י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הדפים ששרדו מגלים על העיסוק בקבלה

חידושים בקבלה בכתב יד קודשו של האדמו"ר הקדוש רבי מאיר מפרמישלן, על הספר 'פרי עץ חיים' משנת תקמ"ה מהווים תגלית חשובה, שלא נראתה דוגמתה מעולם בעולם המכירות הפומביות

הדפים ששרדו מגלים על העיסוק בקבלה
הדפים עם הכיתוב צילום: קינג דיויד

הרה"ק רבי מאיר מפרמישליאן (תקמ"ג, 1783 - תר"י 1850) היה מגדולי מנהיגי החסידות ומגדולי בעלי המופת בחסידות, נכד 'רבי מאיר הגדול' מפרמישלן תלמידו-חברו של הבעש"ט שנודע כמי שהסתופף בצילו של ה"חוזה מלובלין".

בעוד כשלושה שבועות תתקיים מכירה פומבית של בית המכירות "קינג דיויד" ובו יוצג עותק הספר הקבלי 'פרי עץ חיים' שחיבר הרב הקדוש רבי חיים ויטאל, בו למד הרה"ק רבי מאיר'ל מפרמישלאן זי"ע, ורשם עליהם תיקונים והערות בכתב יד קודשו. מתוך הספר הקדוש שרדו למעלה מ-30 דף, עליהם נרשמו הגהות והערות בכתב יד קודשו - רובם תיקוני נוסחאות, אך שבעה מהן הינן הערות תורניות חשובות, חלקן קבליות, בכתב יד קודשו של הרה"ק מפרמישלן.

"מדובר בפריט נדיר באופן יוצא מן הכלל שכן עד היום לא נראה מעולם במכירות פומביות כתבי יד קודשו בעניינים תורניים" אומרים בבית המכירות. "לספר מצורף אישור חתום מהרב יצחק ישעיה וייס שליט"א, על זיהוי כתב היד שלפנינו ככתב יד קודשו של הרה"ק רבי מאיר מפרמישלן זי"ע".

צילום מתוך הספר העתיק- קרדיט: בית המכירות קינג דיויד

יצויין כי מהדורה זו בה למד הרה"ק מפרמישלן נדפסה בעיר קוריץ ובפתח מהדורה זו נדפסו מכתביהם של האדמו"ר רבי חיים מצאנז ורבי אשר צבי מאוסטרהא, הנוגעים להדפסת הספר.
בדף קכט, א מופיעה חותמתו של רבי משה מאיר שמרלר זצ"ל מצפת (נפטר בשנת תרע"ט), מראשי החסידים בצפת. הוא היה חתנו של האדמו"ר הקדוש רבי מאיר משאץ, אשר אמו היתה בתו של הרה"ק רבי מאיר מפרמישלן זי"ע.

בקרב קהילת סוחרי היודאיקה והאספנים מעורר הפריט עניין רב. רבים מבקשים לשים יד על הספר הכולל את כתב היד המסוגל לשמירה.

רבי מאיר מפרמישלן נודע כבעל מופת ופועל ישועות ואלפי אנשים באו אליו כדי להתברך מפיו. התפרסם בגודל ה"אהבת ישראל" שלו, ולימוד הסנגוריה אף על פושעי ישראל. סיפורי מופת ידועים על "רוח הקודש" שהיתה לו, וכוח ראייתו הרוחנית. התפרסמו עליו מאות רבות של סיפורים מופלאים. דברי תורתו וסיפורים עליו נכתבו "אור המאיר", "דברי מאיר" ו"מרגניתא דרבי מאיר".

מחיר הפתיחה של הספר עומד על 30,000 דולרים אך בקהילת האספנים מאמינים כי שוויו הריאלי עומד על פי שלושה.

פרימישלאן עתיק ספר עתיק מכירה פומבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד