כ"ב אייר התשפ"ד
30.05.2024

משטרת בריטניה חוקרת "הטיימס" בפרשיית פריצות לתיבות מיילים

החקירה נפתחה לאחר דרישה של חבר פרלמנט שטען כי עיתונאי לשעבר בעיתון ניסה לפרוץ לתיבות מיילים

  • ט' שבט התשע"ב
משטרת בריטניה חוקרת "הטיימס" בפרשיית פריצות לתיבות מיילים

משטרת בריטניה פתחה בחקירה בחשד שעיתונאים מ"הטיימס" הלונדוני פרצו לתיבות מיילים. החקירה נפתחה לאחר שחבר הפרלמנט ממפלגת הלייבור, טום ווטסון, דרש מהמשטרה לפתוח בחקירה בעקבות שמועות כי עיתונאי לשעבר בעיתון שבבעלות חברת ניוז קורפ של רופרט מרדוק, פרץ לתיבות מיילים.

המשטרה יצרה קשר עם ווטסון "בנוגע למידע ספציפי שהוא מעוניין להעלות", אמר דובר המשטרה. זו הפעם הראשונה שבה עומד "הטיימס" במרכזה של חקירה מאז פרשיית האזנות הסתר שהובילה לסגירתו של העיתון "ניוז אוף דה וורלד".

ביולי פורסם בבריטניה כי עיתונאים מטעם "ניוז אוף דה וורלד" פרצו לתיבות הודעות קוליות של ידוענים, פוליטיקאים, בני משפחה של חיילים בריטיים שנהרגו בעיראק ובאפגניסטן, וקורבנות של פשעים חמורים, ובהם נערה בריטית שנרצחה. החשיפה הובילה לביקורות חריפות בבריטניה נגד ניוז קורפ ונגד עורכת "ניוז אוף דה וורלד" דאז, רבקה ברוקס, ששימשה כמנהלת חטיבת העיתונים הבריטיים של החברה ונאלצה להתפטר.

לפי כחודש דווח כי משטרת בריטניה מצאה ראיות לכך שחוקרים פרטיים שהועסקו על ידי עיתונים בריטיים פרצו לחשבון הדואר האלקטרוני של ראש ממשלת בריטניה לשעבר, גורדון בראון, בתקופת כהונתו כשר האוצר בממשלת טוני בלייר. לפי הדיווח, ייתכן כי נפרצו חשבונות הדואר האלקטרוני של מאות אנשים אחרים על ידי חוקרים בעיתון "ניוז אוף דה וורלד".

בנוסף, ארבעה עיתונאים מעיתון ה"סאן" של ניוז קורפ נעצרו לפני חמישה בחשד ששיחדו שוטרים. לפי דיווחים, נראה כי אחד מהעצורים הוא פרגוס שנהן, שכיהן כסגנה של רבקה ברוקס בזמן שערכה את עיתון "סאן" בשנים 2003-2009.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד