י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הקדנציה האחרונה של נתניהו?

רה"מ מגיב לשקד: "לא הפוליטיקאים קובעים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס בשעה האחרונה מסיבת עיתונאים בברזיל, במהלכה הוא התייחס לשורת נושאים שעל הפרק - מפלגת "הימין החדש", המצב הפוליטי בישראל, החקירות, בני גנץ ועוד | לעיקרי הנאום וצפייה בשידור החוזר

רה"מ מגיב לשקד: "לא הפוליטיקאים קובעים"
ראש הממשלה בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס במהלך מסיבת עיתונאים שקיים היום (שני) בברזיל לשורה של נושאים ביניהם התייחסות פומבית ראשונה להקמת מפלגת "הימין החדש" של בנט ושקד, התייחסות לחקירות, בני גנץ ועוד. 'בחדרי חרדים' עם עיקרי הדברים.

https://cdn.bhol-cdnwiz.com/player.php?clipid=0_fr9tyczq

חקירות

"בתקשורת רצו שאתפטר עוד לפני שנבחרתי ב 96 אז זה לא דבר חדש. אני לא מתכוון להתפטר; סיבה ראשונה: כי אני מאמין שלא יצא מהחקירות כלום. סיבה שנייה: ישראל היא מדינת חוק ולפי החוק ראש הממשלה לא צריך להתפטר לפני השימוע.

ושלישית: השימוע לא מסתיים עד שלא שומעים את הצד שלי ולכן לא הגיוני לפתוח בהליך של שימוע לפני הבחירות אם לא יכולים לסיים אותו לפני הבחירות".

"אני מבקש לתאר לכם מה קורה אם מדיחים ראש ממשלה לפני סיום שימוע ואחרי שימוע יסגרו את התיק" ציין נתניהו, "מי שקיבע אם אשאר ראש הממשלה זה רק הציבור ולא אף אחד אחר".

בנט ושקד

"יש שתי סכנות במפלגה החדשה הזו - האחד שהיא תרסק את גוש הימין לרסיסי מפלגות שלא יעברו את אחוז החסימה. והסכנה השנייה היא שאף אחד לא יודע מה הם יעשו עם המנדטים שהם יקבלו. הם יכולים בקלות להעביר מנדטים מימין לשמאל - הם כבר היו בברית אחים עם השמאל, עם יאיר לפיד. אני מתפלא שהדבר הראשון שהם עושים זה לתקוף אותי, ואני שואל את עצמי למה.

ולכן מי שרוצה ממשלת ימין וודאית, הצבעה בטוחה, יצביע לליכוד בראשות נתניהו. אני אקים את הממשלה הבאה על סמך אותה קואליציה שקיימת וזה יבטיח שנוכל להביא למדינת ישראל את ההישגים הכבירים שלנו.

אני ער לכך שהמפלגה החדשה הזאת מסכנת הרבה מפלגות, כמה וכמה מפלגות שלא יעברו את אחוז החסימה. אני אבדוק ואעשה כל מה שביכולתי כדי למנוע את הדבר הזה. אפעל באחריות כדי שגוש הימין ישמור על כוחו ולא אפעל בחוסר אחריות ובפעולה שמסכנת את הימין".

בני גנץ

מניסיוני, מי שאומר שהוא לא יודע אם הוא ימין או שמאל – הוא שמאל. כמו לפיד. כולם יודעים מה מרכז הכובד של המפלגה הזאת (של גנץ), אז תהיה גלוי. אבל מי שאומר שהוא "לא זה ולא זה" הוא בדרך כלל שמאל.

קדנציה אחרונה?

"מאז שנבחרתי הסבירו לי שזוהי הקדנציה האחרונה שלי", אמר נתניהו בהתייחס לאמירה של שרת המשפטים איילת שקד ולפיה "זו הדקנציה האחרונה שלו בתפקיד". לדברי רה"מ: "לא הפוליטיקאים קובעים ולא המשפטנים קובעים - מי שקובע את זה, זה אזרחי ישראל והם חושבים אחרת, פעם אחר פעם. אני מציע לתת להם לקבוע".

תגובות

בתגובה לנאום נתניהו נמסר מטעם מפלגת "הימין החדש": "לא ניגרר למתקפות של ראש הממשלה נגדנו. אנחנו מחזירים את המנדטים שעזבו את הליכוד מללכת לגוש השמאל של גנץ, לפיד ואורלי לוי, ומציעים לראש הממשלה להצטרף אלינו במשימה זו".

מטעםמפלגת המחנה הציוני נמסר: ״נתניהו, החשוד בשוחד, ממשיך כהרגלו להטיל מורא על המערכות שיכריעו את גורלו המשפטי. אותו נתניהו ששקוע עד צוואר בחקירות משטרה, ממשיך להיכנע ולשלם דמי שתיקה לטרור. אחרי עשר שנים של שלטון מושחת, לציבור בישראל נמאס והוא רוצה שינוי.״

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד: "אמירת נתניהו הערב שהוא יוכל לכהן תחת כתב אישום היא פשיטת רגל ערכית והוכחה לכך שהוא איבד את הבלמים והדבר היחיד שמעסיק אותו היא להינצל מתיקיו הפליליים ולא טובת המדינה".

בנימין נתניהו ברזיל מסיבת עיתונאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד