כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
בעודו שומר על שתיקה

מה דעתו של בני גנץ על גיוס חרדים? "תורם מאוד לחברה החרדית"

בעודו ממשיך לשמור על שקט ומחכך ידיו בהנאה יחד עם צוות הקמפיין, כשהוא נחשף לסקר נוסף שמעניק לו מנין מנדטים דו ספרתי גבוה, לא נותר לכלי התקשורת אלא לנבור בארכיון ולאתר התבטאויות שלו בנושאים מדיניים וביטחוניים, בהם נמצאה גם התייחסות לנושא גיוס בני הישיבות

מה דעתו של בני גנץ על גיוס חרדים? "תורם מאוד לחברה החרדית"
בני גנץ מול ח"כים חרדים בכנסת צילום: פלאש 90

בני גנץ, הכוכב החדש בשמי הפוליטיקה, מקבל תוצאות מרשימות בסקרים שפורסמו בשבוע האחרון, מאז החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו לפזר את הכנסת וללכת לבחירות מוקדמות, מספר השיא עומד על 16 מנדטים וזאת עוד בטרם פצה את פיו ופרס את משנתו ותפיסת עולמו בנושאים הבוערים לאזרחי המדינה.

לפי המסתמן, בכל קונסטלציה, באם הרמטכ"ל לשעבר לא יטיל וטו על בנימין נתניהו, הוא ייכנס לממשלתו ואף ישמש בה כשר הביטחון, לשם הוא הרי מכוון, להגשים את ניסיונו בתחום מתוקף שירותו הצבאי במשרד הביטחון.

בעוד הוא שותק, פורסם בחשבון הטוויטר של 'כאן 11' לקט תיעודחם מהתבטאויות של גנץ בנושאים שונים בהיותו רמטכ"ל וגם לאחר מכן. בהם ישנה התייחסות גם לסוגיה הבוערת, שיש הסבורים כי בגינה יצאנו לבחירות מוקדמות - תלוי את מי שואלים.

בתיעוד נראה גנץ נשאל כרמטכ"ל לגבי שירות חרדים בצבא, והוא השיב, "אני מאמין שהשירות של החרדים בצה"ל, הוא דבר חשוב מאוד למדינת ישראל, תורם מאוד לצה"ל, תורם מאוד לחברה החרדית, משאיר אותם חרדים ובמספרים שהולכים וגדלים כל הזמן".

"אסור שתיווצר סיטואציה שבה צה"ל נהיה האויב של החברה החרדית", סיכם גנץ.

אם ננתח את רוח הדברים כפי שאמרם גנץ בנינוחות וברוגע, ונניח כי דעתו לא הקצינה מאז תלה את המדים, הרי שהוא רחוק מיאיר לפיד ומאביגדור ליברמן ומציג קו פרגמטי ושקול - ומצטייר כמי שלא יגייס חרדים בכפייה ולא ישתמש בהסתה כלפיהם. 

אך אם נסתמך על דעותיו של האיש - אותו בחר לנהל לו את קמפיין הבחירות הרי שגנץ אינו איש בשורה בנושא ואין לחרדים לתלות בו תקוות.

כפי שדיווחנו בשבוע שעבר, מי שצפוי לנהל את קמפיין הבחירות של גנץ הוא איתי בן חורין, המשמש יועץ אסטרטגי ומחבר הספר "הקרב על הגיוס" - המלחמה על גיוס החרדים לצה"ל.

נבירה קלה ברשת החברתית מגלה, כי מדובר באחד מהלוחמים הגדולים בכל הקשור לגיוס בני הישיבות לצה"ל, במסגרת מאבקים שונים אותם ניהל עבור ארגונים שונים, עליהם התגאה בחשבון הפייסבוק שלו, וכן בשורת פוסטים ומאמרים פרי עטו שעסקו בנושא זה.

אם לא די בכך, מתברר שבן-חורין אינו מחבב לכאורה גם את הדתיים והחרדים שבחרו בעצת רבותיהם להתגייס, תוך הקפדה על שמירת תורה ומצוות.

בפוסט שפרסם בעבר, הוא משתלח בהם: "צאו מהצבא שלנו".

בתגובה למקרה שאירע לפני תקופה, שבו מדריכת צניחה הדגימה תרגיל לחניכים ועשרות מהם בחרו להפנות לה את הגב, כתב בן חורין: "אני רק מתאר לעצמי את הסרטונים וההודעות לעיתונות אם היה מקרה כזה עם קהל שאיננו מהbase של הממשלה שלנו. מזעזע. ולכל מי שאומר שבגלל זה לא צריך לגייס חרדים - טועה ומטעה".

בן חורין ממשיך וכותב: "צריך לגייס, והם צריכים לעמוד בנורמות של המאה ה-21. כמו שמי שנוסע בכביש מעל 100 מקבל דו"ח, מי שלא מבין שזו דמוקרטיה ליברלית - שיקבל עונשים - עד שיבין".

בפוסט שהעלה, הוא מאבחן מהי הדרך 'לטפל' בדתיים והחרדים ואף קובע כי אילולי חרם דרבנו גרשום היו החרדים מתחתנים עם מספר נשים: "ומי שחושב שזה בלתי אפשרי? אם זה היה תלוי בהם הם גם היו מתחתנים עם כמה נשים כמו בתקופת התנ"ך - איפה ששמים להם גבולות, הם מתיישרים. את הפוסט מסיים בן חורין וקובע: "איפה שמתקפלים מתוך "כבוד", הם לוקחים עוד ועוד".

גם בעניין החינוך בתלמודי התורה החרדיים יש לבן-חורין משנה סדורה. במאמר שפרסם באתר 'וואלה' אותו שיתף בפייסבוק וציין "ד"ש לכל "מכבדי" אלו שלא רוצים לפגוע ברגשות הדתיים", הוא טוען "הטרנד המשבח חרדים ימשיך לספר לנו כמה הם חברתיים, כאשר במו ידיהם הם גוזרים על הדור הבא עוני ודלות כאשר לא מאפשרים לימודי ליבה. אני פוגש חרדים סופר איכותיים ואינטליגנטיים שרוצים להשתלב בעולם ולשמור על דתם ואמונתם, אבל הם לא יודעים אנגלית בסיסית, חיסרון דרמטי בעולם המודרני".

בפוסט אחר שפרסם ברשת החברתית, כותב בן חורין: "כל הסיפורים האחרונים על "צניעות" בלבוש, ולכבד את הדתיים, בהיבט של כשרות, שמירה על השבת וכמובן לבוש – זה אחד הדברים המרתיחים ביותר שאנחנו נאלצים לחיות איתו -ויותר ויותר מוותרים ומתפשרים".

באותו פוסט הוא מוסיף: "רק להבהיר, אני לא נגד דתיים. אני נגד דת. נגד צביעות, ובעד נגד הפחדנות של החילונים אשר תמיד מרגישים יראה או צורך "לכבד" את הדתי או את הדת".

בהמשך הוא כותב בזלזול: "העובדה שאנשים רוצים לקיים אורח חיים שנקבע לפני 3000 שנה, בכל מיני אגדות ספרותיות, היא מוזרה בעיניי, אבל שיהיה למי שרוצה טוב עם זה – זה לא צריך לחייב אף אחד, כמו שהמיתולוגיה היוונית לא מחייבת את היוונים – וכך זה צריך להיות", עפ"ל.

באתר הרשמי של משרדו מופיע: "בשנת 2000 הקים את תנועת “התעוררות” אשר נאבקה למען חלוקת נטל השירות, גיוס תלמידי הישיבות החרדים לצבא ושיפור זכויות חיילי המילואים. אחד מתוצרי המאבק הוא חוק המילואים אשר עבר בכנסת בשנת 2008".

מוקדם לקבוע כאמור מה הן דעותיו של הלקוח הטרי, בני גנץ בכל הסוגיות דלעיל, ובמפלגות החרדיות עוקבים בשבע עיניים אחר האמירות וההודעות שיתפרסמו מטעמו בכל הנוגע לנושאים המשליכים על הציבור החרדי.

'בחדרי חרדים' פנה למשרדו של איתי בן-חורין בכדי לקבל תגובה, ומאז יום חמישי היא טרם התקבלה.

בני גנץ גיוס חרדים בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד