י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אחרי פירוק השותפות

המפץ בשמאל: יחימוביץ' - יו"ר האופוזיציה

שעות לאחר שספגה השפלה פומבית, יצאה ציפי לבני לתקשורת ותקפה את מנהיג מפלגת העבודה על פירוק השותפות | הפיצול בין 'העבודה' ל'התנועה' אושר סופית בכנסת ו'המחנה הציוני' נמחק | יו"ר 'העבודה' אבי גבאי מינה הערב את ח"כ שלי יחימוביץ' לתפקיד יו"ר האופוזיציה

המפץ בשמאל: יחימוביץ' - יו"ר האופוזיציה
אבי גבאי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ועדת הכנסת אישרה בשעה האחרונה את פיצול 'המחנה הציוני', לאחר שהבוקר הפתיע יו"ר 'העבודה' אבי גבאי והכריז על פירוק השותפות עם 'התנועה'.

לאחר אישור הפיצול בכנסת ומחיקת 'המחנה הציוני', העבודה והתנועה יקבלו מימון במערכת הבחירות לפי החלוקה המקורית.

בתוך כך, יו"ר 'העבודה' אבי גבאי, מינה את חברת מפלגתו ח"כ שלי יחימוביץ' לתפקיד יושבת ראש האופוזיציה, במקומה של לבני.

גבאי מסר עם המינוי, "אני גאה בשלי, ח"כית מצוינת שמובילה מאבקים נחושים בכנסת ומחוצה לה. שלי היא דוגמה לשליחת ציבור המחויבת לשינוי. היא מילאה בעבר בנחישות ועל הצד הטוב ביותר את תפקיד יו"ר האופוזיציה. אנחנו ערוכים לבחירות ולניצחון".

לאחר שהושפלה לעיני עדשות המצלמות, כאשר שיו"ר 'העבודה' אבי גבאי הודיע קבל עם ועדה על פירוק השותפות עם 'התנועה', ציפי לבני יצאה במתקפה נגדו על מהלכיו בהנהגת המפלגה, ואופן ההודעה על התפטרותה.

במסיבת עיתונאים שכינסה אמרה לבני, "אמרתי שחשיבות המדינה צריכה להיות לפני 'האני', אבל הנאום ששמעתם היום זה אני ואני ואני. קראתי לחיבורים - וקיבלתי תדרוכים נגד".

לבני ציינה בדבריה כי "האירוע של היום נגמר מבחינתי, היום מתחיל מחדש. אנו לא יכולים להרשות לעצמנו קרבות אגו. קראתי לפני שבוע לשים את האגו בצד, ושלי מזמן שם".

"לא סוד שהיה לי קשה מסיבות אישיות והיסטוריות לחבור למפלגת העבודה, אבל האמנתי שמרכיבי התנועות הציונות צריכות לחבור יחד למען המדינה וכך עשינו. השותפות עם הרצוג הייתה שותפות אמת, היא הביאה למחנה הציוני 24 מנדטים", הוסיפה לבני וציינה כי, "גבאי צדק בדבר אחד, שביננו לא הייתה שותפות, כי הוא לא רצה שותפות".

לבני אף התייחסה לאופן ההודעה של יו"ר 'העבודה' בה הרגישה כי הוא השפילה בפומבי ואמרה, "קיבלתי המון תגובות, בעיקר מנשים. אם הרצון היה בהיפרדות, הוא היה מרים אליי טלפון ואומר אני רוצה להיפרד, היה מוקל לי, היינו לוחצים ידיים ומודיעים יחד שזה לא מביא את התוצאה הראויה. הציבור בישראל היה מעדיף לראות את המנהיגים שלו אחרת בישראל".

לבני נשאלה על הדברים שאמר עליה אבי גבאי ומטעמים מובנים נאלצים אנו להשמיטם. "אף פעם לא הסתכלתי לו בצלחת, לא יודעת מה הוא אכל", הפטירה לבני לקול צחוק הקהל.

לבני סירבה להתייחס במסגרת איזו מפלגה היא תתמודד לכנסת ה-21 או אלו חיבורים היא תעשה כדי לנסות ולהדיח את ראש הממשלה מתפקידו.

ציפי לבני אבי גבאי המחנה הציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד