י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הבכיר הישראלי חושף

למרות שיכלה: ישראל נמנעה מלחסל את אסד

על פי דיווח בעיתון סעודי היוצא בלונדון, לישראל היו מספר הזדמנויות לחסל את נשיא סוריה ואת משטרו, אך נמנעה מכך | בתוך כך, הסנאטור גרהאם השתכנע לאחר ארוחת צהריים עם טראמפ לגבי החלטתו להסיג את כוחותיו מסוריה

למרות שיכלה: ישראל נמנעה מלחסל את אסד
נשיא סוריה בשאר אל אסאד צילום: רויטרס

"אני מרגיש די טוב לאן שאנחנו הולכים בסוריה", כך אומר הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם, לאחר שהציע כי לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ, "לשקול מחדש" את הנסיגה המתוכננת מסוריה, החלטה שגרמה לביקורת דו מפלגתית והביאה להתפטרותו של שר ההגנה ג'יימס מאטיס.

גרהאם יצא מהבית הלבן אחרי ארוחת צהריים שארכה כשעתיים עם טראמפ ואמר לתקשורת, כי הנשיא "אמר לי כמה דברים שאני לא ידעתי וגרמו לי להרגיש הרבה יותר טוב בכל הנוגע לנסיגה מסוריה".

"הוא הבטיח להשמיד את דאעש, הוא יקיים את ההבטחה הזאת", אמר גרהאם על טראמפ. "אנחנו עדיין לא שם, אבל כפי שאמרתי היום, הנשיא מבין את הצורך לסיים את העבודה".

לפני הפגישה ביניהם, קרא גרהאם בראיון ששודר ב-CNN, לבטל את החלטתו להוציא את כוחות ארה"ב מסוריה. "אם נעזוב עכשיו, הכורדים יישחטו" אמר גרהאם, אך כאמור השתכנע לאחר שיחה עם הנשיא שלא כך הם פני הדברים.

בתוך כך, עיתון 'אילאף' הסעודי מדווח מפי גורם ישראלי בכיר, על כך שלישראל "היה הזדמנויות לפגוע באסד ובבכירי משטרו, אבל ישראל נמנעה מכך".

העיתון הסעודי היוצא לאור בלונדון דיווח כי תוך כדי הלחימה בסוריה, ישראל פגעה במטרות רבות בסוריה, מטרות איראניות ושל החיזבאללה, אך נמנעה בכוונה מפגיעה במשטר הסורי והעומדים בראשו.

בשאר אסד חיסול דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד