כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ראש הישיבה הליטאית קבע ברגע האחרון: הזמנת התיכוניסיטים מבוטלת

70 תלמידי הישיבה התיכונית בפ"ת הוזמנו להתארח בשבת בישיבת 'בית מתיתיהו' • אבל שעתיים לפני שבת הגיעה הודעת ביטול - והבחורים נאלצו לחפש מקומות חילופיים • ראש הישיבה התיכונית, הרב שי פירון: "חותני למד עם ראש הישיבה ב'כפר הרא"ה', הוא היה המום. זו התנהגות?" • חשיפה

ישיבת בית מתיתיהו. צילום ארכיון: עוזי ברק
ישיבת בית מתיתיהו. צילום ארכיון: עוזי ברק



70 תלמידי הישיבה התיכונית פתח-תקווה, בראשה עומד הרב שי פירון, אמורים היו להתארח בשבת האחרונה בישיבת 'בית מתיתיהו' בבני-ברק.

על פי התוכנית, הבחורים - רובם תלמידי כיתה י"ב - העומדים בפני המשך לימודים בישיבת הסדר או גיוס לצה"ל, היו אמורים גם לסעוד את סעודת ליל השבת בישיבה הליטאית.

הנהלת הישיבה ביצעה את התיאומים הנדרשים, והתלמידים הנרגשים ארזו מזוודות לקראת יציאה למה שהם מכנים 'שבת חרדים'.

עוד בנושא:
'בית מתתיהו' תארח 70 תיכוניסטים

אלא ששעתיים לפני כניסת השבת קיבלה הנהלת הישיבה התיכונית הודעה, שההזמנה בוטלה. "ראש ישיבת 'בית מתיתיהו' הודיע שהוא מבטל את ההזמנה והבחורים לא יוכלו להתארח בישיבה", אומר ל'בחדרי חרדים' הרב שי פירון, ראש הישיבה התיכונית.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מספר עסקנים פנו לראש ישיבת 'בית מתתיהו', ואמרו לו כי הרב שי פירון הוא חבר קרוב של יאיר לפיד ומלווה אותו בדרכו הציבורית. בעקבות כך, ראש הישיבה הליטאית החליט כי ההזמנה מבוטלת.

"ההודעה הייתה מביישת ולא נעימה בעליל", אומר הרב פירון. "אני מאוד תמה על ההחלטה. גם אם אני או דעותי לא מוצאים חן בעיני ראש הישיבה, איך זה קשור לשבעים ילדים שקיבלו הודעה כל-כך מביישת רגע לפני שבת?"

• אתה מכיר את ראש הישיבה?

"אני לא מכיר אותי. חמי למד יחד איתו באותו כיתה בישיבת 'כפר הרואה'. סיפרתי לו בערב שבת על הביטול והוא היה בהלם. הרי אנחנו לומדים שאברהם אבינו הכניס אורחים שהיו עובדי עבודה זרה, אז ילדים יהודיים? ככה לעשות?"

• מה עשו התלמידים?

"הצלחנו ברגע האחרון לסדר אותם בישיבות חסידיות. הם הלכו בלילה ל'טיש' של ויז'ניץ, ובבוקר התפללו בישיבת פוניבז', שם שמעו שיעור מהגרי"ג אדלשטיין. ברוך ה' הייתה להם שבת מאוד מוצלחת".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד