ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

יוצאים לגולן? זו הדרך הטובה לשכור רכב

הגולן הנו אחד מן האזורים היפים בארץ, הודות לנופים, הנחלים והאתרים ההיסטוריים הקיימים בו • בגולן ניתן למצוא בין היתר שלל מסלולים ונקודת עצירה כמעט בכל דרך בה תבחרו • אז הרי לכם כמה מסלולי טיול, אתרי ביקור ונקודות עצירה מומלצות בגולן הכנסו לסוכנות השכרת רכב, קחו את רכב החלומות המאובזר שתמיד רציתם וצאו לבלות

יוצאים לגולן? זו הדרך הטובה לשכור רכב
נופי הצפון צילום: שאטרסטוק

נחל עורבים

נחל עורבים ושבעת מפליו המרהיבים מהווים את אחד ממסלולי הטיול האהובים והיפים ביותר בצפון ובגולן בכלל. הנחל ממוקם בצפון-מערב רמת הגולן והמסלול בו מוגדר ברמת קושי בינונית, כך שהוא מיועד למשפחות עם ילדים גדולים יחסית שמסוגלים ללכת מרחקים ארוכים. המסלול מומלץ בייחוד בחודשי ינואר-פברואר, בהם לעיתים מתחיל להתחמם מעט ולצד זאת, עדיין ניתן ליהנות מהמים הזורמים בנחל ושוצפים במפלים ובנוסף, מרקפות וכלניות. המסלול הקווי אורך כחצי יום, 6 ק"מ. בכל סוכנות השכרת רכב בצפון תוכלו לקבל מידע וברושורים אודות שלל אטרקציות המים והמפלים באזור.

ביקור בדיר עזיז

משמיעה ראשונה, המקום לא בדיוק מצלצל כיישוב יהודי עם בית כנסת עתיק בתוכו, אולם דיר עזיז הינו רק שם של כפר ערבי שנבנה על שרידי יישוב יהודי מתקופת התלמוד שאמנם את שמו, כנראה לא נדע אף פעם. לאחרונה, מועצת אזורית גולן שיפצה את כביש הגישה לאתר ולכן הדרך הינה נוחה לכל רכב. אז כאמור, במקום קיימים שרידים שמורם להפליא של בית כנסת עתיק, ובסמוך אליו נמצא מעיין ובריכה. במקום לא קיים מרכז מבקרים, אולם מדובר באתר מושלם לעצירה בדרך, או אפילו לביקור בפני עצמו.

שמורת גמלא

כשיוצאים לטיול השכרת רכב בצפון הארץ כדאי לשכור רכב שיעמוד בקלות בעליות ובמורדות שבאזור הגולן. שמורת גמלא מושלמת ביופייה ומתאימה במיוחד לטיול קטן עם ילדים, משום שמסלולי הטיול בה הם קצרים יחסית. מדובר בשמורה ואתר ארכיאולוגי במרכז הגולן, ובה שרידי מבני קבורה עתיקים, שרידי העיר גמלא (תקופת בית שני), ושרידי כפר נוצרי בשם דיר קרוח. בטח תשמחו לשמוע שבאתר רשות הטבע והגנים תוכלו למצוא חוברת פקחים צעירים להפעלת הילדים במקום.

מצפה מושלם בכפר חרוב ב"מצפה השלום"

מצפה שקיבל את ששמו לאחר 1967, בעקבות נוכחות צה"ל בגולן ושחרורו כידוע, במלחמת ששת הימים. המצפה המרהיב יאפשר לכם ליהנות מנקודת מבט ייחודית על הכנרת, טבריה, רכס פוריה, הר תבור ואף את הכרמל "בימים טובים". המצפה מהווה גם נקודת התחלה טובה לטיול בטיילת של המצפה, או בשמורת מצוקי האון.

אתרי הנצחה בגולן

כמו במקומות אחרים בארץ, גם הגולן מכיל כמה אתרי הנצחה לחיילי צה"ל, שבהם ניתן פעמים רבות לעצור, ליהנות מהנוף וללמוד על ההיסטוריה של המקום. בין אתרי ההנצחה קיימים: עמק הבכא (עוז 77), מצפה גדות, תל סאקי, מחנה ברק, יער הלוחמים ועוד. טיול השכרת רכב יאפשר לכם להחנות את רכבכם באחת מהערים בצפון הארץ, שם גם תוכלו לשכור רכב גדול ומפנק ולצאת לטיול נעים בין האטרקציות השונות שמציע אזור צפון הארץ.

נופש צפון השכרת רכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד