י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
כאב הראש של השר החדש

ראשי הרשויות מאיימים לצפצף על ח"כ וקנין

ח"כ יצחק וקנין רק נכנס לתפקיד השר לשירותי דת, וכבר נאלץ להתמודד עם איום חריף של ראש רשויות בישראל, המאיימים שלא למלא את הוראתו בעניין תקצוב המועצות הדתיות

ראשי הרשויות מאיימים לצפצף על ח"כ וקנין
ח"כ וקנין צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

פרסום ראשון: שעות לאחר שנכנס לתפקידו כשר לשירותי דת, השר יצחק וקנין נכנס לקרב עיקש מול ראשי הרשויות שמתנגדים לעליה בתקצוב המועצות הדתיות ומצהירים, "אין בכוונתנו למלא את הוראת השר".

במכתב זועם ששיגרו היום (חמישי) 65 ראשי רשויות, ביניהן 15 הערים הגדולות בישראל לשר לשירותי דת הנכנס יצחק וקנין וכן לשר הפנים אריה דרעי ולשר האוצר משה כחלון, הם מוחים על גידול של תקצוב המועצות הדתיות ב 20% שמהווים תוספת של כ- 60 מיליון שקל מתקציבי הרשויות המקומיות.

מדובר בהחלטה שעוררה סערה לפני מספר חודשים בוועדת הכספים ונכנסה לתוקף החל מתחילת שנת 2019, כאשר תקציב המועצות הדתיות יעמוד על סך של 500 מיליון שקל והרשויות המקומיות מחויבות לממן 60% מהתקציב עבור כל מועצה דתית כשהממשלה ממנת רק 40% ממנו.
 
ראשי הרשויות טוענים כי חלוקת התקציב "נחשב חריג" וזאת ביחס המימון שבין הממשלה לרשויות, שלרוב מסתכם ב25% מימון רשותי, מול 75% מימון ממשלתי, אך כאן מדובר בהפך הגמור, שכן רוב התקציב מגיע מהרשויות המקומיות.

במכתב ראשי הרשויות נכתב כי עליית התקציב היא "ללא אח ורע, כזו שמעולם לא היתה כדוגמתה. כל זאת מבלי שהמשרד לשירותי דת בא עמנו בדברים, ללא שיפוי ממשלתי לרשויות המקומיות, ובאופן בוטה, כאילו היינו קופה לעת מצוא, ממנה ניתן ״למשוך״ כסף בכל סכום ובכל עת".

"יתירה מזה", מאשימים ראשי הרשויות, "הגעת המכתבים הללו כעת, בחסות היציאה לבחירות לכנסת ולאחר שהרשויות המקומיות אישרו את תקציביהן לשנת 2019 ,היא מקוממת ושערורייתית, ואין לה מקום".

65 ראשי הרשויות ששיגרו את המכתב, זועמים וטוענים כי, "מדובר בהתנהלות תקציבית בוטה וחסרת אחריות, שעלולה להביא את הרשויות המקומיות לגירעון תקציבי השנה ובשנים הבאות, על כל ההשלכות המשתמעות מכך".

כאמור, ראשי הרשויות הודיעו לשר וקנין כי, "אין בכוונתנו למלא אחר הדרישה שבמכתבי המשרד לשירותי דת, ללא הסדרה תקציבית של הנושא. ככל שהממשלה רוצה להגדיל חלקן של הרשויות המקומיות בתקצוב המועצות הדתיות- עליה להוציא מכתב לאישור החריגה התקציבית ו/או שיפוי לרשויות המקומיות בגין התקצוב הנוסף".

 ממרכז השלטון המקומי נמסר: "לא ניתן יד לעושק של תקציבי הרשויות ועוד בעת שכזו. הרשויות המקומיות אינן הכיס העמוק של הממשלה, שלמרות שאלו ימיה האחרונים, עדיין בוחרת להטיל גזרות על חשבון תקציבים שכבר הוקצו למתן שירותים חיוניים כמו חינוך, רווחה וביטחון. לא ייתכן שהממשלה מחליטה להמציא תקציבים מהיום למחר, בלי הסכמות ומבלי שהיא מממנת את החלק הארי של תקציב המועצות הדתיות".

מועצות דתיות השלטון המקומי יצחק וקנין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד