י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המפץ של לייבל'ה

היכן רכשו ביגוד לנכדה החרדית של ביבי?

והשבוע במדור הרכילות הלוהט במגזר: המפץ החרדי במעונו של בעל המדור, המזוזה שהתהפכה, מסע הקודש של הבן מסאטמר לציון מייסד חסידות חב"ד, עוזר הח"כ שנפצע במשכן, הסטטוסים הלוהטים של פלדמן ושאר הפייק ניוז של השבוע החולף

היכן רכשו ביגוד לנכדה החרדית של ביבי?
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה נכנס השבוע לכוננות ספיגת דיווחי בחירות, וזאת לקראת מפץ גדול שלייבל'ה מתכוון לעשות בביתו. אם עד היום לייבל'ה היה סוג של בית מפוצל, הוא בעבודה, אשתו בעבודה והילדים בין הלימודים נמצאים בבית הרי שמעכשיו יתחולל מפץ - לייבל'ה הבהיר חד משמעית לרעייתו הינדל'ה, כי עדיף להפוך לגוש אחד גדול וכך למקסם את המצב המשפחתי לכדי מפץ אחד גדול.

המפץ אותו הגה לייבל'ה מיד לאחר הפרסום על המפץ החרדי, שהוכיח שאין רגע דל בפוליטיקה, נשמר בסודי סודות עד לפרסום הראשוני כאן בלייבל'ה.

ולסיפור החם של השבוע: הנכדה החרדית שנולדה בשעה טובה לראש הממשלה נתניהו בעודו בברזיל, ידיעה אותה חשף לראשונה כתבנו יקיר המדור - משה ויסברג. כעת לייבל'ה מציג לראשונה תיעוד מחתנו החרדי של ראש הממשלה ר' דניאל רוט, איש הייטק בפני עצמו, שרוכש מוצרי תינוקות לנסיכה החדשה ב'חסדי שמואל' שבעזרת תורה. רק לייבל'ה שהבחין בדבר, זיהה את הקליינט שאיש בחנות לא ידע את שמו. אסאך אידישע נחת.

אבל מה כל זה חשוב לעומת דברים שראה לייבל'ה בחוש ובעיני בשר, בביקור של הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח בן הרבי מבעלזא קובע מזוזה בצ'יינג' של ר' אברהם צבי פריד בלייקווד שבניו ג'רזי, לשם הגיע הרה"צ לביקור בזק. אלא שבקביעת המזוזה נוצר חשש שמא המזוזה הפוכה והרה"צ הרגיש בכך ומיהר לקבוע את המזוזה, בכדי להפוך את הקלף. התברר שהקלף הפוך היה. כך זה נראה בוידאו תוך כדי הקביעה.

ובימים שאחרי פיזורה של הכנסת, ראה לייבל'ה ליד הפלאפל המיתולוגי השוכן בפאתי שיכון ויז'ניץ בבני ברק, את שלומי פולק - הרל"ש של גפני ואת העיתונאי ישראל כהן, עוצרים את התנועה עקב דיון סוער על חוק המזומנים החדש. לטענת ישראל כהן, חוק המזומנים הוא טוב מאוד, בימים אפלים אלו, כשישנם אנשים שעובדים בשחור. 

ומי שנפצע השבוע, היה יוסי שבתאי, עוזרו של ח"כ ינון אזולאי, שהגיע לביקור בבית החולים שערי צדק, לאחר שנפצע במשכן הכנסת המתפזרת.

והשבוע החולף היה דווקא של אוקראינה: שם הכל התכנשו ועלו להאדיטש, לציונו של אדמו"ר הזקן מחב"ד - בעל התניא לרגל ההילולא. כולם הגיעו מכורבלים היטב, כך גם בנו יקירו של הרבי מסאטמר, אשר הגיע עם פמליה נרחבת במסוק עד הציון. אל מסע הקודש התלוו איש 'מפואר' בבורו פארק ר' יענקי ראטה, האיש החזק בסאטמר ר' יענקי יעקובוביץ, והנגיד הנודע ר' יואלי לנדא. 

בהמשך ראה לייבל'ה את חבר מועצת ירושלים לשעבר יעקב הלפרין, שהגיע להתפלל מעומק הלב יחד עם מוטי הלפרין ממירון ושרגא ניימן, שלאחרונה נע יותר על ציר המטוסים ברחבי העולם. 

וגולת הכותרת בהאדיטש: בואו של ליפא שמלצר המתחזק, שהגיע אף הוא במסוק. לייבל'ה פגש את ליפא יחד עם הלל כהן, יו"ר ההצלה של אוקראינה, ואיש המסלולים והטיולים באירופה מוטי דייטש, לצד המפיק האגדי אייזיק גפן, שבלעדיו אין הילולא בהאדיטש. 

וכוכב הזמר החסידי ליפא שמלצר אף העניק בראיון לצלם האגדי שלומי כהן, בו שיתף ודיבר על התחושות והרגשות עם הגיעו להילולא. "הייתה לי השראה גדולה פה, לא הרגשתי ככה אף פעם. זה נוסטלגיה בשבילי לבוא לפה בפעם הראשונה ולהיזכר מאיפה באנו", סיפר שמלצר. 

ומי שנצפה ביום ההילולא של מייסד תנועת חב"ד - בעל התניא,דווקא בציונו של האדמו"ר האחרון מחב"ד זצוק"ל, היה המפיק עוזר דרוק, שהעתיר בתפילה להצלחת האירועים בניו יורק.

ומי לא זוכר את הרב חיים אלתר ויסברג מביתר, שהתמודד בבחירות הקודמות וזכה במושב במועצה. הוא השבוע חבש בגדי חימום ויצא להדליק נרות בציוני הצדיקים.

העיתונאי לשעבר אהרון גרנות, נצפה השבוע בלב ליבה של שכונת בורו פארק בברוקלין, עושה ממון ונפשות למען העמותה שלו "עושי חייל", המסייעת לחיילים חרדים בודדים שהתגייסו מרצונם לצה"ל.

לייבל'ה שמע השבוע על מינויים חדשים באתר החדשות 'לדעת': לאחר מתיחת הפנים והשקת האתר החדש בקיץ, לצד הרחבת צוות העורכים והכתבים, השבוע הצטרף לאתר גם שלומי זייבלד - לשעבר סגל, שיסקר את מערכת הבחירות הקרובה, לצד נושאים אקטואליים נוספים.

והשבוע נפרדו ברשת הביגוד בגיר מפיני קרימולובסקי, שאצל בחורי הישיבות הוא מוכר היטב מהמכירות בתתי"ם. עובדי בגיר נפרדו ממנו אחרי 16 שנה של עבודה מאומצת וקורעת במיוחד. 

בשדה התעופה בן גוריון, בשרוול היוצא לסין, פגש לייבל'ה משלחת של ממש המורכבת ממקהלת נרננה, תזמורתו של יהודה גלילי ועוד מספר אמנים, המתארגנת לטיסה למזרח הרחוק. לייבל'ה יכול לגלות לכם כי ביום ראשון הקרוב יתקיים קונצרט מיוחד לקבוצת נופשים, אנשי עסקים אמריקאיים בשנחאי. 

לצורך המופע הותאמו במיוחד הלוגואים של מקהלת נרננה ושל יהודה גלילי, כך שגם הסמלילים החלו לדבר בשפת המקום.

ורגע לפני שצמד המפיקים עויזר דרוק ויוסי פרנקל טסו להפקות שלהם, זה בהאסק וזה בסין, תפס לייבל'ה את השניים בפוזה של לחיצת ידיים. יודעי דבר לחשו על אוזנו של לייבל'ה שהפעם הקודמת שסצנה כזו התרחשה, היתה לפני כמה וכמה שנים.

ומי שחזר ממסע חיזוק באירופה, הוא יעקב דינר, מנכ"ל מוסדות "כנסת ישראל" במבשרת והסביבה. כאות אהבה לארץ הוא הגיע לנשק את המזוזה המהודרת בנתב"ג לשמחת כולם. דינר צפוי להשתתף הילולת ה'בבא סאלי' בראשון הקרוב. 

והאמן והיוצר נפתלי קמפה הצטרף למשפחת "VMP הפקות". במהלך הפגישה מסר שלום וגשל: "אני גאה ונרגש לצרף למשפחת VMP הפקות את האמן נפתלי קמפה, נפתלי הוא אחד מאמני הרגש הצעירים והמצליחים ביותר, ואני בטוח שנעשה דרך ארוכה יחד". לייבל'ה מתרגש גם.

לאחר שבוע סוער שעברה מפלגת העבודה, הגיע יו"ר המפלגה לשעבר ויו"ר הסוכנות היהודית בהווה יצחק הרצוג לבני ברק לפגישות ואף ערך סיור במרכז "אחים" לעסקים בלב העיר, שם נפגש עם הנגיד הבריטי הרב יצחק שפירא ומקורבו העיתונאי והסופר יצחק פלדמן ויחד דנו באפשרויות קידום עסקים במגזר ובתמיכת הסוכנות. לייבל'ה ראה את הרצוג כשהוא זחוח מתמיד נינוח ומלא בטחון. לאחר שישבו לשיחה וכיבוד, התפנה הרצוג לחתום בספר האורחים במקום, תוך כדי שהוא מזכיר את "נווה הרצוג" בעיר בני ברק על שם אביו ומיד מאן דהוא תקנו "קרית הרצוג".

משם המשיך הנגיד שפירא בלווי פלדמן לניחום אבלים אצל ח"כ יעקב אשר היושב שבעה על אחיו. לייבל'ה עוקב מקרוב אחר קורותיו בימים האחרונים של העיתונאי וסופר 'בקהילה' שיצא לפגרת בחירות ארוכה מתמיד ומיני אז הסטטוס שלו לא מפסיק לחפור. לייבל'ה חושש שפלדמן נדבק בנגיף שמקורו בעירית בית שמש.

בפרימיירה לסרט "רכבת קלה בירושלים" של הבמאי עמוס גיתאי, אשר צולם ברכבת הקלה בשילוב הווי חרדי - חסידי, השתתפו: יענקי ויום טוב ביכלר, ישראל כהן, איציק אוחנה, פישל רוזנפלד, יוני קדם, ארי גלהר, אריאל אלחרר והדמויות החרדיות בסרט. 

לאחר הפרימיירה ראה לייבל'ה את הדמויות החרדיות בסרט, השחקנים: חיים ויסמן, שמעון בסרוויס, מנחם דוד, יעקב רביץ ואדם פרופ.

‏ועוד מהפרימיירה. השחקן המרכזי של הסרט לירון לבו והאסטרטג החרדי של הרכבת הקלה יענקי ביכלר, נעמדו לתמונה משותפת.

והשבבניקים אצל המיוחדים: אמן הצילום קובי הר צבי תיעד תמונה מרגשת במוצאי שבת האחרון. עשרות ילדים מיוחדים בהבדלה בבית המדרש בו צולמה הסדרה שבבניקים, לאחר שבת מדהימה על ידי 'בלב אחד'.

סוכן הביטוח של המגזר החרדי יוסי רפאלי, נכנס השבוע עם בנו דניאל לברכה והתייעצות אצל שר התורה הגר"ח קנייבסקי, לרגל שמחת הבר מצווה לבנו שתיערך בשבוע הבא. לייבל'ה בטוח שרפאלי יכוון היטב בברכת 'ברוך שפטרנו'.

ועורך הדין ישראל ענדען התקבל השבוע להתייעצות וברכה במעונו של ראש הישיבה חכם שלום כהן, יחד עם ראשי ארגון "בנועם". ללייבל'ה נודע על שורת התייעצויות סביב החוקים החדשים של שנת 2019.

ואושיית הרכילות והברנז'ה במגזר החרדי איציק אוחנה, התברך השבוע מפי האדמו"ר ממעז'יבוז. אוחנה סיפר לרבי על השיח הנרחב ברשתות החברתיות בעקבות המצוה טאנץ' שערך בחתונת פראמדיק מד"א ליאור לוי שנישא לגיורת. ניכר שהרבי התרגש לשמוע מאושיית הרכילות והלשעה"ר על עוצמת החשיפה של תיעוד הריקוד הסוער.

שדרנים, עורכים, ומפיקים ברדיו 'קול חי' חגגו הערב יום הולדת משותפת לשימי ורקר, עוזרו של מנכ"ל התחנה אבי רוזן והמפיק שלומי פולק, במסעדת "פאפאגאיו" בהרצליה. על החלק הרוחני הופקד: הרב חיים הורביץ, רבה של שכונת צהלה בתל אביב.

שורת שמחות גדולות היו ללייבל'ה השבוע. בתחילת השבוע חגג אלי גולדמן נאמן ביתו של הגר"ד לנדו את שמחת האירוסין בשעה טובה ומוצלחת והצליח לסחוב את כולם לעיר מודיעין עילית. למרות שללייבל'ה זה היה קרוב, הוא הגיע גם בגשם להשתתף בשמחה. 

בשמחה ראה לייבל'ה את יעקב גרוסבד, המשב"ק של הגרב"מ אזרחי, שהטריח את עצמו וירד עד לקרית ספר לשמחת האירוסין. בכל זאת קולגות.

בהמשך ראה לייבל'ה את הרל"ש של מנחם שפירא - אליהו ארנד בשיחה עם נהגו של מרן הרב שטיינמן זצ"ל הרב איצ'ה רונזגרטן. הללו התרפקו על הימים הטובים שהיו ונעלמו.

גם חברו הקרוב של החתן והעו"ד בקרוב רועי אוסדיטשר, קיבל ברכה בחמימות מיוחדת מהגר"ד לנדו.

ומי שהגיע לשמחה אך בחר שלא לאכול מהקוגל, היה משה ממעדניית גבריאלוב בבני ברק. הוא נצפה יושב בטוסט בקרית ספר.

שמעון סויסה, איש הצללים של שרוליק פרוש, ואנשי התקשורת: דוד חכם ואריאל אלחרר חגגו בבר מצווה לנכדם המשותף של רל"ש הרה"ר איציק אלחרר וח"כ לשעבר יאיר לוי.

ועוד מהבר מצווה בכתר הרימון, שם נצפה מנכ"ל ש"ס חיים ביטון, יחד עם חבר מועצת עיריית בני ברק יעקב זכריהו בשיחת רעים. 

שמחה גדולה ועצומה בישיבת מיר: החזן ובעל התפילה חיים ויסמן, מחשובי הבחורים בישיבת מיר ושחקן סרטים בפני עצמו, התארס ביום רביעי השבוע בשעה טובה ומוצלחת, עם הכלה לבית משפחת אוריאל ממקום מגוריו של החתן בסנהדריה המורחבת בבירה. ברכתנו אחת היא, שנשמע אל הרינה ואל התפילה. מזל טוב מזל טוב.

גם במסעדת דייטש המיתולוגית לא נשארו אדישים לנוכח אירוסיו של ויסמן ואחד הגינוגנים של דייטש, תלה מודעה מודפסת במסעדה במאה שערים, למען יידעו כולם כי חיים ויסמן הינו עובד מסור בשעותיו הפנויות במסעדה. 

והשבוע, חגיגות אצל המשבקי"ם: מזל טוב לר' בן ציון שטנגר משב"ק האדמו"ר מויז'ניץ, לרגל הולדת הנכד. אולי זאת הסיבה ששטנגר הקדים את בואו לארץ מחלדודנא. 

מזל טוב לר' אברהם ישעיה קלפנר, משב"ק האדמו"ר מנדבורנה, לרגל הולדת הנכד.

ומזל טוב להרב שמואל רבינוביץ, רב הכותל והמוקמות הקדושים, לרגל שמחת בר המצוה לבנו, שנחגגה השבוע בבית הארחה בית וגן, ללא תמונות ושירותי יח"צ כבקשת הרב. בשבת השמחה תיערך בהאדיטש שבאוקראינה, לשם הזמין הרב את כל המי ומי, כשבוודאי נראה את התמונות במוצאי שבת, אם כמובן חוק איסור היח"צ לא יחול גם בחוץ לארץ.

וראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן יחגוג בראשון הקרוב את שמחת נישואי בתו בשעה טובה ומוצלחת. השמחה תיערך באולמי 'נאות ירושלים' בבני ברק.

ואפרופו גוטרמן, הדובר יחיאל סבר כתב "יתד נאמן" ומחבר הספרים "סברי מרנן", חגג את הולדת הבת בשעה טובה ומוצלחת.

והשבוע, חגיגה גדולה באנטוורפן, הסופר ואיש העסקים דוד מרדכי דמן אירס את בתו הגדולה בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה הגיע לאירוסין ולכד את השעון היוקרתי שהעניק דמן לחתן היקר. לייבל'ה מחכה כבר לשבת, כדי לקרוא את הגיגיו של דמן בכפולת העמודים האחרונה של 'משפחה', החוגג שלושים שנה. עוד ינובון בשיבה.

ברכת מזל טוב לרונן גנון, מנכ"ל סיעת ש"ס בעיר צפת, לרגל הולדת הנכדה.

ברכת מזל טוב לצביקה כהן, יו"ר סיעת ש"ס ירושלים ומ"מ וסגר רה"ע ירושלים, לרגל הולדת הנכדה.

ברכת מזל טוב לבנצי אוירינג קמב"ץ זק"א ירושלים, לרגל הולדת הנכדה, בת לבנו המתנדב היקר יחיאל אוירינג.

וברכת מזל טוב גם לפיני רוזנטל מנהל לקוחות ומחלקת מדיה ויח"צ במשרד הפרסום בריליאנט, לרגל הולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת, בעיתון 'בקהילה' כתבו את שם משפחות "בריליאנט". 

ברכת מזל טוב למנדי קוריץ, מנכ"ל קוריץ מערכות ומצלמות אבטחה, לרגל הולדת הבת בשעה טובה. 

ולסיום, מזל טוב לכובס העיר בני ברק נחמן אייזנברג, ממכבסת רובין לרגל הולדת הבת בשעה טובה ומוצלחת.

לייבל'ה רכילות חרדית בעלזא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד