כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הימין החדש במירוץ אחר מועמדים

בנט ושקד ניסו לצרף את המפסיד בירושלים

בנט ושקד לא מתראיינים ולא מדברים מאז הכריזו על הקמת מפלגתם החדשה. הם עסוקים במירוץ אחר שמות ישראליים בולטים ומעניינים המסוגלים להביא להם קולות בקלפי | כך למשל פנו השניים לעופר ברקוביץ' מהאופוזיציה הירושלמית ולרבצ"ר בדימוס רפי פרץ

בנט ושקד ניסו לצרף את המפסיד בירושלים
נפתלי בנט/ עופר ברקוביץ צילום: יונתן זינדל/דוד כהן, פלאש 90

ארבעה ימים לאחר שפרשו מ'הבית היהודי', נפתלי בנט ואיילת שקד, ממשיכים במאמצים לגייס כוחות חדשים ורעננים למפלגתם 'צל"ש' - הימין החדש.

על פי פרסום של יהודה שלזינגר ויאיר אלטמן הבוקר (רביעי) ב'ישראל היום', נעשתה פנייה לעופר ברקוביץ', המועמד החילוני לראשות העיר ירושלים שהפסיד לראש העיר הנבחר משה ליאון. ברקוביץ' מצידו אישר ל'ישראל היום' את הפרטים ואמר, "יש גישושים מהכיוון", עם זאת הסביר, "אני מחויב לתושבי ירושלים לשרת אותם ואני בעירייה". במפלגה החדשה סירבו לאשר או להכחיש.

יתכן וזהו לא סוף פסוק ויתכן כי ברקוביץ' יישבר בסוף ויאות להצטרף תוך הבטחה לתפקיד בכיר כשלהו. מניסיון העבר, אישים פוליטיים שסירבו, נכנעו בסוף ועשו מהלכים מפתיעים בניגוד להצהרות קודמות. 

מפלגת 'הימין החדש' הגיבה שיתפה בחשבון הטוויטר שלה, צילום מסך מהכתבה, וצייצה: "פייק ניוז. לא היה ולא נברא. אבל תודה על ההתעניינות".

ב'איחוד הלאומי' תוקפים הבוקר בחריפות את בנט ושקד על רקע הפרסום כי פנו ל"איש השמאל" (כהגדרתם) עופר ברקוביץ': "כנראה שהמצע של מפלגת הימין החדש כולל את חלוקת ירושלים, עצירת הבניה היהודית, קידום חילול שבת ציבורי בפתיחת בתי עסק ותחבורה ציבורית ושיתוף פעולה עם הקרן החדשה. את הערכים הללו שהוביל ברקוביץ בירושלים בנט רוצה להכניס לכנסת".

עוד אמרו ב'איחוד הלאומי': "אנו מאמינים שהציבור הימני והדתי לאומי לא יילך שולל אחרי מפלגת אוירה עם כוכבים לרגע ויעדיף את האיחוד הלאומי והבית היהודי הנאמנים לדרך".

לפי 'ישראל היום', בנט ושקד פנו כבר לכמה אישים, אך סורבו. בין האישים נמצאים, חברת הכנסת מירב בן ארי מ'כולנו', האלוף במיל' דורון אלמוג, והאם השכולה מרים פרץ, השניים האחרונים סירבו באומרם כי אינם מתכוונים להיכנס לעולם הפוליטי. 

יצוין כי השניים מקבלים תמיכה פומבית מהשר לביטחון פנים לשעבר אביגדור קהלני, אך לא יצטרף אליהם רשמית. "בהצלחה לשניים, גרמתי לאלו שמאמינים להצטרף, אני מוצא עצמי הולך יותר עם דאגה לעתידה של מדינת ישראל, הצעד הזה מאפשר ליותר אנשים להצטרף אליכם ויותר לשמור על עתידנו במדינת ישראל", אמר קהלני.

בתוך כך, אתמול (שלישי) פרסם הכתב הפוליטי זאב קם בכאן רשת ב', כי בנט ושקד פנו אל הרב הראשי הצבאי לשעבר רפי פרץ, שיצטרף לרשימתם. כן נעשתה פנייה אליו גם מ'הבית היהודי' שיצטרף אליהם, כעת נותר לו רק להחליט אם להיכנס אלך הזירה הפוליטית ולאן.

 

 

מפלגת הימין החדש מפלגת צל"ש נפתלי בנט איילת שקד עופר ברקוביץ בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד