י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ברוך דיין האמת

ראש כוללי השותפין הלך לעולמו מהמחלה

ראש רשת הכוללים מירושלים ובית שמש, רבי שלום הלל הלוי שטרן זצ"ל, שנלחם במחלה וכיתת את רגליו להחזיק אברכים ולהרביץ תורה, נפטר היום בעיר הקודש

ראש כוללי השותפין הלך לעולמו מהמחלה
נר צילום: pixabay

ברוך דיין האמת: בירושלים נפטר לבית עולמו הגאון רבי שלום הלל הלוי שטרן זצ"ל, מייסד וראש רשת הכוללים "השותפין" בירושלים ובבית שמש, לאחר שסבל מהמחלה הקשה והוא בן 63 בפטירתו. 

המנוח זצ"ל נולד בשכונת שערי חסד בכ"ו מנחם אב תשט"ו, לאביו הרה"צ רבי ישראל מרדכי שטרן זצ"ל, חתן הגאון הצדיק, לוחם מלחמתה של תורה רבי משה פרידמן זצ"ל ונינו של עמוד ההוראה רבי דוד בהר"ן זצוק"ל, מגדולי ירושלים ומראשי עדת הפרושים. 

גדל בבתי החינוך של היישוב הישן על טהרת הקודש וגדל לאילן רברבי, נישא לרעייתו בתו של הגאון רבי אברהם שלום הלוי הורביץ זצ"ל, משכונת גבעת שאול בירושלים. 

כבר מנעוריו נטה לסבול עול תורה, כאשר ייסד את כוללי "השותפין" 'תפארת יונה' ו'נר גבריאל' למאות אברכים, והרים קרנה של תורה בטהרה, בהיותו כל ימיו גדל בד' אמות של הלכה וכל מגמתו להרבות חיילים לתורה. 

אברכי הכולל מספרים ל'בחדרי חרדים', כי מעולם הוא לא מש מאהלה של תורה כל ימיו ובאהבתה ישגה תמיד לברר וללבן עומקא דשמעתתא לאסוקי אליבא דהלכתא, היה מיחידי סגולה נקיי הדעת שבירושלים שאין לו בעולמו אלא ד' אמות של הלכה ויראת שמים.

המנוח ז"ל כיתת רגליו למען הגדלת תורה והאדרתה להעמיד לגיונות של תלמידי חכמים לתמכם לסעדם ולהחזיקם, ביתו פתוח לרווחה לשבורי לבב ונדכאי נפש להחיות רוחם ולהשיב לבם בתבונה והצנע, ידע תלאות וייסורים רבים ובפרט בשנותיו האחרונות והתאזר באמונת אומן לקבלם באהבה ותמימות, וזאת נחמתו בהיות התורה שעשועיו. 

דבק באורחות ירושלים והלך בדרכם של גדולי ירושלים ונמנה על קהל פרושים, וחינך את ביתו בדרכם ונאמן לאזהרתם של רבני העדה החרדית, נמנע מלהשתתף בבחירות לכנסת ולעירייה וכן השפיע על רבים, והשמיע את דעתו בנושא. 

זכה לדור ישרים יבורך. 

אלפים משתתפים בשעה זו בהלוויה ההמונית בשמגר ירושלים, ובראשם גדולי תורה חכמי ירושלים, בדרכה להר הזיתים, שם ייטמן.  

יושבים שבעה בביתו ברחוב בר אילן 37 בירושלים. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.  

כולל אברכים הלוויה הרב שטרן ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד