ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
שמחה מהולה בעצב

שנה אחרי האסון > אמו של יהודה ז"ל חבקה בן: "אין מקרה בעולם"

חַסְדֵי הַשֵּׁם כִּי לֹא תָמְנוּ: כמעט שנה חלפה מאז אותו יום מר ונמהר בו נהרג יהודה בן השש בתאונה מחרידה בבית שמש, היום יכניסו האב והאם השכולים, בן חדש שנולד להם במזל טוב | היולדת הטריה ל'בחדרי חרדים': "אין מקרה בעולם. זה בעצם חיבוק מאבא!" •  אֵם הַבָּנִים שְׂמֵחָה

שנה אחרי האסון > אמו של יהודה ז"ל חבקה בן: "אין מקרה בעולם"
יהודה ז"ל על רקע תינוקייה. צילום: בית החולים אסף הרופא

בעוד שבוע, ב' שבט, יחול יום השנה לילד יהודה אפלבוים ז"ל בן ה-6, שנהרג בתאונת דרכים טראגית בבית שמש, בעודו פוסע לצד אביו בדרכו לעוד יום לימודים בתלמוד תורה 'בית אליהו'.

ביום רביעי בשבוע שעבר, דניאלה, אמו של יהודה ז"ל ילדה בן זכר בבית חולים בבני ברק. היולדת, כשהיא שוהה לצד הרך הנולד, אישרה ל'בחדרי חרדים', "מזל טוב! נולד לנו בן!".

"כן, בהפרש של שבוע וחצי מפטירתו הטרגית של יהודה בננו ז"ל", אומרת דניאלה. לשאלה, האם הכאב נמחק או נעלם, היא משיבה מתוך אמונה "יש אב שיתנחם ב"החלפות"?! לא!".

לדניאלה יש הסבר. "מה העיתוי הזה רוצה לומר? הרי אין מקרה בעולם. נראה לי, לעניות דעתי, כי ה' שכל כולו חסד ורחמים, רוצה לומר לנו, אני הוא זה שלקחתי, ולא אחר, אני זה שנתתי ולא אחר, אני עומד מאחורי הכל, אני מנהל את העולם. בעצם חיבוק מאבא!".

באותו בוקר מר ונמהר עבור המשפחה והקהילה, יצא יהודה ז"ל מביתו יחד עם אביו, הרב רותם אפלבוים יבדלחט"א, המשמש כמורה צדק ברמת בית שמש ג'. בתיעוד וידאו שהתפרסם לאחר התאונה ב'בחדרי חרדים', נראו רגעיו האחרונים של יהודה ז"ל ביחד עם אביו, חוצים שני מעברי חצייה, לכיוון רחוב נחל הקישון.

יהודה ז"ל נראה כשעל גבו תיק בית ספר כחול, ואביו עם שקית בידו. כאשר הם מגיעים למעבר החצייה השני, אוטובוס אגד עוצר ונותן להם לעבור. אביו, הרב רותם, נראה מניח את היד על כתף בנו באבהיות, וחוצה יחד איתו את הכביש. בשלב זה, הם כבר לא נראים בעדשת המצלמה, וממשיכים בהליכה לעבר מעבר החצייה הבא, בדרכם לתלמוד התורה 'בית אליהו'.

האוטובוס שנראה עוצר להם קודם, ממשיך בנסיעה, בכיוון שלהם - פוגע ביהודה ז"ל והוא נהרג במקום, אביו נפצע באורח קל. זמן קצר לאחר הלוויתו של הילד בן השש שלא טעם טעם חטא, שוחחנו עם אמו, דניאלה. באישורה, פרסמנו את תמונתו של יהודה ז"ל. תמונה של ילד, המשדרת נקיות, רוך, טוהר. גולשים רבים פנו אלי בתקופה שלאחר התאונה, וסיפרו על קבלות טובות ומעשים טובים שעשו לעילוי נשמת יהודה ז"ל - המטרה לשמה אישרו ההורים לפרסם את התמונה.

זירת התאונה לפני שנה. צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

כמעט שנה אחרי, עם לידת הבן בבית החולים מעיני הישועה, מבקשת האם דניאלה לנצל את הבמה של 'בחדרי חרדים' על מנת "להודות לעם ישראל על האהבה, האכפתיות והחמימות. 'רחמנים, בישנים וגומלי חסדים', אשריכם ישראל!".

בשעה זו (רביעי) מתקיימת שמחת הברית בבית הכנסת "בית תפילה", ברחוב נחל רפאים 34 בית שמש.

לנו לא נותר, אלא להצטרף ולאחל מזל טוב והרבה נחת מהרך הנולד.

יהודה אפלבוים תאונת דרכים קטלנית בית שמש לידה אם שכולה ברית מילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד