ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
תיעוד בלעדי

כשסיעת ש"ס עלתה לקברו של הנפטר לבקש מחילה • צפו

מעמד יוצא דופן הבוקר בהר המנוחות: חברי הכנסת של ש"ס בראשות יו"ר התנועה השר דרעי, עלו לקברו הטרי של הרב יעקב כהן ז"ל וביקשו ממנו מחילה. השר דרעי נשא דברים בשבחו: מעולם לא שמענו איזה שהוא התראיינות או התלוננות, לקחו לי, אני עשיתי אני הקמתי" • צפו

כשסיעת ש"ס עלתה לקברו של הנפטר לבקש מחילה • צפו
סיעת ש"ס בבקשת מחילה בקברו של הרב יעקב כהן זצ"ל צילום: בחדרי חרדים

תיעוד בלעדי ב'בחדרי חרדים': ימים ספורים לאחר שהלך לעולמו הרב יעקב כהן ז"ל, ממייסדי תנועת ש"ס, עלו הבוקר (רביעי) חברי סיעת ש"ס בכנסת לטקס נדיר של בקשת סליחה על קברו, לאחר שלטענת היו"ר דרעי "לא כיבדנו אותו מספיק בחייו".

לידי 'בחדרי חרדים' הגיע תיעוד של הטקס הנדיר, שהתקיים הבוקר על קברו הטרי של המנוח בהר המנוחות, בו השתתפו חברי הכנסת של סיעת ש"ס ובראשם יו"ר התנועה השר אריה דרעי, יחד עם הרב שלמה דיין, שכיהן כחבר הכנסת הראשון של תנועת ש"ס.

התיעוד הבלעדי מהטקס

לאחר אמירת פרקי תהלים, תפילת אשכבה וקדיש, נשא השר אריה דרעי דברים קצרים: "ביקשתי שנבוא כולם לכאן כי אני לא יודע אם כולם מכירים, אז אני רוצה לספר כמה דברים, אני הכרתי את המנוח רבי יעקב עוד כשהייתי חתן, אשתי עבדה אצלו במרכז קרנות החסד".

"למעשה" הוסיף דרעי, "אח של אשתי נשוי לאחותו של רבי יעקב, אז אנחנו קרובי משפחה גם, ככה היכרתי אותו לפני החתונה, המנוח היה מהעסקנים הראשונים ביותר שהיו לציבור הספרדי. הוא הקים את מרכז קרנות החסד".

"הוא היה המנוע מאחורי הקמת סיעת ש"ס בירושלים, הוא היה הדבר, המארגן המנוע ואחרי ההצלחה של שלושה מנדטים בעירייה, היה מדובר שהמנוח רבי יעקב ירוץ לכנסת ויעמוד ברשימה והם התארגנו והחתימו רשימות ופרסו סניפים ברחבי הארץ והקימו למעשה את התשתית הראשונה של ההתארגנות של תנועת ש"ס הארצית", סיפר דרעי לח"כים שסביבו.

בתיעוד המתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', נראה דרעי ממשיך ומספר כי, "לבסוף התאחדו מרן הרב עובדיה יוסף והרב ש"ך והקימו את מועצת חכמי התורה שקבעו מי יהיו חברי הרשימה והחליטו לשים את הדמות הרבנית הרב פרץ והמנוח היה במקום 5 ברשימה וקיבל את זה באהבה ולא יצא ממורמר, ועבד ועזר בכל הכוח למען הצלחת הבחירות".

"קיבלנו ארבעה מנדטים והוא לא נכנס לכנסת, הוא חזר לעסקים שלו ולמעשה בגלל כל הדינמיקה של החיים לא היה לנו זמן לחשוב על זה, אבל עכשיו אני התבוננתי קצת וראיתי במשך שלושים וכמה שנים, מעולם לא שמענו איזה שהוא התראיינות, איזה שהוא התלוננות, לקחו לי, אני עשיתי אני הקמתי".

"שהלכתי לנחם את הילדים", שיתף הבוקר דרעי את חברי הסיעה, "ובאופן טבעי לקחתי בחשבון שיהיה להם קצת התמרמרות שאבא שלהם הקים וראיתי כאלה יהודים, איך הם דיברו על הגאווה שאבא שלהם היה בש"ס".

"אני החלטתי שאני רוצה שחברי הסיעה, שאנחנו פועלים מכוחו ממה שהוא עשה וממה שהוא נתן כי לא ידענו להעריך את זה ולא נתנו לו מספיק כבוד בחייו ונעלה את זכרו שכל מה שהוא עשה יעמדו לו לזכות", הודיע היו"ר.

דרעי הוסיף ופנה למנוח ז"ל ואמר; "אני רוצה גם לבקש ממנו מחילה, סליחה וכפרה שלא כיבדנו אותו מספיק בחיים, לא ידענו להעריך ולא ידענו את כל מה שהוא עשה, שיזכה לעמוד בשמיים עם כל מייסדי ש"ס זי"ע ושנזכה להחזיר עטרה ליושנה".

הרב יעקב כהן בקשת מחילה הר המנוחות אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד