י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המפץ החרדי קורם עור וגידים

פרסום ראשון: השליח המיוחד לבתי גדולי ישראל והבטחת הגר"ח

המאמצים להוביל יוזמת אחדות במגזר עולים שלב: הגאון רבי יוסף אפרתי מונה לשליח שיעלה לבתי גדולי ישראל ויציג בפניהם את רעיון הרשימה החרדית המאוחדת, תוך תקווה לקבל את הסכמתם | שר התורה הגר"ח קנייבסקי דחה את הטענות על נזק והבטיח: "המפלגות לא ירדו במנדטים"

פרסום ראשון: השליח המיוחד לבתי גדולי ישראל והבטחת הגר"ח
הרב אפרתי צילום: יעקב לדרמן / פלאש 90

פרסום ראשון: בעוד הניסיונות לאחד את הסיעות החרדיות הולכים ומתקדמים, הרב יוסף אפרתי מונה אמש (חמישי) לשליח מיוחד שיפעל בבתיהם של גדולי ישראל בכדי לקדם את המאמצים ולפעול למען הקמת המפלגה החרדית המאוחדת שכוללת את דגל התורה, ש"ס ואגודת ישראל.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי אמש עלה חבר ועדת הרבנים הגר"י אפרתי לביתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי, שביקש ממנו לעלות לבתי גדולי ישראל מנהיגי מפלגות ש"ס ואגודת ישראל, ולהציג בפניהם את יוזמת האחדות תוך קבלת הסכמתם לעניין.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי הגר"י אפרתי השמיע בפני הגר"ח קנייבסקי את הטענות שנשמעות ברחוב החרדי כי מפלגה מאוחדת עלולה לפגוע בכוח החרדי שירד במספר המנדטים, אך שר התורה דחה את הטענות.

שר התורה השיב לגר"י אפרתי כי "אין מה לחשוש מירידה במנדטים, רק ירוויחו מהאחדות". יצויין, כי אתמול פרסם 'בחדרי חרדים' את הסקר ממנו עולה כי המפלגות החרדיות יחד עולות בשני מנדטים וזוכות כגוש מאוחד בחמשה עשר מנדטים, עם פוטנציאל לצבור עוד כוח עד יום הבחירות.

כזכור, הדיונים החלו בעקבות הפרסום בשבועון 'משפחה' על כך שרבנים החלו לקדם יוזמה של איחוד שלושת הרשימות החרדיות למפלגה אחת בראשות השר אריה דרעי, עם פתק הצבעה אחד.

בראשית השבוע חשף 'בחדרי חרדים', כי ר' יעקב קנייבסקי, נכדו ונאמנו של שר התורה, נועד בחשאי עם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ומזכיר המועצת החסידית ר' יעקב ולצר, שדרשו לצרף גם את מפלגות 'יחד' של אלי ישי ו'הפלג הירושלמי' ליוזמה.

נציין, כי הדרך להגשת הרשימה המאוחדת רחוקה, ונכון לעכשיו היא נראית בלתי מציאותית, אך העובדה שיוזמה זו מונחת על שולחנם של ראשי המפלגות ובתי מרנן ורבנן האדמו"רים והרבנים שדנים בעניין, מובילה למסקנה כי בנושא זה עלולים כולנו להיות מופתעים.

אחדות שר התורה הרב יוסף אפרתי יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד