י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
קרב היהודים באלעד

בכיר ב'דגל' מאשים: "פרוש מפיץ מידע כוזב"

המאבק הפוליטי באלעד רחוק מלהסתיים: 'דגל התורה' מאשימה את ראש העיר ב"הפצת מידע כוזב תוך ניסיון לזרות חול בעיני הציבור" | בסביבת פרוש הודפים את טענות המפלגה הליטאית

בכיר ב'דגל' מאשים: "פרוש מפיץ מידע כוזב"
ישראל פרוש צילום: Aharon Krohn/Flash90

הקרב הפוליטי באלעד – נמשך בעוצמה: בימים האחרונים 'דגל התורה' וראש העיר הנבחר ישראל פרוש מאשימים האחד את השני בגרירת המו"מ הקואליציוני ומשגרים חיצי ביקורת הדדיים לכלי התקשורת השונים.

בכיר ב'דגל התורה' מפנה אצבע מאשימה הבוקר (רביעי) כלפי ראש עיריית אלעד, ב"ניסיונות להפצת מידע כוזב תוך ניסיון לזרות חול בעיני הציבור" וכן בדחיית המו"מ הקואליציוני בעיר. מנגד, בסביבתו של ראש העיר אומרים ל'בחדרי חרדים', כי "אין גבול לציניות ולזלזול בשרי התורה והחסידות שליט"א" וכי "חשוב לציין כי עד לרגע זה לא הייתה שום פניה לנציג ועדת הרבנים שמונה לניהול המו"מ מטעם אגו"י".

כזכור, השבוע נחשף ב'בחדרי חרדים' מכתבם של חברי ועדת הרבנים של 'דגל התורה' באלעד לנציגים המקומיים, כשבין הדברים נכתב כי המו"מ מעוכב כרגע על ידי ראש העיר ישראל פרוש.

מנגד, גורמים ב'שלומי אמונים' טענו שדווקא פרוש הוא זה שמבקש לסיים את מלאכת הרכבת הקואליציה, ואילו 'דגל התורה' היא זו שמונעת זאת.

כאמור, הבוקר, שוחח 'בחדרי חרדים' עם בכיר ב'דגל התורה' הארצית, שביקש להוכיח כי פרוש הוא זה שמעכב את המו"מ.

כזכור, בשבוע שעבר התקיימה פגישה מכרעת בעניין המחלוקות בעיר אלעד, בביתו של האב"ד הגר"י סילמן ובהשתתפות הגר"י פרידמן, רב ואב"ד קהילות חניכי הישיבות בעיר, כשאליהם מצטרפים ח"כ אורי מקלב מ'דגל' והשר אריה דרעי מש"ס. כמו כן, נכח בפגישה יעקב ישראל קנייבסקי, נאמן ביתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי, ובפגישה הוחלט על הליכה משותפת למו"מ עם ישראל פרוש.

"אולם בפועל", אומר הבכיר הדגלאי ל'בחדרי חרדים', "פניות שנעשו מיד בתום הישיבה לראש העיר ישראל פרוש לא נענו. יתירה מזו, שעות ספורות לאחר מכן ראש העיר הורה לאנשיו בוועדת הכספים העירונית, לכנס אותה באופן חד צדדי ובניגוד לחוק במטרה לאשר כביכול את התקציב לשנת 2019, בצורה שיועמ"ש העירייה הודיע כי אינה חוקית. בנוסף, למחרת הודיע פרוש במפתיע כי המו"מ יתנהל מול רבני קהילות החסידיות בעיר, תוך שגורמים מטעמו מודיעים לתקשורת כי 'עד עתה כל ההודעות בדבר המו"מ של דגה"ת בעיר אלעד הועברו והופצו אך ורק לעיתונאים', כביכול. זאת למרות שפניות אליו היו גם היו".

לדבריו, "שרשרת צעדים אלו, כמו גם צעדים נוספים שנעשו מצדו של פרוש, והתעקשותו להעלות את התקציב להצבעה ללא תיאום ועוד לפני נקיטת צעד כלשהו מצדו לקידום המו"מ, אינם מצביעים על רצון כנה לנהל מו"מ הוגן".

"ב'דגל התורה' מעריכים כי פרוש מצפה שדגל התורה וש"ס 'ירדו על הברכיים' ויכנסו לקואליציה העירונית במחיר מינימלי שאינו הולם את צרכי ציבור המצביעים אותו הם מייצגים", מוסיף הבכיר הבוקר, "משכך, החליטו הרבנים כי אמנם פניה של 'דגל התורה' לשלום ולקידום העיר, אך בשום אופן הדבר לא ייעשה על חשבונו של הציבור הגדול והאיכותי שמיוצג על ידי דגל התורה", אמר.

הבכיר מתייחס גם לדברים שאמר ראש העיר ישראל פרוש בראיון אמש למהדורה המרכזית ב'קול ברמה', על כך שיש הבדל בין הדברים הגשמיים והרוחניים בעיר: "כל ילד בעיר יודע שפרוש קובע בעצמו את הדברים האלו, ואדרבה, פניות של רבנים אליו בנושאי דת "לא תמיד" קיבלו את היחס המתאים, מסיבה זו. אין כאן אלא היתממות של פרוש, כחלק מדפוס פעולה שחוזר על עצמו של רצון לגלגל את האחריות לכיוונים אחרים".

ב'דגל התורה' מבהירים גם הבוקר ל'בחדרי חרדים', כי "ההחלטה בשבוע שעבר על כניסה לקואליציה של פרוש, מוכיחה שאין מדובר ב'גוש חוסם' כפי שמנסים ב'שלומי אמונים' להציג זאת, כי אם בשיתוף פעולה טקטי בין דגה"ת וש"ס. בפרט לאחר שפרוש העביר מסר לגר"י סילמן שליט"א כי הוא מוכן לנהל מו"מ עם שתי המפלגות כגוש. מעתה, המפתחות לכינון קואליציה בעיר נמצאות בידי ישראל פרוש, ובידו בלבד. ברצותו-תהיה קואליציה, וברצותו-לא תהיה", מסכמים ב'דגל התורה'.

כאמור, בסביבתו של ראש העיר אומרים בתגובה ל'בחדרי חרדים' כי "אין גבול לציניות ולזלזול בשרי התורה והחסידות שליט"א. זה הכל חלק מהדרך בה דגל התורה של היום מנהלת מו"מ. באמצעות שקרים ודרך התקשורת המגוייסת על ידי "גורמים" עלומי שם. חשוב לציין כי עד לרגע זה לא הייתה שום פניה לנציג ועדת הרבנים שמונה לניהול המו"מ מטעם אגו"י".

 

אלעד ישראל פרוש דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד