י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שמחה וצהלה חוצת מפלגות

אחרי עשור: זועבי לא תתמודד לכנסת הבאה

"שלום ולא להתראות", כך הגיב אחד הח"כים בשמאל לעזיבתה של הח"כית השנואה את החיים הפוליטיים | "אני גאה בכל מה שעשיתי, והייתי חוזרת על אותם דברים שוב", כך זועבי בנאום הפרישה

אחרי עשור: זועבי לא תתמודד לכנסת הבאה
בנין הכנסת צילום: אוראל כהן, פלאש 90

בתום כהונה סוערת במיוחד, חברת הכנסת חנין זועבי (הרשימה המשותפת), הודיעה במהלך השבת כי היא לא תתמודד לכנסת ה-21 ומצהירה כי הייתה עושה את אותן הפרובוקציות, שוב.

"אני מודיעה בזאת שאני לא אתמודד לבחירות לכנסת ה-21", אמרה זועבי באופן רשמי בפתח כינוס פוליטי של מפלגת בל"ד, כאשר היא הוסיפה כי, "מדובר ברגע בו נהוג, לסכם תקופה לעשות חשבון נפש ולהביט אל העתיד".

זועבי הוסיפה, "לא אחלק לעצמי ציונים. היו מי שהעריכו ואף תמכו במעשיי ובמה שייצגתי והיו (ויש) רבים יותר ששנאו ונלחמו בי ובדעותיי. באהדה ובשנאה לא שלטתי, (ועוד פחות בקנאה ובמלחמה אישית סמויה מין העין) בדבר אחד שלטתי: שלא אשאיר אף אחד אדיש למה שאני מייצגת".

היא האשימה את חברי הכנסת מהימין ומהשמאל שקראו לא אחת, להדיח אותה מהכנסת וכינתה זאת רצח אופי והסתה: "רצח האופי, ההסתה המתמשכת, הניסיון – חלקו גלוי חלקו נסתר - הבלתי נלאה ובלתי נפסק להעלים אותי, להשתיק את קולי, לעוות את דעותיי ואף את דמותי, לפסול אותי, ולהרחיק אותי מהזירה הפוליטית, היו עבורי ציון "טוב מאוד" שניתן לי מטעם כל אלה נגדם ונגד דעותיהם אני נלחמת".

"אני גאה שנתתי את כולי, ללאכל ניסיון לדלל או להתייפייף, או "לנסות להתקבל". באתי כנציגת מפלגה בשביל לערער על המציאות מין היסוד, העוול שנגרם לעמי, ותחושת חוסר האונים שמאיימת על כל עם בשל העושק האכזרי", ציינה.

עוד הוסיפה זועבי כי, "אני גאה בכל מה שעשיתי, והייתי חוזרת על אותם דברים שוב. ייצגתי את החזון של בל"ד, את הקול האותנטי של הקורבן, את האמת ואת הצדק של מאבקו של העם שלי, על פי היושר המוסרי ואינטלקטואלי שלי".

"וקצת מהאישי: הכנסת אינה מקום נוח, בלשון המעטה. עבורי היא אף הייתה עוינת; כלפיי כפלסטינית, ולא פחות כאישה", אמרה עוד חברת הכנסת שעוררה עשרות סערות, שסיימה ואמרה, "ברגע זה של חיי, אחרי 10 שנים גדושות, אני מרגישה שהגיע הזמן, והודות לכולם, ולשנות את המקום, אולם לא את הדרך, לחזק את המודל של בל"ד, למען דור פלסטיני חזק יותר, מאבק עיקש יותר, ואמונה שצדק ייעשה".

בכנסת בירכו היום על הודעתה של זועבי, והזכירו את עשרות הפעמים, בהן עוררה סערות, כשהשתתפה באירועים ובמשטים נגד ישראל, כינתה מעל דוכן הכנסת את חיילי צה"ל - רוצחים ופירסמה הודעות הלל ושבח למחבלים ועוד. 

השר יואב גלנט הגיב ואמר, "‏חנין זועבי לא תתמודד בבחירות הקרובות לכנסת. בכנסת אין מקום לשונאי ישראל. אסור לאפשר לאויבנו לנצל את הדמוקרטיה כדי להחריב את מדינת ישראל".

יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן, הגיב בחשבון הטוויטר שלו וכתב, "טוב שנציגה בכירה של הגיס החמישי עוזבת את הכנסת. מאחל לה הצלחה בעזה או בביירות".

"חנין זועבי היתה מהקולות היותר קיצוניים שהיו בכנסת, גם בעיני הציבור הערבי. זועבי פעלה בכל כוחה לחיסול הדו קיום בישראל ונתנה לגיטימציה מסוכנת לטרור", כתב ח"כ יואל חסון מ'התנועה' והוסיף, "טוב שהלכה וכדאי שתיזהר כעת במעשיה כאשר החסינות לא תגן עליה יותר. שלום ולא להתראות".

אלו הן רק חלק מהתגובות הרבות שמציפות את הרשתות החברתיות, אשר רובן המכריע שמחות על כך שלא יראו אותה יותר.

נזכיר, כי גם חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה ממפלגתה (בל"ד) הודיע בשבוע החולף, כי לא יתמודד לכנסת הבאה.

בחירות 2019 חנין זועבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד