י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הח"כ הדגלאי השתעשע

מקלב הסביר על הפיצול: "כמו בחתונה" • צפו

חבר הכנסת אורי מקלב הגיע הבוקר לועדת הכנסת כדי לשפוך מעט אור על המיני דרמה שהתחוללה סביב הגשת בקשת פיצול הסיעות המרכיבות את סיעת 'יהדות התורה': "אצלנו נוהגים, ששבועיים לפני החתונה לא רואים אחד את השני" • צפו בדבריו המשעשעים

מקלב הסביר על הפיצול: "כמו בחתונה" • צפו
ח"כ אורי מקלב בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ועדת הכנסת אישרה הבוקר (רביעי) את בקשתה של מפלגת 'יהדות התורה', להתפצל לשתי סיעות נפרדות - 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל', כאשר בדיון בוועדת הכנסת הסביר חבר הכנסת אורי מקלב את מטרת הפיצול.

"אפתח ואומר שלא מדובר בהודעה דרמטית", אמר מקלב בעקיצה לראש הממשלה, והסביר כי, "אנחנו אנשים שאוהבים להיצמד למסורת, אנחנו במשך 25 שנה נוהגים שתי המפלגות, דגל התורה שהיא מפלגה ואגודת ישראל שהיא מפלגה אחרת, להגיש ביחד כסיעה אחת בזמן הגשת הרשימות".

בתיעוד שהגיע ל'בחדרי חרדים', נראה מקלב ממשיך ומסביר, "נכון, אנחנו מתנהלים כשתי סיעות עד שאנחנו מגישים את זה, אומנם הגשנו כסיעה אחת בכנסת הקודמת, אבל עכשיו אנחנו מבקשים להגיש כשתי סיעות, אין כאן שום דבר מעבר לטכני".

מקלב אמר בהלצה, "אצלנו נוהגים, ששבועיים לפני החתונה לא רואים אחד את השני, אז לפני שאנחנו מתחתנים אנחנו עושים גם את זה, יש לנו בעיה כי אנחנו נוהגים שבועיים והחסידים יותר", מקלב הוסיף ורמז על המו"מ הנמשך עם 'אגודת ישראל' כשאמר, "אנחנו עושים את החתונה לפני התנאים לכן אי אפשר לבוא עם תנאים חדשים".

בתוך כך, ל'בחדרי חרדים' נודע כי בכירי הסיעות ביקשו את הפיצול, כדי להגדיל את כוח הנציגים החרדים בוועדת הבחירות, כך שסיעה בת ארבעה מנדטים זכאית לנציג בודד וסיעה של שישה נכנסת להגרלה על נציג נוסף.

אלא ש'יהדות התורה' הפסידה בגורל לטובת סיעות 'כולנו' ו'המחנה הציוני' ולכן מדובר בעניין טכני כאשר נציג וועדת הבחירות מטעם 'דגל התורה' יהיה אברהם וובר ואילו מטעם 'אגודת ישראל' יהיה אברימי יוסטמן.

פיצול חרדי אורי מקלב ועדת הכנסת יהדות התורה בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד