י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"המקרה יהווה תמרור אזהרה"

אסון הר הרצל: המהנדס נדון ל-9 חודשי מאסר

6 וחצי שנים אחרי האסון בהר הרצל, בו מצאה את מותה החיילת הצעירה הילה בצלאלי ע"ה, לאחר שהבמה שנבנתה עבור טקס המשואות, קרסה עליה ומחצה אותה למוות, היום הוחמר עונשם של המהנדס ושל יועץ הבטיחות | בכך תמה ונשלמה הסאגה המשפטית בנושא

אסון הר הרצל: המהנדס נדון ל-9 חודשי מאסר
המהנדס אורן ורשבסקי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית משפט המחוזי בירושלים קיבל את ערעור המדינה והחמיר את עונשו של אורן ורשבסקי, מהנדס המבנים שליווה את פרויקט הקמת גשר התאורה בטקס המשואות בהר הרצל בשנת 2012, וגזר עליו 9 חודשי מאסר בפועל.

בהחלטתו קבע בית המשפט כי ורשבסקי ידע שהמבנה הוקם ללא תכנון הנדסי ולא התריע על כך לאף אחד מהגורמים הרלבנטיים, הוא גם לא הבהיר את הסיכונים הכרוכים בחזרות שנערכות מתחת למבנה הזה. בנוסף, הוחמר היום עונשו של יצחק צוקר יועץ הבטיחות, לשישה חודשי עבודות שירות ופיצוי כספי בסך 10,000 ש"ח לנפגעי העבירה.

בכך למעשה תם ונשלם משפטם של בעלי התפקידים השונים שהורשעו בגרם מוות ברשלנות בחזרות לטקס הדלקת המשוות בהר הרצל בשנת 2012 במהלכו קרס גשר התאורה וגרם למותה של החיילת הילה בצלאלי ע"ה ולפציעתם של שני חיילים נוספים.

עוה"ד דניאל מור, פרקליטות מחוז ירושלים אמרה בתגובה: "בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות כאשר קבע פעם אחר פעם, בהכרעות בתיק זה, שמדובר ברשלנות כבדה שבוצעה בעת הקמת מבנה גדול מאוד, בלי יסודות בקרקע, כל זאת כשתחתיו מצויים אנשים. קביעות בית המשפט מעבירות מסר חשוב וברור לגבי האחריות המוטלת על כתפי העוסקים במלאכת הקמת המבנים ובבטיחות. אנו מבקשים להביע צער והשתתפות בכאבם של הוריה של הילה בצלאלי ז"ל ושל שני החיילים הנוספים שנפצעו באירוע ותקווה שהמקרה הקשה הזה יהווה תמרור אזהרה ויקבע אמות מידה להתנהלות מקצועית בתחום חשוב זה".

עוה"ד ברוך רובין ואריאל רובין, שייצגו מטעם הסניגוריה הציבורית את יצחק צוקר, יועץ הבטיחות באסון בהר הרצל מסרו הבוקר: "מדובר בטרגדיה קשה. מר צוקר לקח אחריות על חלקו בפרדה וקיבל את הכרעת הדין וכעת כל רצונו שהמדינה תפעל לתיקון הליקויים שהתגלו בעקבות האסון כדי למנוע אסונות עתידיים. אנו מברכים על כך שבית המשפט איזן בין הנסיבות הטראגיות של האסון לבין העובדות וקבע ששדרגת הרשלנות של צוקר היא הנמוכה ביותר".

סגן הילה בצלאלי מהנדס גזר דין מאסר בפועל תשלום פיצויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד