט ושקד פליק פלאק פוליטי מסיבות של חישובי מנדטים. נוכח מחול השדים הצפוי כעת בתחרות הפטריוטיזם המזוייף מי יותר קיצוני - לא נותר אלא לומר כי אם ׳חדש׳ הוא רמיסת שלטון החוק, חזרה להזיית ארץ ישראל השלמה ותפיסה כלכלית ימנית דורסנית ללא ערבות הדדית - אפשר להתגעגע למפדל הישנה".

נפתלי בנט הבית היהודי איילת שקד מפלגת הימין החדשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד