י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חוזרים בשאלה תובעים: "נפגענו כי לא למדנו ליב"ה"

ארגון המעודד חזרה בשאלה יוזם תביעה נגד המדינה: מאפשרת לחרדים שלא ללמוד לימודי ליב"ה • "כל מי שנפגע מחוסר השכלתו - מוזמן לתבוע"

לומדים לימודי חול. צילום: פלאש 90
לומדים לימודי חול. צילום: פלאש 90

ארגון מ.ע.ב.ר, המסייע לצעירים שהחליטו לחזור בשאלה, פתח השבוע בקמפיין אנטי-חרדי שנועד להכניס את מוסדות הלימוד החרדיים למגננה.

בהודעה שפורסמה בדף הפייסבוק של העמותה, קוראים ראשיה לכל מי שנפגע מהעובדה שלא למד לימודי ליב"ה בבית הספר החרדי, לתבוע את המדינה על שאפשרה למוסדות החינוך החרדיים להתקיים מבלי ללמד 'מקצועות חול'.

הארגון אף הודיע, כי יממן את התביעה מכיסו או לחילופין יימצא גורם וולנטרי שיממן אותה.

"מי שלמד בחינוך חרדי ללא ליבה (גם מי שחרדי בהווה), והזדקק להשלים בגרויות או פסיכומטרי, או שעדיין צריך להשלים, איבד שנות עבודה, או שנגרם לו נזק כספי אחר, מוזמן לשלוח פרטים", נכתב בקריאה בדף הפייסבוק.

מנהלי הארגון לא יכלו שלא לסיים את ה'קריאה' בהערה צינית: "ההודעה מכוונת לנשים וגברים כאחד ומנוסחת בלשון זכר מטעמי צניעות בלבד".

לטענת ראשי הארגון, ישנם מתעניינים רבים ביוזמה, ועשרות גולשים כבר שלחו את פרטיהם בכדי להצטרף לתביעה.

בדף הפייסבוק של הארגון התפתח ביומיים האחרונים דיון בין הגולשים, האם יש מקום לתביעה שכזו.

גולש (חרדי לטענתו) בשם קובי הרוש, מצדד ביוזמה - וכותב: "גם אם מדובר במשהו שלא ישיג כסף עבורנו, זה עשוי לעורר מודעות לבעיה האמיתית. לא ייתכן שהעסקנים החרדים אומרים למדינה לא להתערב, ואנחנו משלמים את המחיר.

"אני בתוך הציבור החרדי, ואני הראשון לקום ולומר - עשו לנו עוול חסר תקדים. אם להורים שלי הייתה אופציה חרדית מקובלת בסביבה שבה הם היו ללימודי מתמטיקה ואנגלית, הם היו מאוד שמחים לספק לי אותם, אבל לא הייתה. יש פה אחריות ברורה של המדינה. היום אני בן 26, אב לשתיים, משלם משכנתא, עובד קשה, ובסוף היום אני הולך ללמוד שברים בחשבון ברמה של ילדים בכיתה ו' - ומרגיש הכי נמוך שיש".

גולש אחר, המתנגד ליוזמה, הביא רעיון מקורי לעמותות חרדיות, שירצו להשיב למתקפה: "ואני רוצה לתבוע את המדינה על זה שלא לימדו אותי לימודי קודש, ובגלל זה אני לא יכול להיות כורה קברים בחברה קדישא. איך זה נשמע לך?"
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד