י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

ההסבר המפתיע: "המקרב רחוקים, גדול ממלאך"

הגרב"צ הכהן קוק שיתף את מאות אברכי ה'קירוב' בהסבר המפתיע ששמע מפי מרן הגראי"ל שטיינמן • וגם: אברכים ובני קיבוצים יסיימו את הש"ס בחברותא

ההסבר המפתיע: "המקרב רחוקים, גדול ממלאך"
כינוס 'איילת השחר' צילום: באדיבות המצלם

מאות אברכים השתתפו במוצאי השבת האחרונה בכינוס השנתי למלמדים ב"פרויקט חברותא" של ארגון "איילת השחר". הנואם המרכזי בכנס, הפוסק הגאון רבי בן ציון הכהן קוק, ראש בית הוראה הכללי ירושלים, חיזק את המשתתפים והביא מדברי רבותיו הגרי"ש אלישיב והגראי"ל שטיינמן זצוק"ל במעלת קירוב רחוקים.

"כשהתייעצתי עם מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל בענייני קירוב רחוקים, שמעתי ממנו ביאור לדברי חובות הלבבות שהמקרב את הרחוקים גדול ממלאך. ואמר ר' אהרן ליב: "מכיוון שיש מקומות שהמקרב רחוקים נכנס לשם, שאפילו מלאך לא נכנס אליהם". זהו אחד הציטוטים המרגשים שנשמעו מפי הרב קוק בכינוס המיוחד.

מדובר בכינוס השנתי של אברכים המשתתפים ב"פרויקט חברותא" - מסגרת מיוחדת המחברת יהודים מתחזקים ומתקרבים מכל רחבי הארץ והעולם ללימוד שבועי דרך הטלפון. אלפים רבים שותפים כיום במסגרת זו והיא כוללת גם מחלקה לנשים, ומחלקה מיוחדת לדוברי צרפתית.

בכינוס שמטרתו להביע הערכה והוקרה לאברכים המקדישים מזמנם בהתנדבות גמורה ולהעניק להם כוחות וכלים להמשך, השתתפו רבני ומנהלי "איילת השחר" והובאו דבריהם של גדולי ומאורי הדור על החובה של כל אברך לשאת באחריות למען כלל ישראל.

יו"ר "איילת השחר" הרב שלמה רענן שיתף את הציבור בתהליכי ההקמה של הפרויקט הייחודי שנתקל בתחילה בחוסר אמון וכדברי משה רבנו שאמר "הן בני ישראל לא ישמעו אלי" ובמהלך שנות הפעילות השתתפו והתקדמו ב"חברותא" עשרות אלפי יהודים.

הרב רענן פרס בפני המשתתפים את התכנית המהפכנית שלחודשים הקרובים במהלכה יסיימו כל פעילי איילת השחר את הש"ס יחד עם תלמידיהם מכל קצוות הארץ, בהם גם חילונים ובני קיבוצים. האירוע שעתיד להתקיים בעזרת השם לקראת חודש ניסן הקרוב, יהיה חידוש ענק שמחבר יהודים שונים ורחוקים ללימוד התורה הקדושה במקום אחד.

הקו המנחה את פעילות "חברותא" וארגון איילת השחר משתלב היטב בדברים שהשמיע הגרב"צ קוק בשם מורו ורבו מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל על כך ש "אין זה בעל תשובה אמיתי אלא מי שמחובר לימוד התורה".

הרב שלמה רענן הגראי''ל שטיינמן קירוב רחוקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד