י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
אבל כבד בברסלב

הגה"צ רבי אלעזר מרדכי קעניג זצ"ל איננו

אבל גדול בחסידות ברסלב ובעיר צפת עם הסתלקותו של המנהיג הנערץ, הגה"צ רבי אלעזר מרדכי קעניג זצ"ל, רבם של חסידי ברסלב בעיר צפת והוא בן 73 | הבוקר היה אמור להמריא לארה"ב, לצורך טיפול רפואי מורכב שיציל את מצבו, אך נתבקש לישיבה של מעלה והשיב נשמתו ליוצרה

הגאון הצדיק רבי אלעזר מרדכי קעניג. צילום: משה גולדשטיין
הגאון הצדיק רבי אלעזר מרדכי קעניג. צילום: משה גולדשטיין

אבל כבד בכל שדרות חסידות ברסלב בארץ ובעולם, עם הגעת הבשורה המרה על הסתלקותו של הגאון הצדיק רבי אלעזר מרדכי קעניג זצ"ל, רב קהילת ברסלב בצפת ומגדולי מנהיגי החסידות בגיל 73. 

בתקופה האחרונה חלה ומצבו הדרדר, בכל ריכוזי החסידות נערכו תפילות לשלומו, לרפואת הגאון רבי אלעזר מרדכי בן אסתר יהודית, תוך שאר חולי עמו ישראל, לפנות בוקר הוזעקו לבית הרב כונני הצלה מד"א מסניף גליל שהעניקו לו טיפול רפואי ראשוני והרב פונה בניידת טיפול נמרץ לאחר קוצר נשימה לבית החולים זיו בעיר, בדרך לבית החולים מערכות גופו קרסו והוא עבר החייאה, בבית החולים נלחמו הרופאים על חייו אך למגינת לב השיב את נשמתו הטהורה ליוצרה. 

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הבוקר היה אמור הגרא"מ להמריא לארה"ב, לצורך טיפול רפואי מורכב שיציל את מצבו. 

הגרא"מ קעניג זצ"ל, היה מנהיג קהילת ברסלב בצפת - נחל נבע מקור חכמה. הקהילה שנוסדה על ידי הגאון רבי גדליהו אהרן קעניג זצ"ל, מונה מאות משפחות ומרכז הקהילה נמצא בשיפולי העיר העתיקה, סמוך לבית העלמין העתיק.

ר' אלעזר היה דמות יוקדת בברסלב, מאות שיחרו לפתחו לבקשת עצה ותושיה. מאות רבות של משפחות אף מחוץ לצפת ראו בו את רבם המובהק. 

בסיעת 'שלומי אמונים' הוציאו הודעת אבל על הסתלקותו "מבכים יחד עם כל עם ישראל את פטירתו של הגאון הגדול הצדיק רבי אליעזר מרדכי קעניג  זצוק"ל. עם ישראל איבד צדיק, מנהיג גדול בתורה ובחסידות, במסירות הנפש ובמידות. סמל לצניעות ולמותר הרוח על החומר. הנהיג את קהילת ברסלב כרועה העומד על הצאן. מתוך אהבת ישראל שפעמה בליבו, ראה וחרד לטובתו של הכלל והפרט". 

מסע הלוויה היום (שני) בשעה 13:00 בצהריים מבית הרב ברחוב חתם סופר בכיכר המגינים בעיר העתיקה בצפת דרך ביהמ"ד טריסק, וימשיך במסלול הליכת המרא דאתרא זצ"ל כמידי יום לביהמ"ד הגדול בקרית ברסלב ברחוב האר"י. ומשם ימשיך המסע לבית העלמין העתיק בצפת שם ייטמן.

'בחדרי חרדים' יעביר בשידור חי את מסע הלוויה

וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'. 

רבי אלעזר מרדכי קעניג זצ"ל בל"ג בעומר האחרון במירון. צילום: יהודה פרקוביץ

הרב אלעזר מרדכי קעניג ברסלב צפת הלוויה ברוך דיין האמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד