י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"מעז יצא מתוק" > פרסום ראשון

חרדי שהבריח סמים והתחתן בכלא - יצא בזול • איך זה קרה?

שנתיים וחצי לאחר שנתפס מבריח כמות מסחרית של סמים לישראל, אהרן בן 27 מב"ב נשפט לעבודות שירות בלבד • הפרקליטות ביקשה לגזור עליו 15 חודשי מאסר • השופטת התרשמה מהליך שיקום "יוצא דופן" וגזרה עליו עבודות שירות בלבד • מי שהעיד לטובתו, הוא מעסיקו בעלי רשת 'בר-כל' • הפרטים המלאים בפרסום ראשון

חרדי שהבריח סמים והתחתן בכלא - יצא בזול • איך זה קרה?
כדורי אקסטזי צילום: דוברות המשטרה

נגע הברחת הסמים לישראל מניב לא מעט הון ותורם רבות לסחר הסמים בישראל. צעירים רבים נופלים ברשת, בהם גם חרדים, שמוכנים להבריח סמים לישראל תמורת סכום כסף, כאשר לעיתים אינם יודעים מה הם מבריחים ולעיתים מעלימים עין ומעדיפים שלא לדעת. שנתיים וחצי לאחר שנעצרו שלושה צעירים חרדים, בית המשפט גזר על אחד מהם עבודות שירות בלבד.

בכ"א סיון תשע"ו פרסמנו לראשונה כי שלושה תלמידי ישיבה נעצרו בחשד לייבוא סמים לישראל. השלושה, תושבי ירושלים, בני ברק וביתר עילית. מי שהבריח בפועל את הסמים, בן 27 מבני ברק, כך נודע ל'בחדרי חרדים', התחתן בין כותלי הכלא בהשתתפות מצומצמת מאוד של בני משפחה ואף נולד לו בן. מאז, הוא שוחרר בתנאים מגבילים כמו יתר החשודים.

על פי כתב האישום המתוקן, ישראל מאיר (28) מירושלים יחד עם אדם נוסף החליטו לייבא סמים לישראל. אהרן (27) מבני ברק, טס כמה פעמים לאוקראינה בשליחות ישראל מאיר, ובחזור העביר מזוודות לישראל. באמצע שנת 2016 ישראל מאיר הציע לאהרן לטוס לברלין ולהעביר מזוודה לישראל, תמורת תשלום. 

אהרן טס לברלין עם כרטיס טיסה שהעביר לו ישראל מאיר בתוספת 2,000 ש"ח להוצאות, וכן מזוודה ריקה. בברלין נפגש אהרן עם אדם בבית מלון וזה העביר לו מזוודה ובה 13,189 כדורי אקסטזי ו-1,300 קילו MDMA. ישראל מאיר עדכן את אהרן על "שינוי בתכנית" ושלח לו כרטיס טיסה מגרמניה לישראל דרך איסטנבול, וכאשר נחת בישראל - נעצר.

הסמים שנתפסו במזוודה של אהרן

פרקליטו של אהרן, עו"ד שלום בן שבת, ניהל הליך הוכחות מלא, שם הצליח להעלות תהיות בדבר מודעותו של אהרן על תכולת המזוודה, מה שגרם בסופו של דבר לפרקליטות לבקש להטיל עליו מאסר של 15 חודשים בלבד.

בדיון שנערך לפני כחודש בבית משפט המחוזי בלוד, כך מהמסמכים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים', עולה כי אמו של אהרן אמרה לשופטת "אנחנו יכולים להגיד שקיבלנו חזרה את הילד המקסים שלנו, שבשלב מסוים היינו קרובים לאבד אותו, עד כדי כך שאפשר לומר שבדיעבד הפרשיה הזו, המעצר הזה, מעז יצא מתוק. יש לנו ותהיה לנו הרבה נחת ממנו גם בהמשך".

מי שעוד העיד לטובתו, היה מנחם כרמל, בעל רשת המרכולים 'בר-כל', שמעסיק אותו מזה כשנה. "פנו אלי שיש בחור שהסתבך ועד היום אני לא יודע בדיוק במה ואני גם לא שופט ואם אני יכול להעסיק אותו" סיפר. "קיבלתי אותו, בהתחלה רק מרצון לעזור אבל לאחר תקופה קצרה ראינו שיש פוטנציאל ושדרגנו אותו". כרמל הוסיף "קטונתי מלהיכנס לשיקולי בית המשפט אבל אני יודע פחות או יותר את הפרטים. הבאנו אותו לרמה של אדם מועיל בצורה בלתי רגילה, לנו בפרט, לחברה. אני חושב שבית המשפט יכול או רצוי שייקח את זה לשיקול דעתו".

מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים', עולה כי במהלך שהותו של אהרן במעצר, כשלושה חודשים, הוא התחתן בטקס מצומצם בין כותלי הכלא, ומאז הוא הפך אב לשני פעוטות. לאחר ששוחרר ממעצר בית, הוא עובד כטכנאי קירור ומפרנס את משפחתו לאחר שעבר הליך שיקום בהצלחה.

נציג הפרקליטות עו"ד גל רוזנצוויג, ציין כי תסקיר שירות המבחן בעניינו הוא חיובי וגם עבר הליך שיקום. במסגרת הסדר טיעון, ביקש להטיל על אהרן עונש של 15 חודשי מאסר בפועל, תוך שהוא מציין כי יש צורך להרתיע ולהעביר מסר ציבורי. "מדובר בעבירה שיש לה חומרה ציבורית רבה ושיש בה מסוכנות ופוטנציאל להרס משפחות שלמות". עוד אמר כי צריך "השימוש בבלדרים נעשה בדרך כלל בנאשמים חסרי עבר פלילי, נורמטיביים ועדיין רק ענישה משמעותית, של מאסרים בפועל, היא שתאפשר לגדוע את שרשרת הפצת הסם".

עו"ד שלום בן שבת, פרקליטו של אהרן, ציין כי הנאשם נוטל אחריות מלאה למעשיו, מצוי מזה כשנתיים בהליך טיפולי, עד שלבסוף למעשה שימש כחונך באותן קבוצות. אהרן בעצמו, אמר לשופטת כי המקום שבו היה בעת ביצוע העבירה, "שייך לחיים ישנים שהייתי בהם, חיים לא טובים שברוך השם זכיתי בעקבות הטיפול ובעקבות המעצר להתעורר ולצאת מהם. המקום הזה וכל החברים שהיו קשורים אליו - מחוקים מבחינתי, לא באנטי אלא בזה שזה היה מקום נמוך שזכיתי לעלות עליו ולהתרומם".

אתמול (ראשון), כך נודע ל'בחדרי חרדים', השופטת מיכל ברק-כהן קבעה את מתחם העונש בין 24 ל-42 חודשי מאסר בפועל. עם זאת, סברה כי קיימת הצדקה לחרוג מהגבול התחתון של מתחם העונש, בשל שיקולי שיקום. "התרשמתי מהליך שיקום משמעותי ויוצא דופן" ציינה, ניכר שמדובר בשינוי אותנטי, ודומה שהנאשם אף מתרגש לקראת 'חייו החדשים' שאותם ינהל". בהתייחסותה לדברי אמו של אהרן כי "מעז יצא מתוק", אמרה השופטת טוב יעשה הנאשם אם יוסיף להיעזר בידם המושטת והמכוונת של הוריו". 

לאחר ששקלה את מכלול הנסיבות, השופטת הגיעה למסקנה כי יש מקום לחרוג ממתחם העונש, גם על מנת שלא לפגוע בהליך השיקום וגם בשביל לאפשר לו להמשיך בדרכו החדשה והחיובית. עם זאת, בחרה להטיל עליו קנס משמעותי בסך 12,000 ש"ח שישולמו בתשלומים למשך שנה. בגזר הדין המקל, הוטלו על אהרן שישה חודשי מאסר שהומרו בעבודות שירות בבית החולים תל השומר, שנת מאסר על תנאי וצו מבחן למשך שנה. 

עו"ד שלום בן שבת, פרקליטו של אהרן, אמר כי "לאחר שנתיים וחצי של עבודה קשה, חקירת עדי התביעה כולם במסגרת פרשת התביעה ועדותו של מרשי במסגרת פרשת ההגנה, התזה עליה נשענה המדינה נסדקה שלא לומר קרסה ובטחונה כי ידו של מרשי הייתה במעל נותרה על בלימה".

עו"ד שלום בן שבת

בשיחה ל'בחדרי חרדים' אמר בן שבת כי הצעת הפרקליטות החלה בעונש של למעלה מארבע שנות מאסר, "בפועל היא הצטמצמה לכך שהתוצאה כפי שקבע ביהמ"ש - עונש של 6 חודשי עבודות שירות - הפכה לריאלית, מרשי נועץ ברבניו ומשיקולי עלות מול תועלת, נענינו להצעה". בן שבת הוסיף בסיפוק רב "משהתוצאה הסופית משמעה אי חזרתו של מרשי לכותלי בית הסוהר בתיק כל כך חמור, אין לי אלא להודות לקב"ה ולבית המשפט על התוצאה ההגונה".

על פי כתב האישום שהוגש על ידי פרקליטות מחוז מרכז, אהרן מבני ברק וישראל מאיר בירושלים, תכננו עם אדם נוסף לייבא לישראל סם מסוכן מסוג MDMA בסך של כ-13,189 טבליות MDMA, ובנוסף אבקת סם MDMA במשקל של כ-1301.44 גרם נטו.

במהלך השנים 2015-2016, יצא אהרן בן 27 מבני ברק לאוקראינה מספר פעמים בשליחותו של ישראל מאיר בן 28 מירושלים, ובשובו העביר מזוודות לידיו של ישראל מאיר. בשלב מסוים פנה אהרן לישראל מאיר וביקש להמשיך ולטוס לחו"ל בשליחותו ולהביא משם מזוודות לישראל לידי מאיר, תמורת תשלום. בהמשך סיכמו השניים כי אהרן יטוס מישראל לברלין, שם יקבל מזוודה ויעבירה לישראל, תמורת תשלום. כמו כן, הנחה מאיר את אהרון להוריד אפליקציית הצפנת מסרים "ויקר" ודרכה לתקשר איתו ועם האדם הנוסף - שאמור להעביר לו את המזוודה.

ישראל מאיר רכש כרטיס טיסה עבור אהרן לברלין והעביר לו את הכרטיס בדואר האלקטרוני. השניים נפגשו בשדה התעופה בישראל ומאיר מסר לאהרן מזוודה ריקה וכן 2,000 שקלים עבור הוצאות הנסיעה. ביום 13.6.16 בשעה 4:50 המריא אהרן לברלין עם מזוודה ריקה, שם נפגש עם האדם הנוסף וקיבל ממנו לידיו מזוודה - בה מוטמנים הסמים בדופן כפולה.

אהרן עדכן את ישראל מאיר, וקיבל ממנו הנחיות לפעולה. לאחר שקיבל את הסמים הוגיע ישראל מאיר את אהרן על "שינוי בתוכנית", ושלח אליו כרטיס טיסה עדכני, מגרמניה לישראל דרך איסטנבול. בהמשך עדכן אהרן את ישראל מאיר: "אני בשדה אחרי צ'ק אין" וזה איחל לו: "בהצלחה" ושאל אותו: "מסתדר עם הכל?" ואהרן השיב: "ברוך השם. מקווה גם באיסטנבול להסתדר".

ביום שישי לפנות בוקר, בערב שבת פרשת בהעלותך תשע"ו, נחת אהרן מברלין בשדה התעופה בן גוריון בטיסת המשך מטורקיה, בבידוק של המכס התבקש להניח את המזוודה בשיקוף ועדכן את ישראל מאיר "עלו עלי". אהרן נעצר וגם ישראל מאיר ובהמשך נעצר יהודה בן 24 מביתר עילית. כאמור, אהרן סיים את התיק בעבודות שירות, ההליך של הנאשם ישראל מאיר עדיין נמשך, אך נגד יהודה הוחלט שלא להגיש כתב אישום.

הברחת סמים כדורי אקסטזי גזר דין תלמידי ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד