י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
השר מזגזג

מינוי מפכ"ל קבוע: רק בעוד 4 חודשים

לאחר שהבטיח למנות מפכ"ל למרות תקופת הבחירות, השר לביטחון פנים גלעד ארדן חזר בו ויתכן ומי שימנה את המפכ"ל יהיה ח"כ אחר שיאייש את התפקיד בכנסת הבאה

מינוי מפכ"ל קבוע: רק בעוד 4 חודשים
מוטי כהן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר סאגה ממושכת של תהליך מינוי מפכ"ל משטרה במקומו של רנ"צ בדימוס רוני אלשיך, החליט השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, להאריך את מינויו של ניצב מוטי כהן כממלא מקום ב-4 חודשים, ולהמתין עם הגשת מועמד למינוי קבע לתפקיד עד לכינון הממשלה החדשה לאחר הבחירות.

לצערו של ארדן, סוכל המינוי של מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים צ'יקו אדרי, לאחר שוועדת המינויים החליטה שלא לאשר את מינויו. ארדן הודיע בשבוע שעבר כי ביום שישי יודיע על מינוי, אך גם זה לא קרה, כך שכבר כלל לא בטוח שארדן יהיה זה שימנה את המפכ"ל הבא של משטרת ישראל.

‏המועמדים המובילים של ארדן היו רוני נומה אלוף פיקוד מרכז בצה"ל, ממלא מקום המפכ"ל ניצב מוטי כהן, מפקד מחוז ש"י ניצב משה ברקת ומפקד מחוז צפון ניצב אלון אסור.

השר ארדן הסביר, כי לאחר שבחן ושקל את מכלול השיקולים הנוגעים למועמדים ולהליך המינוי ובהתחשב בעובדה שאנו נמצאים 3 חודשים בלבד לפני יום הבחירות, צפוי וברור שהליך מינוי שיתקיים כעת, יסבול מחוסר וודאות, הן בהיבט המשפטי והן בהיבט הציבורי, שכן הדיון הציבורי בעת הזו לא יעסוק בשיקולים המקצועיים של המינוי והבסיס לו עלול לנבוע משיקולים פוליטיים ולא מטובת המשטרה וכן קיים חוסר וודאות משפטית באשר ליכולת להשלים ההליך לפני מועד הבחירות.

על כן, החליט השר ארדן, כי בנסיבות שנוצרו עקב הקדמת הבחירות, ראוי להאריך את כהונת ממלא מקום המפכ"ל ולהותיר את מינוי המפכ"ל הבא לממשלה החדשה שתיבחר.

השר ארדן הודיע כי בשבועות הקרובים הוא יקיים סבב מינויים מצומצם בפיקוד הבכיר של משטרת ישראל ובעצה אחת עם מ"מ המפכ"ל בכדי לאייש תפקידים חיוניים בפיקוד המשטרה כדוגמת מפקד מחוז ירושלים ועוד.

מוטי כהן מפכ"ל המשטרה גלעד ארדן בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד