י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
אפקט בנט ושקד

בליכוד מבקשים לתמוך בהורדת % החסימה

לאור ריבוי המפלגות בימין, עם הצטרפותה של מפלגת בנט ושקד, בליכוד מבקשים מסיעות הבית לתמוך בהצעת חוק להורדת אחוז החסימה מחשש לעשרות אלפי קולות ימניות שילכו לפח, מה שעלול להוביל להחלשת גוש הימין בכנסת | באופוזיציה מתנגדים למהלך

בליכוד מבקשים לתמוך בהורדת % החסימה
ראש הממשלה ח"כ בנימין נתניהו צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בעקבות הדרמה במפלגות הימין, לאחר שהשרים נפתלי בנט ואיילת שקד הודיעו כי על עזיבתם את מפלגת 'הבית היהודי' לטובת מפלגת ימין חדשה שתפנה לקהל החילוני דתי - בליכוד מבקשים שוב מחברות הקואליציה להוריד את אחוז החסימה.

על פי הדיווח של עמית סגל ב'חדשו', בליכוד מבקשים לקבל הסכמה רחבה מכל סיעות הכנסת, לתמוך ביוזמה להוריד את אחוז החסימה שעומד כיום על ארבעה מנדטים, מהחשש כי כמה מסיעות הימין לא יעברו את אחוז החסימה, ועשרות אלפי קולות ילכו לטמיון, מה שעלול לסכן את גוש הימין בכנסת ה- 21.

הבקשה תעלה לוועדת ההסכמות שתדון בהצעות החוק, אותה דורשים להעביר בשלושה ימי כנסת שנותרו, כאשר התנאי הוא לקבל את הסכמת כל סיעות הקואליציה והאופוזיציה.

כפי שמסתמן, המהלך לא צפוי לצאת לפועל, שכן חלק ניכר מסיעות הכנסת מתנגדות להצעה, בהם גם ראשי הסיעות החרדיות, השר אריה דרעי שחושש מכניסתו של אלי ישי וסגן השר ליצמן שחושש מריצה נפרדת של 'דגל התורה'.

גם באופוזיציה הביעו התנגדות למהלך, יו"ר סיעת 'המחנה הציוני' חה"כ יואל חסון אמר בתגובה לפרסום, "הינסיון של הליכוד להוריד את אחוז החסימה הוא עוד מהלך היסטרי של ראש ממשלה שמפחד להפסיד. אנחנו מתנגדים למהלך הזה ולא נאפשר את העלאת החוק הזה למליאה".

גם יו"ר 'מרצ' ח"כ תמר זנדברג הבהירה כי, "מרצ לא תהיה כלי שרת בידי הימין המפוחד ולא תתן את ידה לגחמות של הליכוד שמשנה את חוקי הבחירות והדמוקרטיה כל פעם לפי חרדותיו. אם במקרה חשבו בליכוד להישען על מרצ, שיחשבו שוב".

הורדת אחוז החסימה מפלגת הליכוד ממשלת ימין בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד