י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
גנב מהצדקה

חודש לאחר ששוחרר ממעצר: פרץ לבתי כנסת

פחות מחודש לאחר שפרץ לרכבים נעצר אדם בן חמישים ושמונה שפרץ לבית כנסת ולבית חב"ד באשקלון | מעצרו הוארך

חודש לאחר ששוחרר ממעצר: פרץ לבתי כנסת
פורץ בבית הכנסת צילום: מצלמת אבטחה

בשלהי שנת 2018 נעצר אדם בן 58 באשקלון, לאחר שפרץ למספר כלי רכב. פחות מחודש לאחר מכן הוא נעצר שוב לאחר שפרץ לבית כנסת "בית ישראל" ובית חב"ד המקומי וגנב מקופות הצדקה מאות שקלים. מעצרו הוארך עד להחלטה אחרת.

חטיבת התביעות המשטרתית הגישה בימים האחרונים כתב אישום נגד תושב אשקלון בן 58, על מספר פריצות לכלי רכב ולבתי כנסת שם גנב רכוש וגרם נזק בשווי מוערך של מאות שקלים. שעות ספורות לאחר שדווח לשוטרים על הפריצה בבית כנסת, איתרו השוטרים את החשוד על פי תיאורו מסרטון מצלמת האבטחה כשהוא הולך ברחוב.

כשהבחין בהם, נמלט לביתו שם הסתתר בשירותים לאחר שהסיר את הבגדים שעל פי החשד לבש בעת ביצוע ההתפרצויות. החשוד נעצר על ידי השוטרים והועבר לחקירה בתחנת המשטרה שלאחריה נכלא ומעצרו הוארך מעת לעת עד שהוגש כאמור כתב אישום נגדו על ידי התביעה המשטרתית במרחב לכיש.

בתאריך 30.11.18 הבחינו שוטרי הסיור במהלך פעילות הגברת ביטחון הציבור ברכב שעורר את חשדם ברחוב שד' עופר סמוך לבריכה העירונית מאחר והבחינו כי האור בתוך הרכב דולק וברכב אדם שנראה מחפש דבר מה באופן מחשיד.

השוטרים ניגשו לרכב אז יצא החשוד מתוכו כשבידיו עטים שנלקחו מתוך הרכב, וחלון הרכב מנופץ. החשוד טען בפני השוטרים כי הבחין ברכב פתוח אז החליט להיכנס. בסריקה בסמוך למקום אותר רכב נוסף שחלונו מנופץ ואי סדר בתוכו. החשוד נעצר והועבר לחקירה במשטרה שבסיומה, בשל מאפייני העבירה, שוחרר החשוד.

פחות מחודש ימים חלפו, ובתאריך 25.12.18 בשעת בוקר מתקבל דיווח במשטרה אודות מקרה התפרצות לרכב ולבית כנסת "בית ישראל" בשכונת שמשון בעיר אשקלון. כוח משטרה שהגיע למקום פגש במודיע ומבדיקה שערכו נמצא כי הפורץ החשוד עיקם את סורג החלון, שבר את החלון ודרכו ככל הנראה נכנס פנימה. כמו כן נמצא כי החשוד במעשה פרץ לרכב שחנה בסמוך ממנו נגנב מוט ברזל שבאמצעותו ביצע את ההתפרצות. בדיקת בעלי המקום מצאה כי לא נגנב דבר פרט לנזק שנגרם במקום.

בעקבות המקרה החלה המשטרה בחקירה בניסיון לחשוף את זהות החשוד במעשה. תוך כדי חקירה זו, התקבל דיווח בתאריך 30.12.18 בשעות בוקר על ניסיון התפרצות נוסף לבית חב"ד השוכן ברחוב כורש בעיר. צוות שוטרים שהגיע למקום, מצא כי בוצע ניסיון לפרוץ לבית הכנסת תוך שבירת החלון וגרימת נזק.

מצלמת אבטחה הנמצאת בסמוך תיעדה את החשוד במעשה ולאחר שהשוטרים צפו בסרטון, החלו בסריקות אחר החשוד במעשה ותוך זמן קצר זה כאמור אותר, ניסה להתחמק ונעצר בחדר השירותים שבביתו.

לאחר שנחקר בתחנת המשטרה ומעצרו הוארך בבית המשפט, גובשה תשתית לכדי כתב אישום אותו הגישה שלוחת תביעות לכיש בגין עבירות של היזק לרכוש במזיד, פריצה לרכב, התפרצות למקום תפילה, גניבה והסגת גבול פלילית. בנוסף, לבקשת התביעה נעתר בית המשפט והורה על מעצרו של הנאשם עד למתן החלטה אחרת.

אשקלון חב"ד בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד