ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בעיר התורה

הרוקדים, המתפללים והמאושפזים מבוהלים

חולה חצבת הסתובב בעיר בני ברק, וביקר בבתי כנסת, חתונות ובית החולים מה שגורם לבהלה בקרב שאר הנוכחים במקומות שבהם שהה | קריאה בעיר התורה והחסידות: צאו להתחסן

הרוקדים, המתפללים והמאושפזים מבוהלים
חופה. אילוסטרציה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

בלשכת הבריאות בתל אביב התקבל דיווח על תושב בני ברק החולה בחצבת, שבא במגע עם אנשים רבים במספר מקומות בבני ברק, וישנו חשש כי אנשים נדבקו ממנו.

ככל הידוע, אותו חולה חצבת, היה במספר רב של מקומות בעיר בני ברק, ביניהם במספר מחלקות בבית החולים מעייני הישועה, התפלל ולמד במספר רב של בתי כנסת בבני ברק ואף השתתף בשתי חתונות באולמות אירועים בעיר.

צוות לשכת הבריאות מטפלים במגעים לטיפול בנושא על פי המקובל.

כיצד נדבקים בחצבת? חצבת מועברת מאדם לאדם על ידי פיזור הנגיף לסביבה בעת שיעול, עיטוש או מגע עם הפרשות מהאף וליחה. ניתן להידבק גם בעת שהייה בחדר החולה, עד שעתיים לאחר שהחולה עזב את החדר.

מהם סימני מחלת החצבת? סימני המחלה יופיעו בדרך כלל בין 10 ל-14 ימים לאחר החשיפה לנגיף אך יתכן טווח של 6-21 ימים. המחלה מתבטאת תחילה בחום גבוה, נזלת, שיעול, עיניים אדומות ורתיעה מאור. ביום הרביעי או החמישי להופעת סימני המחלה מופיעה פריחה בצבע אדום כהה על העור.

בדרך כלל, הפריחה מתחילה בצוואר ומתפשטת בהדרגה לעבר הפנים, הגוף והגפיים. בהתחלה, הנגעים בעור נקודתיים ומרובים ונוטים להתלכד לפריחה המכסה שטחי גוף נרחבים. הפריחה מתחילה להחוויר ביום השלישי להופעתה ולכך מתלווה בדרך כלל שיפור בתחושת החולה. הפריחה דומה לפרחיו הקטנים והצפופים של החצב ומכאן שמה של המחלה.

חצבת בתי כנסת אולמות בני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד