כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
פגיעה אנושה ומסוכנת

נתניהו בלחץ: "בנט ושקד מרסקים את הימין"

ראש הממשלה התייחס לראשונה להקמת מפלגת 'הימין החדש' בשיחות סגורות עם בכירי המפלגה ואמר להם: "זו פגיעה אנושה במחנה הלאומי שעלולה להביא להקמת ממשלת שמאל" | לפי סקרים שפורסמו אמש, בחלקם, מפלגות הימין, הבית היהודי וליברמן נמחקים

נתניהו בלחץ: "בנט ושקד מרסקים את הימין"
נתניהו/בנט צילום: יוסי זליגר/יונתן זינדל, פלאש 90

הבית היהודי, ישראל ביתנו, ש"ס וכולנו מתנדנדות בסקרים. קיים חשש כי אחת מהן תישאר מחוץ לכנסת ויווצר גוש חוסם של המרכז-שמאל והערבים. את הדברים מפרסם הבוקר (שני) לראשונה הפרשן הפוליטי של 'ישראל היום' מתי טוכפלד.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס לראשונה בשיחות סגורות עם בכירים בליכוד להקמת מפלגת הימין החדש של נפתלי בנט ואיילת שקד. לדבריו, "זוהי פגיעה אנושה במחנה הלאומי שעלולה להביא להקמת ממשלת שמאל".

נתניהו, ששוהה בביקור מדיני בברזיל לרגל השבעתו של הנשיא הנבחר ז'איר בולוסנארו, נמנע עד עכשיו מהתייחסות לנושא בפומבי או בשיחות סגורות. כעת, הוא שוחח עם בכירים בליכוד ואמר להם כי בנט ושקד מרסקים מפלגות בימין שלא יעברו את אחוז החסימה. על פי הסקרים האחרונים, ש"ס, כולנו, הבית היהודי וישראל ביתנו מתנדנדות סביב אחוז החסימה, ואם אחת מהן בלבד לא תיכנס לכנסת - הגוש החוסם של הימין עלול להתמוטט.

יצוין כי בשלושה סקרים שפורסמו אמש (ראשון) בשלושת ערוצי החדשות בישראל, מפלגת 'צל"ש' של נפתלי בנט ואיילת שקד, מקבלת בין 6 ל-14 מנדטים.

בסקר שהתפרסם בחברת 'החדשות', הוצגה השאלה - אם הבחירות היו מתקיימות היום, עבור איזו רשימה היית מצביע?, התשובות הן: המחנה הציוני 9 הליכוד 28 יש עתיד 12 ש"ס 6 מר"צ 6 הבית היהודי - האיחוד הלאומי 4 יהדות התורה 7 כולנו 6 ישראל ביתנו 5 גשר בראשות אורלי לוי 5 חוסן לישראל בראשות בני גנץ 14 הימין החדש בראשות איילת שקד ונפתלי בנט 6 הרשימה המשותפת 12.

לעומת זאת, מסקר המנדטים של חדשות עשר עולה כי 'המחנה הציוני' מגיעה לשפל חדש עם 8 מנדטים, לעומת 9 בסקר הקודם. "הימין החדש", המפלגה החדשה של בנט ושקד, מקבלת 8 מנדטים. בסקר הקודם קיבלה הבית היהודי 9 מנדטים. יהדות התורה וכולנו שומרות על כוחן לעומת הסקר הקודם עם 7 ו-6 מנדטים בהתאמה.

לפי סקר 'כאן11' שנערך על ידי מכון 'שריד', שינוי של ממש במפה הפוליטית: הליכוד - 27 מנדטים, 'יש עתיד' - 13, הימין החדש - 14, חוסן לישראל (גנץ) - 13, הרשימה המשותפת - 12, המחנה הציוני 9, יהדות התורה - 7, כולנו - 7, מרצ - 6, גשר (אורלי לוי) - 5, ש"ס - 4 מנדטים. לפי הסקר, 'ישראל ביתנו' של ליברמן ו'הבית היהודי' נמחקות.

בנימין נתניהו איילת שקד נפתלי בנט בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד