כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
אחרי סילוקה של לבני > צרות מבית

הסכינים במפלגת 'העבודה' נשלפות נגד גבאי

"אם הייתה דרך חוקתית ומנגנונית להעיף את גבאי ולתת את ההובלה למישהו אחר היו עושים את זה מזמן", כך מתבטא ח"כ מ'העבודה' שמעיד על הלך הרוח במפלגה | יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ': "ציפי לבני לא טירונית בשדה הפוליטי ועשתה בעצמה לא מעט דברים אכזריים לאחרים"

הסכינים במפלגת 'העבודה' נשלפות נגד גבאי
אבי גבאי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אם אבי גבאי סבר שציפי לבני היא אם כל הצרות שלו, הרי שהוא לא חשב נכון. לאחר הסילוק המכוער לעיני המצלמות, יו"ר מפלגת 'העבודה' ממשיך לספוג ביקורת חריפה מבית.

ח"כים בכירים וותיקים במפלגה לא אהבו את המהלך כפי שנעשה וגם ללא היוועצות עמם, משל היה שלטון יחיד. היו מי שכינו אותו בחדרי חדרים "דיקטטור". לטענתם, ההיפרדות מלבני תרסק עוד יותר את המפלגה בסקרים.

אחד מהח"כים הבכירים במפלגה ששמו לא הוזכר, שוחח עם 'ישראל היום' והתבטא בחריפות נגד היו"ר גבאי, "זה צעד לא חברי. לא עושים דברים כאלה. זה טירוף מערכות מוחלט. אי אפשר לנהל מפלגה דמוקרטית עם מוסדות וסיעה כדיקטטורה של איש אחד", טען הח"כ.

הח"כ מגלה את הלך הרוח בתוככי המפלגה, "אין לי ספק שאם הייתה דרך חוקתית ומנגנונית להעיף את גבאי ולתת את ההובלה למישהו אחר היו עושים את זה מזמן, ובטח לאור מה שהוא עשה אתמול".

למרות שלגבאי ישנם גם כמה ח"כים התומכים בו בעיניים עצומות בכל אשר יעשה, יש את המבקרים החריפים, "אין שום עבודת צוות או התייעצות מצידו עם קבוצה גדולה של ח"כים מנוסים ובעלי השפעה בציבור. מה שהוא עשה זה מעשה מטומטם. רוב האנשים במפלגה חושבים כך, אבל מפחדים לדבר בחוץ מחשש שזה יפגע במפלגה או שגבאי עלול להתנקם בהם", מבהיר אותו ח"כ עלום שהעז לפתוח פיו, אך ללא הזכרת שמו מהסיבה שהוזכרה זה עתה. 

מי שלא חשש למתוח ביקורת על המהלך של גבאי בפניו, הוא חבר הכנסת איתן כבל, שעשה זאת בישיבה הסגורה של מפלגת 'העבודה', שהתכנסה לראשונה מזה ארבע שנים לבדה: "אני לא רוצה לדבר על השיימינג הזה שעשית לציפי, ללא ידיעתה וללא ידיעתנו. רק לומר שזו היתה טעות. אתה עושה מה שאתה רוצה ללא התייעצות. מה אתה מחליט בשביל כולנו? המפלגה הזאת הוקמה הרבה לפניך, אבי גבאי".

"אני גדלתי במפלגה הזו כל החיים שלי. זה לא עסק פרטי שלך", הטיח כבל בגבאי בטון צורם, "אתה לא לבד כאן ולא יכול לעשות הכל בלי להתייעץ. מה אנחנו, סטטיסטים שלך? זו מפלגה אישית שלך? אתה חושב שבגלל המהלך הזה פתאום האור יזרח ונחזור ל־24 מנדטים? אין לך שום לגיטימציה לקבל החלטה כזו בלי לשאול אותנו", כך כבל. 

בעקבות הסקרים הלא מעודדים בלשון המעטה, דרש חבר הכנסת יוסי יונה מגבאי, לבטל את ארבעת השיריונים בהם הוא מחזיק, מתוך מטרה שכמה שיותר ח"כים מכהנים יוכלו להתברג ברשימת המפלגה לכנסת.

בתוך כך, על פי פרסום של הכתב הפוליטי יואב קרקובסקי הבוקר ברשת ב': יו"ר מפלגת 'העבודה' אבי גבאי בחן את ההיפרדות מציפי לבני בסקרים שהזמינה המפלגה ובהם התברר שמצבו של המחנה הציוני עם ליבני או בלעדיה לא משתנה - אז הגיעו שם למסקנה שללבני אין ערך אלקטורלי - מה שחיזק את ההחלטה שקיבל גבאי כבר בשבוע שעבר לפרק את השותפות.

עוד דווח, כי ח"כ שלי יחימוביץ' שמונתה אתמול על ידי גבאי ליו"ר האופוזיציה, במקום לבני, מותחת ביקורת על יו"ר מפלגתה אבי גבאי ואומרת כי היא חושבת שהדרך שבה בחר להיפרד משותפתו ציפי לבני היתה קיצונית וניתן היה לעשות זאת בדרך אחרת, מכובדת יותר.

עם זאת מדבריה בראיון הבוקר לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ברשת ב', נשמע כי לא ממש מוחה על הדרך שבה סולקה לבני: "אני לא שייכת למצקצקים, ציפי לבני לא טירונית בשדה הפוליטי ועשתה בעצמה לא מעט דברים אכזריים לאחרים", אמרה יחימוביץ' והוסיפה, "לבני התקשתה לקבל את העובדה שגבאי הוא יו"ר המחנה הציוני, זה היה תהליך של ריסוק ודה-לגיטימציה יומיומיים".

על טענת ציפי לבני, כי גבאי לא היה עושה את אותו מעשה משפיל לגבר, אמרה יחימוביץ': "פמיניזם זה לעמוד לצד אחיותך הנשים במאבקן. לא חכמה לגלות את הפמיניזם שלך רק כשזה נוגע אליך".

כן הבהירה יו"ר האופוזיציה בפעם השלישית בחייה, כי אם לבני תרוץ לכנסת לבדה, הרי שהיא לא תעבור את אחוז החסימה. 

אבי גבאי איתן כבל מפלגת העבודה ציפי לבני שלי יחימוביץ בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד