י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
נסעו בשבת כדי לתאם גרסאות

השב"כ התיר לפרסום את פרשת הטרור של תלמידי "פרי הארץ"

הותר לפרסום: תלמידי הישיבה שנעצרו בידי השב"כ, חשודים בפיגוע זריקת אבנים בליל שבת, ממנו נהרגה ערבייה אם לתשעה ילדים | לטענת השב"כ, ביום שבת קודש, יצאה קבוצת פעילים בנסיעה ברכב לתדרך נערים הלומדים בישיבה כיצד להיערך ולהתמודד עם החקירות בשב"כ

השב"כ התיר לפרסום את פרשת הטרור של תלמידי "פרי הארץ"
אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

הותר לפרסום כי בתום פעילות מודיעינית מאומצת, ביום ראשון שעבר נעצרו על ידי שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל מספר חשודים במעורבות בפיגוע זריקת אבנים ממנו נהרגה עאישה ראבי, תושבת בדיא ואם לתשעה ילדים, במהלך נסיעה ברכבה בליל שבת פרשת נח.

החשודים נעצרו בגין עבירות טרור חמורות ובכללן רצח. החשודים הינם קטינים הלומדים בישיבת "פרי הארץ" ברחלים הסמוכה למקום האירוע. ביום שבת, בוקר למחרת ביצוע הפיגוע, יצאה קבוצת פעילים בנסיעה ברכב מיצהר, לישיבה ברחלים לטובת תדרוך נערים הלומדים בישיבה כיצד להיערך ולהתמודד עם חקירות השב"כ.

מעבר לאמור לעיל, כל פרטי החקירה וזהות החשודים הינם תחת צו איסור הפרסום.

"מאז תחילת המעצרים שב"כ מזהה מאמץ יזום ומתמשך מצד גורמים בעלי אינטרס להכפיש את הארגון ועובדיו וליצור דה לגיטימציה לפעילותו" נמסר בהודעת השב"כ. "ניסיון זה ראוי לגינוי ולאי שיתוף פעולה ואין בו בכדי לרפות את ידי שב"כ מהמשך פעילותו לסיכול טרור באשר הוא טרור- יהודי או פלסטיני, וזאת תחת ערכים ממלכתיים ולמען ביטחון המדינה".

בשב"כ ביקשו להדגיש כי כי חקירות השב"כ נעשות על פי הוראות החוק והפסיקה, נתונות לפיקוח של הפרקליטות ככל הנדרש ושל בתי המשפט וכך גם ביחס לחקירה זו. "העצורים בחקירות השב"כ מקבלים את מלוא הזכויות שלהם הם זכאים לפי החוק. הטענות על מניעת זכויותיהם של הנחקרים בניגוד לדין, משוללות כל יסוד ומטרתן להסיט את הדיון מהחשדות החמורים בגינם נעצרו לחקירה". במהלך השנה סיכל שירות הביטחון הכללי מאות פיגועי טרור ברחבי יהודה ושומרון בין היתר- גם פיגועי טרור יהודי.

עו"ד איתמר בן גביר, פרקליטו של אחד העצורים, אומר כי העיתוי של הפרסום מלמד על לחץ השב"כ, "לכאורה נראה כי התיק מתפורר בין בידיים וכי אין ראיות נגד הילדים ועל כן שעה לפני מסיבת העיתונאים של עורכי הדין, מנסים בשירות הביטחון הכללי לקלקל את המסיבה". לדברי בן גביר, "החשודים שתקו בחקירתם, עברו מניפולציות קשות ונמצאים בטראומה קשה ושום הודעת דובר לא תסיט את הנושא".

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו שמייצג חלק מהקטינים בתיק, תוקף אף הוא את התנהלות השב"כ, ואומר כי "עיתוי התרת הפרסום והנוסח בו בחר השב"כ אינו מקרי, בעוד זמן קצר נפרוס בפני הציבור את העובדות אשר מלמדות כי לחשודים אותם פגשנו אין יד ורגל בתיק זה, ואין שום ראיה שקושרת אותם לחשדות.

הלילה (מוצ"ש) נפגשו לראשונה הנערים עם עורכי הדין, לאחר שבוע שבו היו מנועי מפגש עם עו"ד. "שמענו שם דברים שאף אזרח בישראל אינו היה מוכן שכך יחקרו נערים צעירים במדינת ישראל. השב"כ רוצה לפרסם, אנחנו בעד - הציגו את התיעודים מהחקירות - והציבור ישפוט".

לדבריו, השב"כ מנהל חקירה בשיטת מצליח, עוצרים קטינים מכניסים אותם למרתפי השב"כ ומנתקים אותם מהעולם, הצליח? מצויין, לא הצליח? מביאים את הקטינים הבאים אולי יצליח. מי ישים לעוול סוף?".
טרור יהודי פיגוע אבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד