י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הקרב על המפלגה הנטושה

בן דהן נגד יוגב: "איננו עוסקים בנקמנות"

הקרב בתוך מה שנותר מ'הבית היהודי', הופך לגלוי. שני ח"כים המתמודדים על ההנהגה יורים בתוך הנגמ"ש | יוגב קורא לפיטורי השרים בנט ושקד | בן דהן: "חשוב שתהיה המשכיות לעבודת השרים במשרדים עד לבחירות" | דוברות 'הימין החדש': "ההיפך הגמור מהמציאות"

בן דהן נגד יוגב: "איננו עוסקים בנקמנות"
מוטי יוגב לצד אלי בן דהן צילום: תומר נויברג, פלאש 90

הקרב על ירושת ההנהגה במפלגת 'הבית היהודי' ביום שאחרי נפתלי בנט ואיילת שקד, פורץ החוצה.

לאחר שחבר הכנסת מוטי יוגב, הודיע כי הוא פנה לראש הממשלה נתניהו בדרישה לפטר את שרי הבית היהודי לשעבר, איילת שקד ונפתלי בנט - יוצא סגן שר הביטחון אלי בן דהן, המתמודד גם הוא על התפקיד - במתקפה נגדו.

"כמספר 3 במפלגת הבית היהודי - הדרישה הזו היא לא אחראית ולא מייצגת את עמדת המפלגה", אמר בן דהן והוסיף, "איננו עוסקים בנקמות. יש לנו אחריות ממלכתית וחשוב שתהיה המשכיות לעבודת השרים במשרדים עד לבחירות".

בן דהן שמתמודד בימים אלו מול חה"כ יוגב על תפקיד יו"ר 'הבית היהודי' אמר לסיום, "אני מציע לחבר הכנסת יוגב להתרכז באיחוד השורות בתוך הציונות הדתית ולא בנפתלי בנט ואיילת שקד".

כאמור, יוגב הודיע כי פנה לנתניהו בדרישה לפטר את השרים בנט ושקד בטענה כי הם אינם חברים עוד במפלגת 'הבית היהודי'. לדבריו, "הם באו לעשות אקזיט. לקחו חמישה וחצי מיליון שקל והשאירו את קופת המפלגה ריקה".

במפלגת צל"ש - 'הימין החדש' של בנט ושקד לא נותרו חייבים ושיגרו לתקשורת תגובה ארוכה ומפורטת.

"האמירות לפיהן בנט ושקד השאירו לבית היהודי חובות כספיים הינן ההיפך הגמור מהמציאות", טוענים בדוברות המפלגה. 

"גם בעת בחירות, כדאי להיצמד לעובדות, והנה הן: בשנת 2012, עת הצטרפו השרים בנט ושקד למפלגת הבית היהודי, היקף החוב במפלגה עמד על כ-40 מיליון ש״ח. בשנים האחרונות צומצם החוב באופן משמעותי לפחות מ-20 מיליון ש״ח".

לדבריהם, "מדובר בחובות עצומים שצברה המפלגה לאורך עשרות שנים, ואלו צומצמו על ידי השרים בנט ושקד, ביחד עם המנכ"ל ניר אורבך, תוך שהם הפיחו חיים במפלגה, הציבו אותה בקדמת ההנהגה של מדינת ישראל והביאו אותה הן למספר קולות והן לתפקידים בממשלה שהמפלגה מעולם לא החזיקה בהם".

"לפיכך", טוענים ב'ימין החדש', כי "בנט ושקד השאירו את הבית היהודי במצב טוב לאין ערוך מכפי שהיה עם הצטרפותם, וטרם הקמת מפלגת ׳הימין החדש׳ קיימו שורת פגישות במטרה להעביר את הנהגת המפלגה בתהליך סדור לידיים אמונות".

"זאת ועוד, תשלום מימון הבחירות השוטף של המפלגה נשאר כולו בידי הבית היהודי. לכן, ואת זאת אמר גם החשב הכללי של הכנסת, מר חיים אבידור, בדיון שהתקיים אתמול (א׳) בוועדת הכנסת, מצבה הפיננסי של הבית היהודי אינו מושפע כלל מהקמת הימין החדש", נמסר מדוברות המפלגה.

אלי בן דהן הבית היהודי מוטי יוגב נפתלי בנט איילת שקד מפלגת הימין החדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד