י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בנוק אאוט

רב העיר החרדי ניצח את ראש העיר החילוני

רבה של קרית מוצקין הגר"ד דרוקמן, שסובל מהתנכלות שיטתית מצידו של ראש העירייה, בראיון ל'בחדרי חרדים' בעקבות מחיקת העתירה שהגיש נגדו חיים צורי | "ההטרדות של ראש העיר, גזלו ממני זמן יקר, וחבל שכך", אומר רב העיר

רב העיר החרדי ניצח את ראש העיר החילוני
הגאון רבי דוד מאיר דרוקמן צילום: באדיבות המצלם

אנחת רווחה בקהילה החרדית: בית המשפט העליון הורה למחוק את העתירה הקנטרנית שהגישה עיריית קריית-מוצקין נגד רבה הראשי של העיר הגאון רבי דוד-מאיר דרוקמן, במסגרתה דרשה העירייה מבג"צ להעמיד את הרב לדין משמעתי ולהעבירו מתפקידו.

העתירה שנדחתה בידי בג"צ הגיעה בעקבות איבה שנוצרה בין ראש העיר חיים צורי לרבה של העיר הגר"ד דרוקמן, ובשל כך צורי אינו מרפה מלנסות בדרכים שונות להצר את צעדיו ולהכפיש את שמו.

לאחר שבית המשפט הורה למחוק את העתירה נודע כי העירייה נאלצה להוציא מכספי התושבים עד כה סך של מאה ועשרים אלף שקלים עבור משרד עורכי הדין שעסק בהגשת העתירה.

'בחדרי חרדים' שוחח עם רבה של קריית מוצקין, אשר מביע תסכול מהרדיפה שחווה מצידו של העיר. "לצערנו, קיימת תופעה נלוזה במחוזותינו שמטרידים אנשי ציבור, למשל, על ידי הוצאת דיבתם רעה בסגנון "האחות של הרב סרחה", ועתה, "לך תוכיח שאין לך כלל אחות", אומר הרב דרוקמן.

לדברי הגר"ד, "ראשי ערים, ובמידה מסויימת גם ראשי מועצות דתיות, רשאים חוקית לדחוף ידם לתוככי הקופה הציבורית, וכך, ללא מאמץ יתר, לממן את שכר הטרחה פרקליטיהם".

"מאידך, לרב בישראל אין כל אמצעי מימון לתבוע או להתגונן משפטית נוכח המלעיזים עליו", מלין רב העיר.

הרב דרוקמן מוסיף, "במצב כזה, יכולים כל מיני נקמנים למיניהם לרדת לחייו של הרב, מתוך חשבון ציני ופשוט - ואפילו באם לא ישיגו הישג משפטי, כמו במקרה שלי - את ה'יומית' שלהם עשו: הם הטרידו את הרב, השמיצו אותו, גזלו מזמנו היקר, וכל זאת מבלי שנפרדו אפילו מפרוטה שחוקה אחת מחשבונם האישי וכיסם הפרטי".

"במצב הזה, אין להם שום בעיה פיננסית לשכור שירותיו של אפילו עורך דין צמרת יקר, וכל זה שווה כדי ליצור אשליה בעיני הציבור, שמדובר ב'הר', בעוד שבמציאות לא מדובר אפילו ב'עכבר'", מציין רב העיר בכאב.

הגר"ד דרוקמן, שנאלץ להתמודד חדשים לבקרים עם ההתנכלות המכוונת מצידו של ראש העיר, מגדיר זאת "נבל ברשות החוק".

"ברוך השם שבמקרה שלי, הציבור מכיר אותי (35 שנות רבנות לא הולכות ברגל, ב"ה), אני אוהב את הציבור על כל גווניו, ואני חש באהבתם אלי, אבל לא אכחיש שההטרדות של ראש העיר, גזלו ממני זמן יקר, וחבל שכך. בחסדי השם כמצופה, הענין הסתיים ב"דידן נצח"", מפטיר רבה של קרית מוצקין.

הרב דרוקמן בג"ץ עתירה דידן נצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד