י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חשש גדול באגודה

פרסום ראשון: ב'דגל' בודקים אפשרות של ריצה עצמאית לכנסת

חשיפת 'בחדרי חרדים': בעוד השיחות בין 'דגל' ל'אגודה' מתנהלות על אש נמוכה - בדגל בודקים אפשרות של ריצה נפרדת ע"פ נתונים מהשטח • במהלך השיחות עלתה גם האפשרות שריצה עצמאית תביא לנזק בלתי הפיך ותפגע בציבור החרדי • ארי קלמן, כתבנו הפוליטי - עם כל הפרטים

פרסום ראשון: ב'דגל' בודקים אפשרות של ריצה עצמאית לכנסת
גפני, מקלב ואשר צילום: מרים אלסטר, יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד השיחות בין סיעות דגל התורה לאגודת ישראל מתנהלות על אש נמוכה - בדגל התורה בודקים במקביל אפשרות של ריצה נפרדת.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בסניפים המקומיים בודקים בינתיים את נתוני המצביעים מהבחירות המוניציפליות כדי להביא נתון מדויק של הגרעין הבסיסי של מצביעי 'דגל התורה' ברחבי הארץ.

בדגל התורה מכוונים לכך שאחוז החסימה יעמוד על כ-135,000 קולות, כאשר ההחלטה תתקבל בדרג הרבני רק אם יהיה נתון שדגל עוברים בוודאות את אחוז החסימה עם ריצה של כ - 150-160 אלף קולות.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי הנתונים הראשוניים הובאו לשלוחן הנהלת דגל התורה בפגישה שהתקיימה בסוף השבוע החולף בהשתתפות חברי הכנסת גפני, מקלב ואשר יחד עם גזבר התנועה משה שיפמן ומנהל המחלקה המוניציפלית מנחם שפירא.

בפגישה הוצגו אמנם הנתונים, אולם המשתתפים העלו את האפשרות של המחויבות לעולם התורה בכך שאגודת ישראל כנראה לא תעבור את אחוז החסימה והכוח של הציבור החרדי בכנסת ייפגע בעקבות מהלך שכזה.

חלקים בדגל התורה שמובילים את המהלך אומרים כי קיים חשש ממשי שבעקבות הפילוגים במערכת הבחירות המוניציפליות, קהלים במגזר הליטאי לא יתמכו ביהדות התורה בגלל הנציגים החסידיים וקהלים חסידיים יתמכו בנציג הליטאים.

כמו כן, מקורות בדגל התורה אומרים בשיחה ל'בחדרי' כי בגלל הפילוגים - כוחה של יהדות התורה המאוחדת תעמוד על סך של כחמישה מנדטים בלבד בגלל הקרבות במגזר החרדי.

בתוך כך, המגעים בין הסיעות מתנהלים בשני מישורים באש נמוכה, כאשר את העניין הפוליטי מרכז גפני מול ליצמן, ואת הנושא הפרקטי של ההסכמים ודרכי הפעולה - מרכז מקלב מול מזכ"ל אגודת ישראל, חנוך זייברט.

אגודת ישראל משה גפני יעקב ליצמן פיצול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד