כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
סקר ראשון

למחרת: 10 מנדטים ל'ימין החדש' ומי נפגע?

אחרי שהפתיע את המערכת הפוליטית אמש, זוכה נפתלי בנט למספר דו ספרתי בסקרים עדכניים שמתפרסמים בשעה האחרונה

למחרת: 10 מנדטים ל'ימין החדש' ומי נפגע?

לאחר ההחלטה הדרמטית של שרי הבית היהודי ובעקבות המפץ בימין, סקר דרמטי מציג שינויים דרמטיים במפלגות הימין כאשר בנט נוגס בליכוד, ליברמן ואורלי לוי אבקסיס.

על פי סקר שערכו ב'פאנלס פוליטיקס' עבור אתר 'וואלה', מפלגת 'הימין החדש' בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד זוכה ל- 10 מנדטים, כאשר הבית היהודי נחלשת וזוכה ל-4 מנדטים בלבד, על גבול אחוז החסימה.

הליכוד יורדת מ-31 מנדטים בסקר הקודם וזוכה ל- 28 מנדטים בלבד. 'ישראל ביתנו' נחלשת אף היא במנדט אחד וזוכה ל-4 מנדטים, על גבול אחוז החסימה, וכן המפלגות של אורלי לוי אבקסיס ומשה כחלון שיורדות אף הן במנדט כל אחת וזוכות בארבעה מנדטים.

שינויים דומים ניתן למצוא גם בגוש השמאלי של המפה. מדובר בסקר ראשון שנערך לאחר שבני גנץ הגיש את מפלגתו לרשם המפלגות, כאשר מפלגת 'חוסן לישראל' סופגת מכה קלה בירידה של 3 מנדטים וזוכה ל-11 מנדטים בלבד.

מי שמתחזקת בסקר של 'וואלה' היא סיעת 'יש עתיד' שזוכה ל-15 מנדטים לעומת 11 בסקר הקודם, כאשר סיעת המחנ"צ ממשיכה לצנוח עם תשעה מנדטים בלבד ושומרת נכון למצב הנוכחי על כוחה.

בפאנלס פוליטיקס נשאלו משתתפי הסקר גם על דעתם באשר למהלך הפוליטי, האם הוא נכון או לא. על פי התוצאות, 31% ממצביעי הבית היהודי אומרים כי מדובר במהלך 'לא נכון" ואילו 28% סברו כי מדובר במהלך נכון.

השאלה הזו נשאלה גם אצל מצביעי יתר המפלגות, כאשר 30% סברו כי מדובר בהחלטה "נכונה" ואילו 27% מכלל הנשאלים אמרו כי מדובר בהחלטה "לא נכונה".

נפתלי בנט מפלגת הימין החדשה בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד