י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
יפגשו עו"ד במוצ"ש

דאגה: נערים דתיים ישבתו עם שב"כניקים

בית המשפט האריך את מעצר הקטינים וקבע כי השב"כ לא יאריך את מניעת המפגש מעבר למוצ"ש הקרוב | המשפחה חוששת: השב"כ ישתמש בשבת ככלי לחץ על הקטינים

דאגה: נערים דתיים ישבתו עם שב"כניקים
אילוסטרציה צילום: גדעון מרקוביץ, פלאש 90

בית משפט המחוזי בלוד, סיים לפני זמן קצר (חמישי) לדון בעררים שהגישו עורכי דינם של הקטינים אשר עצורים מיום ראשון בשב"כ ללא אפשרות לפגוש עו"ד.

בערר על הצו החריג האוסר מפגש עם עו"ד, קבע בית המשפט כי השב"כ לא יאריך את מניעת המפגש מעבר למוצ"ש הקרוב, אז צפויים הקטינים לפגוש עו"ד.

בנוסף, דחה בימ"ש את הערר על הארכת המעצר, ומעצרם של הקטינים נותר עד ליום ראשון. המשמעות היא שהקטינים יישארו בשבת במעצר ובחקירות. משפחות הקטינים הביעו חשש כי השב"כ ישתמש בשבת ככלי לחץ על הקטינים.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו מסר "אנו מוטרדים מהעובדה שהקטינים ימשיכו לשהות במעצר במהלך סוף השבוע. אנו דורשים בצורה חד משמעית שחוקרי השב"כ והמשטרה יכבדו את קדושת השבת, לא יחקרו את הקטינים בשבת, ויספקו להם את כל צרכיהם לשבת. שמענו כבר מפי בית המשפט את הבעיות והקשיים שהערימו בהעברת תפילין וכדומה, ולאור נסיוננו בעבר בפרשיות אחרות אנו דורשים ומקווים כי אכן החוקרים יכבדו את קדושת השבת".

עו"ד איתמר בן גביר הוסיף "החשש הגדול שלנו ממה שהולך להיות. שבת קודש בפתח והחשש שחוקרי השב"כ ינצלו את השבת, יעשו כל מיני טריקים. כבר היו דברים מעולם, היו חקירות בהם אנשי השב"כ חיללו את השבת, השמיעו מוזיקה לנחקרים, הראו סרטים לנחקרים, ופגעו בקדושת השבת".

לדברי בן גביר, "שבת היא שבת קודש. יהודים מסרו נפש על השבת, ומצופה משרות הביטחון הכללי ומהמשטרה לשמור על קדושת השבת. מצופה משומרי הסף, שאלו לא היועץ המשפטי, אלו הפוליטיקאים, ראש הממשלה והשרים שידאגו שהשבת של הקטינים תראה שבת".

עו"ד נתי רום שמייצג גם בתיק מטעם ארגון חוננו ציין, כי יש חשש משמעותי לשלומם של הקטינים הן הפיזי והן הנפשי.

שב"כ קטינים שבת איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד