ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
הקבוצה נפעמה

במוצאי השבת: הנהג הרומני החזיר את השלל

קבוצת החסידים שנתקעה ביאסי בערב שבת עקב סופת שלגים שמתרחשת פעם בחמש שנים, הייתה מודאגת בשבת עקב חפצים אישיים של כמה מבני הקבוצה, שנעלמו עם נהג המונית | צפו בתיעוד ממוצאי השבת, לאחר שנודע כי הנהג שב והחזיר את החפצים

הכנסת אורחים שטפנשט. צילום: באדיבות המצלם
הכנסת אורחים שטפנשט. צילום: באדיבות המצלם

כפי שדווח בשישי ב'בחדרי חרדים', על אודות 30 אנשי קבוצת שטפנשט, שנתקעו ביום שישי האחרון בעיירה יאסי שברומניה, יחד עם עוד עשרות אנשים שנתקעו בעקבות סופת השלגים שהתחוללה, התארחו בבית הכנסת אורחים החדש שהוקם ע"י הרב אברהם יעקב סלמון ומוסדות שטפנשט בישראל וברומניה.

במקום נערכו סעודות שבת עם שפע אוכל, שירה וריקודים סוערים לאורך כל השבת, בחצות ליל שבת על יד קברו של הצדיק האדמו"ר הראשון משטפנשט, שרו ניגוני כיסופין ו'קה אכסוף' במזג אויר של 18 מעלות מתחת לאפס ושלג שנערם לגובה מטר.

אלא שבכל השבת נרשמה דאגה שנפתרה במוצאי שבת, נהג מונית שנעלם ביום שישי עם ציוד רב ומזוודות, דרכונים ותפילין של אנשי הקבוצה, הופיע לפתע בפתח הכנסת אורחים בסיום הסעודה השלישית והשיב את כל הכבודה. שאגות השמחה והריקודים שפרצו מחברי הקבוצה הרעידו את כל שכונת פאקורר ביאסי, שאכלסה בעבר רק יהודים כשרים.

הגה"צ רבי מנחם מנדל טוביאס, רב קהילת דרכי שמואל בבני ברק, אסף את שארית הפליטה יהודי המקום והניח להם תפילין וחילק להם חלות לשבת, כשמעיניהם זולגות דמעות של אושר ושמחה על הזכות שנקרתה בפניהם לראשונה אחר עשרות שנות ניתוק מהיהודת ומהשמחה החסידית שהפיחה הקבוצה החסידית בתושבי יאסי.

הרב אברהם יעקב סלומון, בירך את הנהג חסיד אומות העולם בשפה הרומנית. ואח"כ בירך שהחיינו וקיימנו לזמן הזה, כי בזכות המסע לצדיק משטפנשט לא נפלה שערה אחת ארצה מכל נוסעי המסע המופלא, והלבן כשלג שחוו עשרות היהודים שנתקעו בשבת בעיר יאסי ברומניה אשר לבטח לא תשכח מהם לעד.

שטפנשט יאס רומניה נהג מונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד