י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"תוקף בפראות את רשויות החוק"

"לא כשיר"; במערכת הפוליטית מגיבים לנאום רה"מ

לאחר ה"הצהרה הדרמטית" של רה"מ נתניהו, במערכת הפוליטית מגיבים • גבאי: "נתניהו עסוק בלהציל את עצמו מהחקירות ותוקף בפראות את רשויות החוק" • בעקבות הנאום, בני גנץ, יו"ר מפלגת 'חוסן לישראל', שובר שתיקה: "הגיע הזמן למנהיגות העוסקת באזרחי המדינה ולא בעצמה"

"לא כשיר"; במערכת הפוליטית מגיבים לנאום רה"מ
הרמטכ"ל לשעבר רא"ל בני גנץ צילום: תומר נויברג, פלאש 90

גם במערכת הפוליטית, שהייתה בדריכות בשעות האחרונות מאז שנתניהו הצהיר על ה"הצהרה הדרמטית", התאכזבו לשמוע את ההצהרה שהתבררה כלא דרמטית ויש שאף כינו אותה "נאום בחירות".

הפעם הצטרף שחקן חדש למבקרי נתניהו, השתקן בני גנץ, יו"ר מפלגת 'חוסן לישראל', פתח את פיו ומסר בשם מפלגתו כי "הגיע הזמן למנהיגות העוסקת באזרחי המדינה ולא בעצמה".

יו"ר העבודה, אבי גבאי, הזמין את נתניהו לעימות מולו על מחירי הדיור ומצב הבריאות בארץ ואמר: "במדינה נורמלית ראש ממשלה לא מתנהג ככה. במדינה נורמלית, ראש הממשלה לא תוקף את רשויות החוק".

לדברי גבאי: "במקום לעסוק בביטחון של תושבי הדרום, ביוקר המחיה, או במערכת הבריאות שקורסת, נתניהו עסוק בלהציל את עצמו מהחקירות".

גבאי קרא ללפיד וגנץ להצהיר כי לא ייקחו חלק בקואליציית נתניהו: "ראיתם הערב את נתניהו שוב תוקף בפראות את רשויות החוק. אני אומר לכם כאן: אסור לנו להיות שותפים לזה", אמר.

חה"כ איתן כבל מסר: "נתניהו הפך לטרול המקצועי והמיומן ביותר בישראל. פעם זו דרמה בלבנון ושבועיים אח״כ מכריז על בחירות והערב עם מופע מביך".

"ביבי, יש אנשים שלא נעמדים דום לכל גחמה שלך ותפקידם לשמור על החברה הישראלית מפני שחיתות, אז במקום לנסות לנהל את המשפט נגדך בפריים-טיים תתרכז בהכנת קו ההגנה למשפט שלך".

יו"ר סיעת המחנה הציוני חה"כ איציק שמולי מסר: "פשוט מביך לראות איך החשוד מבלפור היסטרי ומייצר ״פייק דרמה״ שכולה מסך עשן כדי להשכיח מהציבור עובדה אחת פשוטה: הוא טובע בהאשמות חמורות עד צוואר".

לדבריו: "עימות הוא כלי לחוקר ולא זכות יסוד של נחקר. לנתניהו זכות להתגונן אך לשכתו לא אמורה לשמש במה למופע ביזארי או בסיס להמשך ההתקפה על שומרי הסף".

יו"ר האופוזיציה חה"כ שלי יחימוביץ' אמרה: "נתניהו אינו כשיר עוד למלא את תפקידו. צפינו בדרמה מזוייפת, נאום בחירות ציני ועלוב, של מי שמנסה בכל כוחו להימלט מהדין. אפנה מחר לוועדת הבחירות המרכזית כדי שהמחזה לא יישנה. התערבות גסה ובוטה בהליך המשפטי. תפנים: לא אתה תקבע איך תתנהל החקירה. יש שוטרים פרקליטים ושופטים בירושליים".

ח"כ יואל חסון הגיב: "ראש הממשלה לא כשיר. יש לנו ראש ממשלה דרמטי במקום שיהיה לנו ראש ממשלה אחראי, מסתבר שנתניהו ייקח איתו את הכיסא הביתה לפני שהוא בכלל יחשוב להתפטר", לדבריו, "כתב האישום מחכה בסיבוב ורק הוא מסרב לראותו. לישראל מגיע ראש ממשלה ישר, מתניעים למהפך - בחירות 2019".

יו"ר מרצ תמר זנדברג צייצה: "על ההצהרה הזאת באמת אפשר להגיד ‘אין כלום כי לא היה כלום’. הדבר הדרמטי היחיד שהיה פה זה ראש ממשלה שממשיך לכהן תחת המלצות בשלושה תיקי שוחד. עד שנתניהו לא מודיע על התפטרות זאת תעמולת בחירות שלא ראויה לשידור".

יו"ר התנועה ציפי לבני תקפה אף היא את נתניהו מסרה לאחר נאומו כי, "נתניהו הוא הסכנה הגדולה ביותר לדמוקרטיה ולשלטון החוק וצריך להציל את ישראל מידיו. נותנת גיבוי מלא לפרקליטות המדינה והיועץ המשפטי לממשלה. כשביבי נלחם על העתיד האישי שלו - אנחנו נילחם על העתיד המשותף שלנו".

נציין כי חה"כ יאיר לפיד מסרב להגיב לנאום לאחר שהותקף ישירות על ידי ראש הממשלה שתהה בדבריו: "איך לא חוקרים את יאיר לפיד, שנפגש עשרות פעמים עם נוני מוזס בדירת מסתור בסביון, אחר כך מחק את תיעוד הפגישות הללו, ודאג שכל סיעתו תצביע בעד החוק של נוני, לסגור את העיתון "ישראל היום", וקיבל ממנו תקשורת אוהדת ומלטפת?".

נתניהו אבי גבאי שלי יחימוביץ בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד