י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מתי יתייאשו?

ניצחון למשפחה בבג"צ: הפעוט לא ינותח

אחרי שהתחוללה סערה סביב מותו אתמול של פעוט בן למשפחה דתית, כאשר המשטרה מתעקשת לנתח את גופתו בכדי לברר את סיבת המוות הבלתי טבעי, נרשם ניצחון למשפחה לאחר שבג"צ דחה את בקשת המשטרה ושחרר את הגופה לקבורה

ניצחון למשפחה בבג"צ: הפעוט לא ינותח
הלוויה. (אילוסטרציה) צילום: הדס פרוש, פלאש 90

הרכב שלושה שופטי בג"צ הנדל, וילנר ושטיין קיבלו את הטענות שהעלה עו"ד דרור שוסהיים בעניין הנתיחה של פעוט ממשפחה דתית מרמלה, ובכך נמנעה נתיחה שלאחר המוות, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד, כי במהלך הדיון שנערך בבית משפט העליון, נערכת הפגנה ברחוב בר אילן בירושלים, שככל הנראה תיפסק בדקות הקרובות לאחר שישמעו על קבלת הערר שהוגש באמצעות המחלקה המשפטית של זק"א.

כזכור, כפי שדווח אתמול (שני) בשעות הבוקר המוקדמות, אותר פעוט כבן חודש ללא רוח חיים, על ידי אביו על מיטה בביתו ברחוב הלל אברהם ברמלה.

במשטרת מרחב שפלה פתחו בחקירה, במסגרתה נחקרה האם בחשד לגרימת מוות ברשלנות, ושוחררה.

במסגרת פעולות החקירה, המשטרה פנתה לבית משפט השלום בראשון לציון, בבקשה למתן צו שיורה על ביצוע נתיחה שלאחר המוות, והשופטת זהר דיבון-סגל קיבלה את הבקשה.

מאחר ומדובר במשפחה דתית, השופטת נעתרה לבקשתם, והחלטת בית המשפט עוכבה ביממה, בכדי לאפשר לבני המשפחה להגיש ערעור על ההחלטה בבג"צ.

עו"ד דרור שוסהיים, מתנדב במחלקה המשפטית של זק"א, הגיש אמש בקשה דחופה לבג"צ לקיים דיון הבוקר (שלישי). "לפני זמן קצר הגשתי בג"צ בהול בעניין", אמר עו"ד שוסהיים ל'בחדרי חרדים'. לדבריו, "לדעתי, אין במקרה זה עילה לערוך נתיחה שלאחר המוות".

עוד בטרם התקבלה החלטה בעניין, עשרות מתושבי מאה שערים יצאו להפגין נגד נתיחת הפעוט.

כאמור, הבוקר נרשם ניצחון לעולם ההלכה מול רשויות החוק, כאשר הפעוט משוחרר לקבורה ללא פגע.

 

פעוט נפטר נתיחה שלאחר המוות דרור שוסהיים בג"ץ משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד